Valley of Fire

29 september 2016 - Overton, Verenigde Staten

De volgende dag zijn we in de staat Nevada aangekomen. Je merkt dat het steeds droger wordt en cactussen gedijen goed. In Mesquita hebben we de voorste banden van de camper laten verwisselen. Dit gebeurde binnen een mum van tijd en het was zelfs gratis! Wat een service.

Via Hwy 15, een prachtige route naar Overton. Hier reden we langs Lake Mead, en hebben een schitterend plekje gevonden waar we 2 dagen hebben gestaan. Heel rustig en af en toe kwam er een auto/camper een kijkje nemen, veel Nederlanders, waaronder Piet en Jans, ook met hun heel gezellig gekeuveld. En een lekker glaasje wijn gedronken. Ze zijn een tocht met huurcampers met de ANWB aan het maken. Heb veel geschraveld met mijn rollator en de omgeving gaan verkennen en foto’s van verschillende soorten cactussen genomen. Ook hier weer allerlei kleurspiegelingen op de bergen en het water. De zon onder te zien gaan en ‘s-avonds is de hemel bedekt met vele sterren. En ’s nachts hoor je de coyotes huilen. Wat aparte gewaarwording. Het is enorm heet, dus we doen het rustig aan. Huishoudelijke dingetjes gedaan, camper gepoetst, was gedaan en genoten van het uitzicht. Pelikanen groot in aantal kwamen over gevlogen.

We gaan nu naar Valley of Valley, een staatspark. Door $10 in een enveloppe te doen en in de daarvoor bestemde bus achter te laten heb je toegang tot het park. Wat een kleuren en aparte rotsformaties. Van groen naar geel en lila, wit en rood. De bijzondere roodgekleurde prachtige rotsformaties lijken soms wel in brand te staan. Je ziet rotstekeningen en versteende bomen. Je slingert om geslepen rode rotsblokken heen, 60 m omhoog, waarin weer en wind en regen bizarre gaten hebben uitgesleten. Glad, geribbeld en doorzeefd. Veel trails die je kunt lopen. Heeft Jan gedaan onder tropische temperaturen. Gezien: Elephant Rock, Petrifield Logs ,Seven Sisters, , Mouses Tank, Rainbow Vista, Fire Canyon Road , Fire Wave, White Domes en Scenic Loop Road, Atlati Rock en Arch Rock. Nog Big Horn Sheeps gezien. Ook nu weer heel veel aanspraak gehad. Ook een leuk stel uit Prinsenbeek ontmoet. Joost en Colinda. We hebben zeer veel overeenkomsten. Op een andere plek komen een zestal jongeren naar me toe gelopen en ik zie dat ze van alles willen vragen, ik dacht de zoveelste vandaag. Jan was een hike aan het maken, bleek dat dit Denise Heinemann was uit Duitsland, waar we onze camper mee verscheept hebben van Seabridge, zij heeft gezorgd dat onze paperassen in orde kwam. Nou, ongelooflijk! Erg leuk. Jan was erg moe van alle wandelingen die hij gemaakt heeft. Hij heeft alles prachtig vast gelegd zodat ik ook kan genieten! Hier zijn ook films opgenomen o.a. Totall Recall met Arnold Schwarzenegger. Veel automerken fotograferen bovendien hier hun nieuwste modellen in deze prachtige omgeving. Daarna zijn we doorgereden naar Las Vegas en hebben een slaapplekje gevonden, vlak bij Downtown bij een bewaakte parkeerplaats waar de security met zijn auto alles goed in de gaten houd, zodat we rustig een oogje dicht kunnen doen.