Montery

17 oktober 2016 - Montery, California, Verenigde Staten

De volgende dag zijn we terug gegaan naar Monterey en hebben hier met scootmobiel/fietstocht gemaakt langs Pacific Grove met werkelijk prachtige uitzichten over de metershoge golven die tegen de rotsen aan slaan. Hier zitten de vogels heerlijk te genieten van het zonnetje. De pelikanen scheren net boven de golven. Het blijft prachtig om het te zien. Het is heerlijk om de zilte zeelucht te ruiken en het vogelrijk te zien.

We hebben zelfs een klein stukje van de 17 mile Drive gedaan, met fiets is dit gratis. Daarna terug en een klein stukje de andere kant op Cannery Row, hier liggen een 30 tal zeehonden in de zon te baden. Sommige trotseren toch de enorme golven en duiken erin. Wat een machtig schouwspel om dit te zien. Een stukje verder bij het aquarium wordt het weer toeristisch. Vele winkeltjes, wel een mooi standbeeld.

‘s Avonds hebben we eenpansgerecht klaar gemaakt,gebakken piepers met spek en koolsalade. De generator staat te draaien, daar de accu’s van mijn scootmobiel volgeladen moeten worden. We rijden nu maar kleine stukjes, dus de camperaccu’s kunnen dit niet aan.

De volgende dag hebben we wederom een schitterende tocht gemaakt met de zeelucht in onze neusgaten. Prachtige vergezichten en we zien pelikanen en andere gevogelte op de rotsen zitten. We krijgen een 17 mile route drive brochure mee waar het e.e.a. uitgelegd staat.Dit vindt ik altijd erg fijn. Opvallend zeer veel golfbanen en keurig bijgehouden. Herten lopen er rond en zijn van het malse gras aan het genieten. Bomen staaan schuin door de wind. We zijn tot Seal Rock gekomen en toen weer omgedraaid. Het is ongelooflijk als je ziet hoeveel moeite de zeehonden moeten doen om boven op een rots te komen om in de zon te gaan liggen. We zijn teruggaan naar de camper en nadat alles weer ingepakt was door naar Fishermans Wharf. Hier hebben we genoten van de clam chowder. Dit is een romige vissoep. Bandjes traden op. Twee mannetjes zeehonden zijn via de steigers naar boven geklommen en liggen hier uit te rusten. Ineens een waterval naar beneden, eentje was er aan het plassen. Grote hilariteit onder de bezoekers. Daarna terug naar onze slaapplek. De sheriff kwam nog even gedag zeggen en we kregen zijn kaartje overhandigd.

1. Anny Wijnen:
    25 oktober 2016
    Wat een geweldige belevenis en jullie hebben nu mooi weer voor ons zit het camping seizoen er op voor jullie nog lang niet blijf goed gezond allebei .
    Ik heb 10 okt. een kleine TIA gehad in de auto is verder goed afgelopen krijg nu bloedverdunners , de onderzoeken waren allemaal goed alleen hopen dat ik het niet weer krijg .Groetjes
    Jac/Anny
  2. Christa Bonfert:
    26 oktober 2016
    Fantastische Bilder und Sooo ein Wetter! Viele Grüße von Christa.
  3. Maria:
    Ha Luitjes
    Wat een genieten toch van wat jullie allemaal zien en beleven.
    Hier gaat alles goed.
    Als ik jouw verslagen lees dan heb je echt een schrijvers talent.
    Op naar een boek!., ?,!.,?mnnn Alles op z,n tijd !!❤️
  4. Bram en Trienke:
    26 oktober 2016
    Ik sluit me bij Maria aan, je kan wel een boek schrijven; Onze belevenissen in Amerika.
    Ga zo door.
  5. Annette en Richard:
    27 oktober 2016
    Wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Ik ben weer bij met lezen.
    We zijn zelf afgelopen week ook met een camper weggeweest om uit te proberen. Was erg leuk. Met zn vijfen dat was wel druk.
    Geniet Geniet van jullie reis wij genieten mee!!