Santa Cruz

15 oktober 2016 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

We zijn vertrokken uit S.F. met regen. Wat hebben we mazzel gehad de laatste 2 dagen. De hele dag heeft het nu geregend. Dat is heel lang geleden. We zitten in Santa Cruz en hier hebben we over een prachtige prommenade langs de zee een wandeling kunnen maken met mooie vergezichten over de kliffen waar de zee tegen aan beukt. Op een rots zitten aalscholvers, meeuwen en pelikanen. We hebben de hele dag aan de zee gestaan en genoten van de zilte zeelucht. Ook nu weer bleef de camper en de rollator niet onopgemerkt.

De volgende morgen ontbeten met zeezicht in downtown. Vlakbij staat een toiletgebouw en daar wordt openlijk gedeald. Veel mensen kopen hier hun drugs. Zelfs van mensen waar je het niet van verwacht. Zwervers komen ook een kijkje nemen. Klinkt heel raar maar we vinden dit al een vertrouwd beeld aan het worden is, zoveel zien we er.

In Moss Landing hebben we kunnen genieten van een 20 tal zeeotters die al dobberend in het water aan het drijven waren. Soms waren ze aan het spelen. Kan bijna geen afscheid nemen van dit tafereeltje. De bruine pelikanen komen weer overvliegen en je hoort het geblaf van de zeehonden, deze steken met hun snuit net boven het water uit. Ook zij zijn talrijk vertegenwoordigd.

In Monterey  op Fisherman’s Wharf had een zeeleeuw een slaapplaats net onder de pier gevonden. Een grandioos gezicht. Het vrouwtje kwam ook even gedag zeggen. De zeehonden zijn speels en intelligent en ze maken een hard blaffend geluid. Het mannetje kan 390 kg wegen en is 2,1 m groot. Het vrouwtje kan 110 kg wegen en is 1,8 m groot. Als een mannetje  4-5 jaar oud is ontwikkelt zich een soort pluim op hun hoofd en ze hebben uitwendige oren. Vrouwtjes hebben dit allemaal niet. Ze kunnen 25 jaar  oud worden als ze in het wild leven en zijn te vinden aan de Pacific kust van Vancouver tot Baja California. Ze kunnen bijten en ze hebben een aparte geur. De volgende overnachtingsplaats was Marina met tig campers.

P.s. Zie dat vaak de foto’s niet allemaal onder de juiste blog geplaatst worden. Deze kun je in de album terug vinden.

1. Bram en Trienke:
    24 oktober 2016
    Wij zijn naar de dierentuin geweest en moesten betalen om dezelfde dieren te zien als jullie daar, ha ha.
  2. Carla Hoedemaekers:
    24 oktober 2016
    Wat een mooie dierenwereld hebben jullie als uitzicht.
    Prachtig die zeehonden zeeotters en pelikanen.
    Inderdaad allemaal gratis en voor niks.