Top of the World Hwy

26 juni 2011 - Dawson Creek, Canada

Jullie zullen zeker gemerkt hebben dat de laatste paar keren geen foto's bijstaan. Problemen met het internet. T.z.t. zal het wel een keer lukken hopen wij.  Eerst hebben we nog een paar dagen volop genoten van het knusse plaatsje Dawson City, bekend vanwege de Goldrush. We hebben verschillende touren gedaan o.a. SS Keno, dit is een Sterrad stoomschip. In het Palace Grand Theatre een voorstelling bijgewoond van the Graetest Klondike Candian Contest, 3 belangrijke mensen in kostuums deden een voordracht. Het waren mensen van vroeger die veel voor de plaats en omgeving betekent hadden en hierover werd er gejureerd wie de beste persoon was. Bij de River Yukon werden leuke dingen gedaan ook voor de kinderen, altijd leuk om te zien. Er was een man met een zingende zaag. Sminken, drumming e.d. Gezellig. Het Commissioner's Residence vonden we allebei indrukwekkend, vooral als je het hele verhaal d.m.v. een video te zien krijgt. Het weer laat zich van de beste kant zien. Volop zonneschijn en temperaturen tussen 25 en 30 graden in. Ook hebben we Macabre Mystery of the Klondike Killers bijgewoond. We liepen met een Mounted Police door het plaatsje en we moesten met zijn allen een crime oplossen. Prachtige gebouwen kregen we daardoor van binnen te zien. Echter wel zeer veel trappen, maar door vele mensen werd er een handje toegestoken. Super! In Diamond Tooth Gerties hebben we een leuke avond doorgebracht met zang, dans. Ook kon men er een gokje wagen. Vele mensen deden dit en verloren hier kapitalen. We hebben lekker gegeten en het bier smaakte best goed. Ook hebben we nog The Dancing Moose bezocht. Hier was de Yukon Artist Natalie Parenteau aanwezig en ze presenteerde haar mooie werken. Prachtig. We kregen een hapje en drankje aangeboden. De vele motorrijders hebben 'savonds een straat afgezet en doen hier grappige spellen met hun bikes. Zoals worst happen, met watergevulde balonnen naar elkaar gooien. Grote belangstelling en er werd wat afgelachen. De volgende morgen hebben we de oversteek gemaakt met de George Black Ferry. We moesten eerst 3 uur wachten en daarna hebben we The Top of the World Hwy of tewel de Taylor Hwy gevolgd. Wat een weg, we rijden over de bergruggen boven de donkergroene bossen. Met prachtige vergezichten. Een enorm weids panarama ontvouwt zich onder onze ogen. Deze weg hoorde we was net een dag afgesloten geweest. Er waren problemen geweest. Sommige mensen hadden vast gezeten. De grens die we halverwege tegenkomen naar Amerika naar de Staat Alaska verliep soepel. Vervolgens langs roadhouse naar Chicken. Hier was de weg slecht. Een oude Drede dobbert er nog in een beek. Nu telt deze plaats nog maar 37 mensen. Vroeger tijdens de Goudkoorts waren het er 700. Het was erg warm. Om 19.30 uur besloten we om buiten in de zon te gaan zitten, dit hebben we volgehouden tot 23.00 uur en het was te warm. We zitten net binnen en een donkere wolk versdchijnt aan de horizon en ineens begint het te hagelen die langzaam in regen overging. Ongelooflijk. Jan heeft hier volop van genoten door buiten een douche te nemen. Je zit in Alaska bij temperaturen van 25 graden. De volgende morgen bereikten we bij Tetlin Jct. weer de Alaska Hwy. We vonden deze weg maar een kippetje ten opzichte van de Dempster Hwy. Inmiddels zitten we in Tok.

1. Wil en Conny Lamers:
    27 juni 2011
    Hallo Jan en Truus,

We hebben jullie laatste berichten gelezen en voelen ons dan weer
    helemaal in Alaska. Wat een prachtige natuur daar. Nu we weer thuis
    zijn kunnen we onze film en foto,s bekijken en weer genieten.
    In Las Vegas was het weer een gekkenhuis, wel een kontrast met
    de mooie natuur in Canada en Alaska.
    We hopen dat jullie nog veel moois gaan zien en geneiten hoor!!!!
    Groeten van ons, dag Jan en Truus.
  2. Ad en Hanneke Koets:
    27 juni 2011
    Hoi Jan en Truus

Wat hebben jullie al veel gezien,en fijn dat alles zo voorspoedig verloopt .We hopen dat jullie nog veel meer mooie digen gaan zien. Bij ons naast zijn ook al grote veranderingen.De schuur is gesloopt de heipalen zijn al geslagen de fundatie en de vloer is al getort.Morgen gaan ze beginnen met de muren te metselen
    Het Bouvier pupje dat we in Spanje wilden halen gaat waarschijnlijk niet meer door .het levert zoveel probemen op
    We zijn nu bezig met een kennel in Best
    De temperatuur is hier vandaag 33 graden
    En morgen nog warmer

Groetjes
    Ad en Hanneke
  3. Wim en Carla:
    28 juni 2011
    Hoi Jan en Truus,

Al in Alaska, een hoogtepunt in jullie droomreis is werkelijkheid geworden, Jan en Truus heel veel groetjes vanuit een onweersachtig limburg.

Knuffels van Wim en Carla
  4. Erica:
    2 juli 2011
    Hallo Truus en Jan,

Ik heb weer genoten van julllie leuke reisverslag.

Groetjes Erica.