Las Vegas

1 oktober 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De stad der Zonden, Sin City. Hier hebben we 2 dagen doorgebracht. De stad dankt haar ontstaan aan de aanleg van de spoorweg in 1905. De Vallei, weilanden, diende in 1840 als bivakplaats voor karavanen die langs trokken. En nu trekken wij er doorheen met onze eigen camper. Het is een uitzinnige en bizarre stad. Veel gokautomaten, shows+ concerten, 10 tallen shopping/outlet malls en restaurants. Een groter contrast tussen natuur en deze stad is bijna niet denkbaar. De Strip is vooral ‘s-avonds The Place to be. Las Vegas verpersoonlijkt in zijn eentje alle Amerikaanse tegenstellingen en buitensporigheden: architecturale protserigheid te midden van weidse ruimten, een elektriciteitsverbruik dat zijn gelijke niet heeft, eten zoveel je wilt, hotels die steeds dichter naar de hemel reiken, een bezetenheid om geld te verdienen of te verkwisten, de heerschappij van de maffia die ontegenzeggelijk met de showbusniss is verbonden, bliksemhuwelijken.

Eerst zijn we met de camper de Strip, Las Vegas Boulevard, op en neer gereden en gekeken waar we hem het beste konden parkeren. Is 4 mile lang. Een goed plekje gevonden en zelfs de security hield hem in de gaten. Ik ben met scootmobiel op pad gegaan. Een hele belevenis. Om de weg over te steken gaat meestal via een brug die over de weg gaat, om hier te komen maak je gebruik van de liften of roltrap. Even uitproberen en alles kan. Wel spannend, pas ik erin. In 2 dagen hebben we een stukje van de wereld verkent. Van Italië met campanille en gondels naar Parijs met zijn Eifeltoren, mooie herinneringen komen naar boven toen we precies 2 jaar geleden met de familie een lang week-end in Parijs waren en ineens zitten we in New York en dan de Duitse bierfeesten. Het gaat maar door. Opvallend is dat er veel zwervers en schaars geklede dames zijn. Jongelui die teveel gedronken hebben en voor pampus op het trottoir liggen. Het is er niet op vooruit gegaan. De hotels hebben allemaal wel wat extra's te bieden, de een heeft een circus met allerlei voorstellingen, best leuk om te zien. Bij hotel Flamingo hebben ze een dierentuintje met flamingo’s en pelikanen en ander gevogelte. Bij Caesar Forum Shops hebben ze veel op het gebied van de Romeinen en kun je Atlantis show bekijken. Je loopt door een laan uit het antieke Rome met zuilen en bogen, indrukwekkende beelden. Veel waterfonteinen die op het ritme van muziek allerlei figuren laten zien. Het mooiste is het bij Bellagio. In Planet Hollywood kun je Miracle Mile rainstorm binnen zien, onder een valse blauwe lucht die van kleur verandert. In Mirage komt een vulkaan tot uitbarsting. Natuurlijk hebben we ook een kijkje genomen naar men zegt het duurste hotel van de wereld Wynn. In 2005 gebouwd. Binneninrichting staat in het teken van Le Reve, schilderij van Picasso. Het is een sober elegantie van het gebouw met rookglas dat goudbruin kleurt kleurt onder de invloed van de zon. Bij de ingang staat een Ferrari Maseratie voor gasten die van auto willen verwisselen. Lobby is versierd met grote bloemmozaieken die ingewerkt zijn  in de vloer van Italiaanse marmer, met antieke muurschilderingen en een overvloed van guldsel. Heel veel luxe. Veel originele kunstwerken Het is inderdaad prachtig ingericht. De entré, bloeiende planten omgeven palmen die verlicht zijn en grote bloembollen hangen her en der in de lucht. Een luchtballon en een “perdjesspeul”, gemaakt met allemaal bloemen. Een watermuur.  Buiten verschillende waterfonteinen. En zo gaat het maar door. Natuurlijk niet te vergeten de goktenten. Ben met scootmobiel door de hotels gereden en langs gokautomaten. Helaas we hebben niet de jackpot gewonnen!

Daarna terug naar de camper en bij de Mexicaan taco’s gegeten. ’s- Avonds zijn we met de camper nogmaals over de Strip gereden. Nu blijkt het ineens een hele andere wereld te zijn. Het lijkt wel een sprookjesstad, vol flikkerende neonlichten. Het gokken gaat 24 uur door. Ook hoor je veel sirenes van politieauto’s, ze zijn volop aanwezig. Na 2 dagen hadden we het wel gezien, en we gaan weer verder met onze route.

1. Herman en Margo:
    7 oktober 2016
    Wat leuk! Las Vegas. Tsja... dat moet je toch n keer gezien hebben. Wij hebben destijds in Bellagio geslapen. Super de luxe maar t meest grappige vonden wij de bruiden 'in alle breedtes en maten', maar vooral veel te dik...
    Groetjes
    Herman en Margo
  2. Carla Hoedemaekers:
    7 oktober 2016
    Las Vegas, het zal wel zijn zoals je het zegt, hotels die bijna tot de hemel reiken en de bezetenheid om geld uit te geven. Maar ook de keerzijde ervan, de zwervers. Gokverslaafd zijn.
  3. Bram en Trienke:
    8 oktober 2016
    Geef ons maar de natuur, die is veel mooier dan de gokautomaten.