South Texas

6 januari 2017 - Kingsville, Verenigde Staten

We hebben de South Texas Botanical gardens & Nature Center bezocht. Naast de bloeiende orchideeën, cactussoorten, bromelia’s, rozen en andere planten waren er ook sprekende papegaaien, schildpadden die gevoerd werden met jonge muizen, slangen, eentje die zijn huid afgeworpen had en weer in een nieuw jasje zat. Grote leguanen in prachtige kleuren. Een gedeelte van het park was bestemd voor de wilde bloemen en een andere gedeelte kon je over een boardwalk over en door de wetlands lopen. Deze keer zien we witte pelikanen. Ook hier werden we door de medewerkers aangesproken of wij degene waren met de RV en een gezellig praatje gemaakt. We kregen tips waar we goed konden eten en of we een slaapplaats hadden. Dat hadden we al, we gaan door naar Kingsville. De camper werd eerst nog door de medewerker voorzien van drinkwater en we trekken weer verder zuidwaarts.

Onderweg zien we veel roofvogels, bleek dat er een wild varken dood in het weiland lag. Waarschijnlijk aangereden door een auto. Ze waren volop aan het peuzelen. In Riviera Beach hebben we aan de Golf overnacht. Ranger ging er mee akkoord. In het Amerikaanse plaatsje Harlingen hebben we bij Outdoor World shop gewinkeld. Je gelooft het niet de temperaturen zijn zeer wisselvallig op het moment. Een dag hadden we 23 graden, de volgende dag 3 graden met een snijdende koude wind. Dus ideaal om te gaan shoppen. Er was van alles te koop en te zien. De ingang kon je vergelijken alsof je een grote ranch binnenliep met alles wat daarbij hoort. Huiskamer met open haard en hertenkoppen aan de muur. In de winkel een waterval, vissen, opgezette dieren, de natuur is helemaal nagebootst en naar binnen gebracht met zee en prairie. Heel veel op het gebied van vismateriaal is te koop, eveneens messen en geweren. Kinderen hielden er een speurtocht.

Daarna op zoek naar de wasserette en weer eens de was gedaan.

1. Bram en Trienke:
    13 januari 2017
    Ik hoor het wel weer, de camper zit nu ook al vol met bloemen, vooral brommelia's. En dat varken hebben jullie zeker aangereden! ha, ha.
  2. Jack en Elly:
    13 januari 2017
    Nog een paar dagen en dan zitten wij daar ook!! Ik ben benieuwd of we elkaar straks zien!
  3. Hennie:
    14 januari 2017
    Het blijft spannend om steeds weer alles te lezen! Maar wat is een RV?
    Wat heerlijk om al die tuinen en parken te kunnen bezoeken. En het lijkt onuitputtelijk daar in Amerika.
  4. Carla Hoedemaekers:
    15 januari 2017
    Steeds blijft het mij verwonderen hoe prachtig de natuur en de dierenwereld is maar jullie ervaren het steeds dag in dag uit opnieuw.
    Geweldig!
    Ook ik vroeg al aan Wim wat is de RV?
    Misschien de rollator-rolstoelcombinatie?
  5. Piet en Mariet:
    16 januari 2017
    Super dat jullie kunnen blijven genieten van alles wat de natuur geeft.
  6. Truus:
    16 januari 2017
    Hoi Jan en Truus ik wil even vragen of jullie mijn berichtjes hebtbinnen gekregen ,omdat ik gister hoorde van Maria dat zo geschrokken van het overlijden van Joke Ik lees iedere keer jullie reis verhalen en ik moet zeggen geweldig en zie dat jullie er goed uit zien ik denk dat wij jullie niet terug kennen als je weer in Blitterswijck zijn zo bruin als jullie zijn hiier is het een beetje winters gr Truus
  7. Truus:
    17 januari 2017
    Goede morgen samen wat erg dat jullie mijn berichtjes hebt ontvangen want daar had ik al laten weten dat het niet goed ging met haar .En daarna dat ze was over leden jammer ik hoop dat dit wel binnen mag komen heel veel liefs en hou jullie goed gr Truus