Hoover Dam

2 oktober 2016 - Boulder City, Nevada, Verenigde Staten

Nog even bijkomen van al het geweld in Las Vegas. We zijn eerst naar  Henderson gereden en hebben hier Ethel M. Chocolate Factory en Cactustuin bekeken. De chocolaatjes die we aangeboden kregen waren best lekker, maar het leek wel of ze met bladgoud omwikkelt waren zo duur waren ze. De cactustuin vond ik wat tegenvallen. Onder tropische temperaturen, 33 graden, doorgereden naar de Hoover Dam. Voordat je op het terrein komt wordt door de security de camper geïnspecteerd, ook van binnen bekeken en alles was in orde bevonden. Eerst zijn we met de camper over de dam heen gereden en daarna gelopen. Op een bewaakte plek geparkeerd. Je zag wel dat de waterspiegel flink gezakt was. Maar dat hadden we onderweg al gezien, sommige geulen staan droog. De Hoover Dam is een van de grootste Hydro elektrische installaties ter wereld. Het reguleert en bedwingt het water van 2200 km lange Colorado River. Levert elektriciteit aan de staten Arizona, Nevada en Californië. In 1931 startte men met de bouw en in 1935 opende president Franklin D. Rooseveld de stuwdam. De dam is 222 m hoog en 380 m lang. Je kunt tours boeken, maar niet toegankelijk voor rolstoel/rollator. Over de dam kun je wel met scootmobiel rijden. Een man had problemen met zijn scootmobiel en heb het probleem voor hem op kunnen lossen. Ook is op de dam een plekje ingericht voor het monument van de hond die hier geleefd heeft en met de werkers mee op pad ging, getuige zijn graf met herdenkingsplaat.

Daarna hebben we nog uren aan Lake Mead gestaan met temperamentvolle Mexicanen. Ook bij deze hitte werd er een parcours uitgezet voor de sportievelingen en na afloop een duik in het water. Leuk om te zien vanuit mijn luie stoel.

Rte 166 naar Henderson gereden. Mooie uitzichtspunten over het meer. De volgende dag was Red Rock Canyon aan de beurt. Dit ligt 20 mijl ten W van Las Vegas. Nadat we het Visitor Center bezocht hadden hebben we de 13 mile scenic drive gevolgd. Hier kun je goed beeld hoe de Mojave Desert eruit ziet. Veel cactussen, mooie gekleurde rotspartijen, schildpadden, wilde paarden en ezels. Vele wandelpaden. Mooie uitkijkpunten. Sommige mensen klauteren heel hoog op de rotsen zonder dat ze goed gezekerd zijn. Daardoor gebeuren er jaarlijks vele ongelukken. Gelukkig is het nu minder heet, maar 29 graden. Heerlijk. Overnacht in Pahrump. Bij Burger King een broodje gegeten en een lekker ijs als toetje. Opvallend is dat er veel politieauto’s rondrijden en security dragen wapens.

P.s. Waarschijnlijk zijn er ook foto’s bij de vorige blog terechtgekomen. Kijk boven op de blog en klik op de item “foto’s”.