Corpus Christi

4 januari 2017 - Corpus Christi, Texas, Verenigde Staten

Allereerst nogmaals de beste wensen voor 2017.

In San Antonio hebben we de dierentuin bezichtigd met heel aparte soorten. Een reptielhuis, heb nog nooit zoveel verschillende soorten slangen bij elkaar gezien. De piton spande de kroon, enorm lang en dik. Met 1 beet kan hij een olifant vellen. Hij heeft gif bij zich waar hij 20 mensen mee kan doden. Ook onder water zwemmende witte hippo’s gezien en de tropische vissen zorgden ervoor dat ze vrij waren van ongedierte. Komodo dragon was heel bijzonder. Een prachtig aquarium.

Nog verschillende tochtjes met scootmobiel en fiets gemaakt. Alleen kreeg ik een keer bandenpech, maar we waren midden in het centrum en daar ben ik blijven wachten en Jan is terug naar de camper gefietst en heeft deze opgehaald. Ondertussen is het probleem weer verholpen.

We zijn weer verder getrokken naar het zuiden. We rijden door de Lone Star State Texas. Het doet zijn naam alle eer aan. Via de snelweg naar Corpus Christi, niet veel te zien, hier en daar jaknikkers. Het lijkt wel uitgestorven. We rijden bijna als enigste over de weg door downtown. Een hele rare gewaarwording. We zien vele moderne bankgebouwen. Nu zijn we beland in een kustplaats dat ligt aan de Golf van Mexico en telt ruim 300.000 inwoners. Langs de Ocean Drive is een fietspad waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. We zien enkele standbeelden en muurbeschilderingen. In het Colepark is een skatebaan aanwezig voor de jeugd. Als je ziet wat voor capriolen ze uithalen. Ongelooflijk. Ook met fietsjes vliegen ze door de lucht. Stukje verder zie je de bruine pelikanen over de golven scheren. In het vissershaventje zijn ze in grote getalen aanwezig en ze worden beloond met het visafval. Vaak varen ze ook gewoon mee op de vissersboot.

De jaarwisseling hebben we rustig doorgebracht, deze keer dus aan de Golf van Mexico. Op verschillende plaatsen werd vuurwerk afgeschoten.

We hebben verschillende dagen op Padre Islands doorgebracht. Tropische temperaturen en we rijden met de camper op het strand. Kon met mijn rollator gewoon op het strand lopen, zonder eerst door los zand te ploeteren. Geweldig!

1. Nettie Achten:
    12 januari 2017
    Hallo lieve mensen, allereerst ook voor jullie de beste wensen voor 2017.
    Wat een kleurtje hebben jullie, wij hier lekker wit, de eerste sneeuw is in aantocht. ie weet krijgen wij nog winter. Nog een heel fijne tijd in Amerika, Lieve groetjes Hub en Nettie
  2. Bram en Trienke:
    12 januari 2017
    Inderdaad al lekker verkleurt, maar ja in Nederland is dat er zo weer af.
    Eerst wel goed kijken of er geen slangen in de camper verstopt zit voor jullie verder genieten van jullie reis.
  3. Carla Hoedemaekers:
    12 januari 2017
    Heerlijk rustig genieten aan de Golf van Mexico......
    Wat een contrast met de vooruitzichten van hier in Nederland!

Groetjes van ons allemaal.
  4. Henni and Hans:
    12 januari 2017
    A very happy 2017 to you both! May your wonderful adventure continue to show you the beautiful places in this world. Even in the bleak places there is beauty. So love hearing from you!
  5. Ellyvan dijck:
    13 januari 2017
    Jan en TRuus nog de beste wensen voor 2017 jullie door kruisen nog half Amerika met nogal wat beziens waardigheden dat bevalt jullie steeds.hier is het hartje winter en konden goed wat zonnestralen gebruiken. Voor de rest gaat alles als van ouds,en vermaken ons ook best,alleen ,n beetje koud. Nog veel plezier samen Groetjes Elly