Toronto

12 juni 2016 - Toronto, Canada

Wat een dynamische stad en heel uitgestrekt. Je rijdt er niet maar even doorheen! De express way die de stad doorkruist, is een 8 baanse rijksweg met nog 4 banen voor uit- en invoegend verkeer, de zgn collectors. Ja het is niet niks. Maar Jan draait nergens zijn hand voor om en rijdt alsof het zijn dagelijks werk is. We waren om 8.30 uur al rond aan het lopen door de city. Gelukkig een centrale parkeerplek voor onze camper kunnen vinden, deze zijn zeer schaars, bij het Art Gallery is het gelukt. Invalideparkeerplaatsen, mag je alleen gebruiken voor in en uitstappen, maar niet blijven staan. Gedeeltelijk gelopen, en de rest met de rolstoel. We boffen, stralend weer en ’s middags rond 30 graden. Wat we zoal gezien hebben: CN Tower, BCE Place, Hockey Hall of Fame, Eaton Centre, het Bisniss District met zijn torenhoge blinkende gebouwen, theaters o.a. Winter Garden en Canon Theater, Old City Hall, Park Osgoode Hall, waar een Chinees bruidspaar foto’s aan het maken was. Het supergezellige plein voor City Hall met zijn vijver en fontein. En natuurlijk hebben we een klein stukje gelopen over de langste straat van de wereld de Younge Street, 1896  km maar lang! Ook waar volop wat te beleven viel was Younge-Dundas Square. Jammer was om de weg over te steken met de rolstoel i.v.m. de tramrails. Oppassen geblazen. Er liepen zeer veel mensen mee met de challenge voor een goed doel en nu ook weer zeer goed georganiseerd. Daarna hebben we nog op 2 andere plaatsen botanische tuinen bezocht en heerlijk genoten van de zon. We kregen zelfs in het park een gratis warme maaltijd aangeboden met drinken erbij. En lekker dat het was. Nou, dat was dus Toronto. We zijn heel blij dat we het gedaan hebben, want mensen die we onderweg gesproken hadden raden het ons af i.v.m. drukte. Besloten om de stad nu uit te rijden, en maar goed ook, wat een verschil met vanmorgen. Overal zag je blinkend metaal op de weg waar je ook keek en dat op een zondag. Wat zal het door de week dan wel niet zijn. Amazing town!

1. Cisca Ingenpass:
    16 juni 2016
    Schitterrend wat zien jullie veel lekker genieten gr.Cisca