Springplank naar de wildernis

17 juni 2011 - Grande Cache, Canada

We zijn inmiddels al weer enkele dagen verder. Toch weer een plekje gevonden waar we gebruik kunnen maken van internet. Het is schitterend weer. Zelfs zo mooi, dat we niet echt opschieten met onze route. We rijden een klein stukje en dan is het stoeltjes buiten en relaxen. We hebben wederom vele beren mogen zien. Zittend, liggend en badend. Het blijft schitterend. Onderweg hebben we de Rancheria Falls bekeken. Via een prachtige boardwalk bereikte we de waterval. Verschillende mooie mossoorten zijn er te zien. Daarna verder getrokken naar Whitehorse. Het is de hoofdstad van de staat Yukon. Vroeger heerste hier de goldrush. De radarstoomschip SS Klondike kan men nu nog altijd bezichtigen. We zijn naar Miles Canyon gereden. Hier stroomt de Yukon River door de rotsen van de nauwe Miles Canyon, waar een rotsbarier aan het einde van het water veranderde in een gevaarlijke stroomversnelling. De schuimende massa deed de mensen denken aan de wapperende manen van witte paarden. Vandaar de naam Whitehorse. We hebben bij bezoekerscentrum een pracht van een film gezien over de Yukon. Door Els, die hier 40 jaar geleden naar toe is verhuisd hebben we uitleg gekregen. Boodschappen doen en de stad verkennen en daarna is het verder noordwaarts.

1. Erica:
    17 juni 2011
    Hallo Truus en Jan,

Ik was net jullie reisverslag van 11 en 15 juni aan het lezen. Het was weer genieten en er waren weer een paar leuke foto"s bij, deze waren erg mooi om te zien. Ik vind de natuur er erg mooi wat ik op de foto"s zie. Toen ik klaar was met lezen kwam ik er net achter dat er ook al net een reisverslag van 17 juni was en heb dit ook maar meteen gelezen. Nu ben ik weer helemaal bij. Ik wens jullie een prettig weekend.

Groetjes Erica.
  2. Wim en Carla:
    18 juni 2011
    Hoi Jan en Truus,

Elke keer verheug ik me weer op jullie nieuws, geniet ze.

Groetjes Wim en Carla
  3. Frank van Gerven:
    19 juni 2011
    Hallo,

Ik moet bekennen dat ik niet helemaal kan bijbenen met lezen,
    maar af en toe kan ik niet laten of jullie avonturen te lezen.
    Het begint te kriebelen! Helemaal als ik dit allemaal lees!

Groeten vanuit Delft.
    Frank
  4. tiny/kurvers:
    19 juni 2011
    20 juni 2011
    Hallo Jan enTruus Heb zojuist jullie reisverslag gelezen. Fijn dat je anderen mee kunt laten genieten .Ik reis in gedachten een stuk achtr jullie mee En geniet zo ook van deze geweldige reis.Hopende dat ik nog vaker van jullie verdere verhalen zal kunnen genieten Wens ik jullie nog een mooie en leerzame ontdekkingstocht toe Groetjes vanuit oirlo Tiny en Jan
  5. Wilbert & Mariëtte:
    20 juni 2011
    Hey Jan & Truus,

Wederom een prachtig verhaal. Wat zullen jullie genieten zeg!

Groetjes,

Wilbert & Mariëtte
  6. maria en arie:
    22 juni 2011
    hoi Truus en Jan weer een mooi stuk van de reis er is ook van alles
    te beleven en te zien

geniet maar lekker samen,hier alles goed nog de groeten van
    iedereen +( de kaart groep).
    Groetjes Arie en Maria.
  7. Hedwig & Nel:
    22 juni 2011
    Hallo jullie 2tjes, vanuit een winderig en regenachtig Venray even een berichtje van ons beide, we zitten gezellig aan het kaarten maken en even op jullig blog kijken hoort daar nu ook bij.
    Wat een mooie foto's en wij genieten van jullie reisverslag.
    lekker genieten van dit alles tot schrijfs !

Nel en Hedwig
  8. Ge en Tiny:
    23 juni 2011
    Een schitterend reisverslag. Geniet er maar van van zoiets doe je maar 1x.

groetjesssssssssssss
    Tiny in Venlo
  9. Antoinette Rutten:
    3 augustus 2011
    hoi jan en truus
    hoe is het in het verre amerika
    veel pliezer
    groetjes antoinet