Suinsun City

9 oktober 2016 - Suisun City, Verenigde Staten

We besluiten om een paar dagen uit te rusten voordat we San Francisco gaan bezichtigen. De temperaturen hebben inmiddels de 30 graden weer bereikt. Gelukkig koelt het ’s avonds flink af. In Merced, een stad met zeer veel zwervers en hoge criminaliteit hebben we een rondwandeling gemaakt langs Victoriaanse huizen met conniferen van ruim 10 meter hoog. Jammer dat de huizen aan het vervallen zijn.

We hebben verschillende meren aangedaan, Yosemite Lake, erg mooi. In Stockton aan een rivier gestaan waar zeer veel te beleven viel. De ene auto na de andere en allemaal keihard de muziek aan, de bas vervormt het geluid helemaal. Allemaal eten en drinken, alcohol wordt als frisdrank gedronken. Ibissen en witte en bruine reigers trekken zich nergens iets van aan en zitten gewoon in de bomen en vangen een visje. Als het even stil is hoor je op de achtergrond zeehondengeluiden. Een negerin met 2 hondjes in een rolstoel komt de vuilnisbakken doorschuimen op zoek naar eten en flessen, waar ze geld voor krijgt. Nog meer auto’s met drinkende mensen. Besloten om een ander plekje op te gaan zoeken.

In Lodi hebben we ook aan het meer gestaan, hier kun je stukjes grond afhuren waar je dan je eigen feestje kunt bouwen, zo werden er verjaardagen en bruiloften gevierd. We zitten op ons stoeltje het allemaal af te kijken. Rondom zwemmen de ganzen en de eenden en de eenkhoorntjes spelen om ons heen. Het blijft een mooi gezicht. Het kleine stadje heeft een mooi centrum  en wordt omgeven door vele wijnvelden. De druiven hangen in grote trossen aan de struiken klaar om geplukt te worden.

In Suisun City hadden we het erg naar onze zin en hier hebben we zelfs 3 nachten geslapen. Geparkeerd bijj een meer voor het Hamptin Inn Hotel. Bij de Marine konden we water krijgen en lozen. Hier uitgebreid de was gedaan en de camper van binnen weer eens een goede beurt gegeven. Besloten om toch maar weer een stukje verder te gaan rijden.

1. Bram en Trienke:
    17 oktober 2016
    Wees maar voorzichtig met die criminaliteit. Is Jan vroeger ook bij de marina geweest?