Tucson 3

13 december 2016 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

We hebben Winterhaven Festival of Lights bewonderd. We boften dat we de camper vlakbij konden parkeren. Ook hier hebben we iets achtergelaten voor de voedselbank. Blijf het mooi vinden die gekleurde lampjes. Je weet niet wat je ziet, zoveel. Erg mooi vond ik de waterfontein die op het ritme van muziek en licht kerstliederen naar voren bracht. Het was gelukkig niet druk dus we konden op ons gemak alles bekijken.

Maandagmiddag om 14.00 uur werden er pakketjes door UPS bezorgd waaronder onze velg. We willen de Renaultgarage Strijbosch in Venray bedanken voor de geweldige medewerking. Dezelfde middag nog naar de garage in Tucson en Jan heeft meegeholpen om weer alles in goede staat te brengen.

Besloten om nog 1 dag te blijven. We hadden een uitnodiging gekregen om dinsdagmorgen naar Esperanza Azteca Orchestra of Sonora te gaan. Het optreden werd in de botanische tuin gehouden. Op het moment bestaat deze organisatie uit 18.000 kinderen uit Mexico en 1500 muziekleraren. Streven is om wereldwijd  ½ miljoen kids hierbij te betrekken. Vooral de minder bedeelde kinderen, die anders op straat terecht komen. We vinden het een geweldig initiatief. Het optreden was ontzettend mooi. Met zoveel enthiousiasme. Er werden opnames gemaakt. Wat een mooi Kerstgevoel.

‘s Avonds zijn we als dank aan Robert en Diane nogmaals uit gaan eten en deze keer bij de Mexicaan. Hier hanteerde ze een andere formule. Bij de ingang stond een groot bord, je kon kiezen wat je wilde eten en dan langs kassa lopen en bestellen en meteen afrekenen. Je zoekt een tafel uit en het eten wordt opgediend. Had chicken chocolade mole. Kip met chocolade saus. Heel apart.

De volgende morgen was het zover. Afscheid nemen. Na een egg in a hole gegeten te hebben zijn we weer verder oostwaarts getrokken. Zal zeker de vogels en de prachtige stenen, en uitdrukkingen van Robert missen: What a day, what a day, it is a beautifull day! Lieve mensen hartstikke bedankt voor alles!

1. Jack Dalmaijer:
    18 december 2016
    Je schrijft een leuk reisverhaal. Elly stuurt die altijd aan mij door maar kan jij mij ook op de verzendlijst zetten?
    Over twee en halve week gaan wij terug naar Mesa en dan op 12 januari in onze camper naar Texas. Tegen die tijd eens kontakt met jullie hebben waar jullie dan zijn.
    Vrolijke kerstdagen en een gezond 2017.
    Jack
  2. Toni en Franz:
    18 december 2016
    Hoi Trus en Jan, leuk jullie verhalen. Wij zijn net van Tenerife terug, heerlijk twee week in de zon. Wij wensen jullie fijne feestdagen en ook voor 2017 gezondheid en een goede verloop van jullie reis.
  3. Bram en Trienke:
    18 december 2016
    Zo zijn jullie weer een ervaring rijker geworden. EEn goede reis verder en een vrolijk kerstfeest.
  4. Cisca Ingenpass:
    Hallo Jan en Truus
    Wat een prachtige verhalen ik lees ze allemaal en dan de fotos
    geweldig wij wensen jullie fijne feestdagen en een goed en gezond 2017
  5. Henny en Mia:
    Hallo Jan en Truus,
    Wat zien jullie veel en maken van alles mee.
    Wij wensen jullie fijne feestdagen toe en een gezond 2017.
    En komen jullie weer behouden terug
  6. Ellyvan dijck:
    19 december 2016
    w hallo Truus en Jan w wat ,n verhalen ik moet eerlijk bekennen dat ik velen niet heb gelezen maar dat jully de reis van je leven hebben veel gezien en mee gemaakt daarbijook gedacht en gedaan voor de genen die het minder hebben Nog veel reis plezier het ga je goed ende beste wensen en fijne feestdagen entot ziens in het volgend jaar ,of is dat niet zoo.?
  7. Carla Hoedemaekers:
    20 december 2016
    Lekker genieten van de kerstsfeer.
    Mooi dat jullie dat ook nog allemaal zien. Hebben jullie toch nog een idee dat het daadwerkelijk al december is.

Fijne feestdagen!!!!