Vervolg cruise

12 juli 2011 - Wasilla, Alaska, Verenigde Staten

Het mooie  van deze cruise was als er iemand ergens dieren spotte, werd het schip er naar toe geleid en maakte kleine rondjes erom heen. Een ijsberg gezien liggend in de zee. Ook was bij de prijs inbegrepen een all you can eat buffet met desserts. Van de hoofdmaaltijd heb ik niet veel genuttigd, daar ik me niet zo lekker voelde. Maar gelukkig werden de toetjes pas veel later geserveerd en toen was het AANVALLEN. Lekker joh!. Des te korter we bij de baai kwamen des te rustiger het water weer werd. Wat was het een geweldige dag samen met Dick en Tita. Die avond wederom samen doorgebracht in het genot van een lekker drankje en knabbeltje. De volgende morgen hebben we afscheid van elkaar genomen. Later bleek dit niet van lange duur te zijn geweest. We reden naar het visitor center en ineens zien we Tita al hollend aankomen. Heinz en Christa uit Berlijn zijn ook hier. Hoe is het mogelijk. Wat een weerzien. We hebben elkaar getroffen bij het afhalen van de campers in Baltimore. Wat is het wereldje toch klein. Dus weer gezellig koffie drinken met zijn allen en wat een verhalen allemaal. Schitterend. Wederom afscheid genomen. Bij Safeway hebben we een Alaska Tour Saver gekocht voor $100. Hadden we van een vrouwtje op het schip gehoord. Jammer dat we dit niet eerder gedaan hadden. Had al veel in prijs gescheelt. Bij Sealife Center hebben we er al meteen gebruik van kunnen maken i.p.v. $40, nu $20 betaalt. Hier was het mooi. Je kunt de dierenwereld boven en onderwater bekijken De zeesterren en anemonen blijven fascinerend. Je mocht ze met je handen aanraken. De Puffins, papegaaivogel, met zijn mooie oranje snavel en prachtig koppie, daar kon ik moeilijk afscheid van nemen. We keken naar de zee en ineens zien we 2 otters spelen en ze waren zich ondertussen maar schoon aan het wassen. Ook de dolfijn liet zich weer even zien. Nu lopen we Heinz en Christa weer tegen het lijf. Afgesproken dat we 's avonds op een vrije overnachtingsplek elkaar zouden ontmoeten en het werd weer laat. Wat was het gezellig met de "De Pope"en Callgirly". De volgende ochtend wederom afscheid genomen. Verder via de Sterling Hwy naar Ninilchik. Vele meren en prachtige bloemen gezien. Het is druk op de weg. Veel vissers. Het Russisch Ordodoxe kerkje hebben we bezocht. Er lagen vele Amerikaanse veteranen begraven, naast de Russische mensen, aparte kruis. Het kerkje wordt omringd door talloze bereklauwen en paarse wildbloemen. Ineens zien we een moose met een kalfje. Ze bleven de hele avond in de buurt rondhangen. Wat mooi is het toch. Inmiddels is het stukken kouder geworden. De volgende morgen werden we wakker met muziek wat van het kerkhof afkomstig was. Bleek dat er een graf gegraven werd door een vrouw met lange zwarte haren en haar 2 hondjes speelden volop in het zand. En de muziek was afkomstig van de radio. Er hing een goede sfeer. Verder naar Anchor Point. Dits is het meest westelijk gelegen punt van  Alaska in Noord Amerika. Hier kregen we een leuk aandenken. Een stukje verder gereden en we kwamen uit bij een grandioos uitzichtpunt over de gletsjers en de Kachemak Bay en de Cook Inlet. Er staan prachtige bloemen en groenten. Met het bordje verboden dit te gebruiken. Al snel bereiken we Homer, de Halibut Fishing Capitol of the World. We worden verwelkomt door de Fam. Bald Eagle. Pa heeft net een lekkere prooi gevangen en brengt het naar ma. Deze maakt het klein en voert het aan haar jongen. Pa ging inmiddels op een afstandje in een boom zitten om alles is goed te gaan bekijken. Want onder hem daar gutste het van de tweebening. Ook wij hebben vele foto's gemaakt. We zijn daarna doorgereden naar de smalle landtong "de Spit". Hier dreef een zeeotter rustig dobberent in het water. We konden hem bijna aanraken. Tijd voor Fish and chips. Al etend kijken we naar buiten en een zeerob steekt zijn kop boven water uit. Maar deze vis is niet voor zijn maag bedoelt! Je ruikt de zee. Vele winkeltjes staan hier waar je allerlei snuiserijen kunt kopen en ook afspraken kunt maken voor allerlei tours. Ook wordt er vis gefilleerd en verkocht. Jammer genoeg begint het te regenen en ineens zie je niet veel meer. We zijn naar het Visitor Center gereden en hebben het prachtige museum bezocht en films bekeken. Een ander Russisch dorpje Nikolaevsk bekeken met zijn blauwe torentje. Mooie fresco's aan de buitenkant. Echter er werd een mis opgedragen. Een meisje kwam al lopend, vele malen knielend eraan gelopen. Ik moet een lange rok en een hoofddoek om, en verboden opnames te maken. Alvorens dat ze naar binnen glipte maakte ze nog enkele malen kruistekens. Maar ze vond het wel fijn dat ik een foto van haar maakte. Besloten om naar Ninilchik te rijden en hier te overnachten. 2 Bald Eagles kwamen ons goededag/nacht zeggen. De volgende morgen was het erg mistig en regenachtig. Door naar Soldotna en hier hebben we met Wim geskypt. De verbinding was niet optimaal, maar toch leuk op bekende hoofden weer gezien te hebben. Erik Proficiat met je Prof Niesten Prijs. GEWELDIG. Ook wij zijn trots op je, hoor! Nu door naar Kenai.

