Verblijf 30-06 tot 10-08

18 augustus 2011 - Duncan, Canada

Week-enden zaten we in downtown. Eerst de markt, zeer veel animatie het hele week-end aanwezig. Telkens anders. En bij regenachtig weer naar het Public Lands Info Center om de prachtige natuurfilms te gaan bekijken. Ondertussen kennen we wel de kraampjes en wat ze zoal te bieden hebben.  Hier hoef je je niet te vervelen.Het winkelcentrum bezocht en wat zijn die cinnamon sugar pretzels toch lekker. We kregen bonnetjes dat je er eentje gratis kreeg. Nou, dat is toch mooi meegenomen. Door de straten reden al toeterend aparte auto's die super luchtvering hadden, al dansend kwamen ze voorbij.Wat een komisch gezicht is dit.Tussendoor werd er veel met Nederland onze Renault garage gebeld door ons en door Bruce, eigenaar werkplaats om een oplossing te vinden voor ons probleem. Dit heeft vele weken geduurd, maar dus zonder resultaat. Ondertussen hebben we zeer veel parken bekeken en veel gewandeld.Bij het Earthquake Park hebben we menig zonsondergang gezien, met vele anderen. In het Kincaid Park zijn we veel elanden tegen gekomen. Ook van de overheerlijke verse zalm genoten, 3 uur oud en gefilleerd en al. Nou je proeft het hoor dat hij vers is. We hebben er vele dagen van kunnen genieten. Ook hebben we de was gedaan in de laundery. Als je rondom je heen kijkt sta je soms versteld van wat de mensen allemaal doen. Wij dachten dat wij veel was hadden, maar dat is maar een peuleschilletje tegenover de anderen. Zit er een gat in of is het erg smerig wordt het gewoon weggegooid,maar pas nadat ze het gewassen hebben. Ons werd geadviseerd om nu veel te rijden, zodat men misschien beter het probleem kon lokaliseren, dus wij hebben zo'n 800 km in de buurt rond gereden.Bij Home Depot hebben we nog wat materialen gekocht en Jan heeft de buitenkant van de vuilwater tank gerepareerd. Hier bleek een gat in te zitten.Daarna zijn we naar het zuiden van het schiereiland gereden en hebben we bij Potter Marsh een trail over de boardwalk gemaakt en vele vogels en een moose gezien.Bij de Glacier Creek waren veel mensen aan het vissen.Er werd zeer veel gevangen. Een oudere man bleef met zijn laars in de modder steken en zakte steeds dieper weg,hij kwam alleen los door hulp van anderen.Net voor Portage hebben we de Williwaw Nature Trail gevolgd. Een mooi smal pad met aan weerskanten fireweed rondom een gletsjermeer. Oppassen, want hier zitten beren. Deze hebben we de vorige keer hier ontmoet.Gisteren hebben wij in de krant gelezen dat 7 scholieren hier in de buurt zijn aangevallen, 2 ervan zijn zeer ernstig gewond geraakt.Dit houden wij wel in ons achterhoofd. De volgende dag hebben we een prachtige wandeling naar gletsjer gemaakt. We zagen dat het ijs al behoorlijk aan het smelten was. Een grot was al een stuk groter geworden, na de vorge keer. We boffen met het mooie weer. Stukje verder staat een tentje met 4 lui en ze waren ook even weg geweest en ineens hoor ik roepen, Oh my God, Oh my God! Bleek dat er een beer aan hun spullen had gezeten.Weg waren ze. Wij zijn naar een ander meertje gegaan en hier hebben we heerlijk van de zon genoten. Het was erg heet.Maar een teiltje met ijswater doet wonderen.Daarna terug naar Anchorage en op onze onderdelen gewacht, wat niet zo soepeltjes verliep.Telefonisch vragen in Nederland en ook hier werden er gesteld over het in te voeren produkt. Je