Sedona

15 november 2016 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Bij Forest Station hebben we informatie ingewonnen over de Red Rocks. Jammer dat de paden niet rolstoeltoegankelijk zijn. Maar de prachtige rode kleur van de rotsformaties die gevormd zijn door het ijzergehalte zijn prachtig om te zien o.a. Bell- Northern Belle en Courthouse Butte. Nog een slang gezien.

Noordwaarts bij Chapel of the Cross zie je opzij Submarine Rock& Chicken Pt.liggen. De kapel ligt op een berg, waar je met een hellingbaan naar boven kunt lopen.In 1956 gebouwd en designed door Marguerite Brunswig Staude, een pupil van Frank Lloyd Wright. Prachtige vergezichten. Onder zie je een prachtig huis liggen. In Sedona veel kunst en filmopnames, spirituele dienstverleningen. Bijvoorbeeld met wichelroedes of door de anodes, dit zijn door stenen op de grond gevormde medicijnwielen, waarin zich volgens de opvattingen van de Hopi Indianen historische energieën uit vroegere cultushandelingen en aardvibraties bundelen. Het land van de Red Rock Canyon behoorde vroeger toe tot de Hopi.

Daarna zijn we weg 89A South gereden en hebben een afsteker gemaakt naar Airport Rd. Hier heb je een pracht van een uitzicht op de omliggende rode bergen in verschillende formaties.O.a. Vimney Rock, Capitol Butte en Coffe Pot Rock.

De volgende dag zijn we de 89A North gevolgd. We rijden de scenic route langs de Oak Creek. Komen langs Slide Rock State Park. Het behoort tot de Top 5 mooiste stations in Amerika volgens Rand McNally. Het is een adembenemend stuk van schoonheid op een bochtige weg die 4500 voet van Sedona klimt naar de top van de Mogollon Rim. De canyon opent na de gekleurde bladeren van de eiken afgewisseld met groenblijvende dennen met de rode rotsen en kliffen op de achtergrond. Stukje verder is een picknickplaats en hier hebben we thee en koffie gedronken met natuurlijk gebak. Het is een magische plaats met de mooie rode rotsen en het riviertjes dat in de diepte stroomt. Een man roept:"He Sister this is the place te be!".

We rijden  via haarspeldbochten verder naar een uitzichtpunt over een groene canyon. Hier zijn kraampjes waar de Indianen hun waar proberen te verkopen.

P.s. Het kan zijn dat in deze blog of de komende blogs niet de juiste foto’s staan, maar klik op foto’s en je ziet de juiste album.

1. Carla Hoedemaekers:
    23 november 2016
    Prachtig om te zien dat jullie na effe een rustpauze te hebben genomen bij super betrokken en lieve mensen de accu weer hebben opgeladen om heerlijk verder te reizen!
    Stralend weer en lekker genieten!
  2. Truus:
    23 november 2016
    Hoi Jan en Truus ,
    Nomaals proberen om te reageren ,het viel steeds weg ,mooie foto,s en een geweldig reis verhaal ,wat kun je dat goed Truus je kunt er wel een boek van maken lijkt mij zeer intresant,en die Jan wat een chaffeur is hij ik wens jullie nog veel reis plezier tot de volgende keer gr Tr F r gelukt ha ,ha