1. Wim en Carla:
    13 juli 2011
    Hoi Jan en Truus,

Weer prachtige verhalen van jullie.
    Wat een toeval de mensen te ontmoeten, die jullie in Baltimore zagen met de camper ophalen. Dinsdagavond heb ik jullie gemist maar de volgende keer wil ik erbij zijn met skypen.

Groetjes, Wim Carla Erik en Ruud
  2. Jeanne Linders:
    19 juli 2011
    Wat een prachtige verhalen en foto's. Ik ben wel een beetje jaloers hoor, hahaha. Ik zit hier nog tussen het hondenhaar en over 1,5 week heb ik vakantie.
    Ik roep altijd, mochten we ooit veel geld winnen of erven (wat wel niet zal gebeuren) dan ga ik een wereldreis maken.
    Maar tot die tijd maar braaf hondjes knippen, hihi.
    Groetjes Jeanne, trimster van Boyke
  3. Lambert van Vegchel:
    19 juli 2011
    hoy truus en jan.opde eerste plaats van harte proficiat met je verjaardag.we hopen dat je een mooie dag heb gehad. we waren al in blitterswijck geweest maar helaas niemand thuis.grapje. we zien wel dat jullie het naar je zin hebben.gr.lambert en perta lei en een kusje van boyke.
  4. Tiny Dirkx:
    20 juli 2011
    Hallo Truus en Jan. Gefeliciteerd Jan met je verjaardag namens de Maasbloemen. Wij wensen jullie samen het allerbeste. Wat genieten jullie van deze reis en Truus, wat sta jij dicht bij de natuur, je geniet zo van alles dat op je pad komt. Het is ons allemaal duidelijk dat jullie het prima naar de zin hebben. Geweldig. Wij hopen dat dit zo mag blijven en wensen jullie dus
    nog veel reisplezier samen.
    Groetjes van alle gasten en vrijwilligers van de Maasbloemen en zeer speciaal van Truus en Tiny.
  5. Ingrid & Ben & Kasper:
    21 juli 2011
    Hallo Jan en Truus,

Na een drukke werkperiode eindelijk eens rustig de tijd genomen om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken. Wat een belevenis! Het moet wel heel bijzonder zijn om daar zo vrij als een vogeltje van al dat moois te genieten. Het gaat jullie zo te zien goed en dat is fijn om te weten. Wij zijn na een heel geslaagd Handicampweekend 2011 al weer bezig met de voorbereidingen voor Handicamp 2012. Daar zullen jullie heel wat te vertellen hebben! Maar voorlopig is het zover nog niet en kunnen jullie nog meer ervaringen opdoen en volop genieten van al het moois dat daar over die grote zee te zien is. Een goede reis verder en veel plezier. Hartelijke groeten Ingrid
  6. Ad en Hanneke Koets:
    22 juli 2011
    Hallo Jan en Truus
    Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag sorry dat we zo laat zijn maar beter laat dan nooit . Aan jullie verslagen kan ik wel opmaken dat jullie het goed naar de zin hebben .En ik las ook dat er voor Truus ook lekkere toetjes zijn .Afgelopen dinsdag is tijger met succes aan z'n voorpoot (elleboog)geopereerd moet nu voorlopig 3 weken volkomen rust houden .er zitten plus minus 80 hegtingen in

Groetjes Ad en Hanneke
  7. Pierre en Marie-Rose:
    23 juli 2011
    Hallo Jan en Truus
    Jan ook van ons gefeliciteerd met je verjaardag.Wat een mooie
    verhalen van Truus, Fijn dat alles zo goed gaat en geniet er maar
    van,Wij wensen jullie nog een hele mooie tijd.Hier gaat alles goed.
    Groetjes Pierre Ingrid en Marie-Rose
  8. Stef Backus:
    7 augustus 2011
    Ik heb het druk met de scootmobielclub, maar heb tussentijds ook tijd voor jullie indrukwekkende verhalen.

Goede reis verder.

Stef