wordt er niet vrolijk van. De douane geeft het pakje niet vrij. Afwachten. Ondertussen zijn we naar het centrum gereden en gelukkig hebben we de hele tijd onze camper gratis kunnen parkeren bij de Fish Creek.Bij toeval kwamen we uit in het Town Square Park en hier werd een danswedstrijd gehouden. Stralende zon. Het was een genot voor het oog.Zoveel soorten dansen en muziekstukken met een life orkest. Prachtige kostuums. Er was ook stelletje, een mevrouw hoed, zonnebril op, regenjas aan.Ze kwam het podium opgelopen en begint op de muziek haar langzaam uit te kleden. Wat er onder de jas vandaag kwam, iedereen hield even de adem in.Een hele dikke mevrouw, met bijna niets aan. Maar ze had zo het hele publiek in haar greep, de dansen waren erg indrukwekkend. Na een tijdje wilden we weggaan, komt er een bruidje aan met een gevolg van 10 bruisdametjes en 10 bruidsmannen. Allemaal in een prachtige outfit gekleed. Daarna zijn we naar de bibliotheek gereden, ook hier waren we vaak te vinden. Het gebouw staat in een park met een meer. Fijn om te wandelen. Op een gegeven moment kijk ik nog eens, ja een vrouwtje liep met 2 eenden aan een touw. Deze werden hier uitgelaten. Het kan allemaal.Daarna werd het regenachtiger, maar niet koud. We hebben vaak de winkels bezocht.Als je ziet wat voor auto's hier rondrijden. Ramen kapot, deur met plakband vastgemaakt.Dat mag in Nederland niet. Jammer genoeg lag net daar op de weg een schroef en die kwam bij ons in de band terecht. Gelukkig stonden we op een plek want hier tegenover lag een tire garage. Het klusje was zo geklaard en we hadden weer een band zo goed als nieuw.Ook hebben we het Troopers Museum bekeken. Een film meegepakt.Ze hadden er zeer veel spullen staan, hangen en liggen. Ook een Nederlandse politiepet.We sliepen bij Wildberry Park, gratis. Totdat er 2 grote campers kwamen, stoeltjes buiten gingen zetten, agregaat aan. Ja, dat kan niet.Maar we hebben 2 nachten tegenover de bibliotheek mogen staan. Tijdens de wandelingen die we gemaakt hebben viel ons op dat de paddestoelen uit de grond vlogen. Allerlei soorten, zwarte, paars, geel, rood, bruin. De bessenperiode breekt nu aan. Vaak tussendoor naar de garage en overleg gepleegd. Uiteindelijk worden we er niet vrolijk van, we hebben dus een besluit genomen om verder te rijden, zonder dat hij gerepareerd is. Bruce en zijn medewerkers vonden het geen goed idee, maar kon ons ook geen alternatief aanbieden. Dat is er niet. Als we nu niet gaan, komen we straks in de sneeuw terecht.

1. Eddy en Wendy Lubbers:
    18 augustus 2011
    Gelukkig ook nog veel mooie dingen gedaan en gezien!
  2. Wim en Carla:
    19 augustus 2011
    Hoi Jan en Truus,

Fijn dat jullie ondanks de pech nog zoveel ondernomen hebben.
    We wensen jullie energie en kracht bij een onverwachte wending van de reis.

Heel veel groetjes en knuffels uit Kessel
  3. Joep & Marijke:
    21 augustus 2011
    Bij toeval jullie website terug gevonden en zojuist in een ruk alles verslagen gelezen. Wat een heerlijk avontuur, wat hebben jullie veel gezien en je zult nu ook weten, hoe mooi deze wereld is en hoe klein ook, want je komt iedereen tegen. We hopen dat alles goed komt met de camper en dat je nog heel veel mag genieten. Wij blijven nog een tijdje in Nederland om dan eind November weer naar ons "2de" thuis te vertrekken. Heel veel succes en big hug!!