De reis kan beginnen

7 april 2011 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

Jan heeft de camper opgehaald met 7 andere camperaars. Duurde ruim 4 uur. Gelukkig is dit ook allemaal goed verlopen dankzij Hern Kurt. Vervolgens zijn we met 2 andere Duitsers kleine 2 dagen opgetrokken. Leuk gebabbeld. Het begin was was stressig. Je merkte toch dat je een jetlag had.  Eerst met zijn alle tanken. Even moet je het door hebben hoe het werkt. Vervolgens naar Wal-markt boodschappen doen. Bleek dat al onze apparaten niet werkte. Big Problem. Meerdere mensen hadden er last van. Ook het gas deed moeilijk. Jan heeft tijdje liggen sleutelen, hij kan veel, maar dit was niet te begrijpen. Oke. Wij zijn naar de Greenbelt Park vertrokken, even de weg zoeken. Merken dat we toch verwend zijn met de tom-tom. Maar deze deed het dus ook niet. In het schemerlicht aangekomen en we waren zo moe dat we alles hebben laten liggen en zo in bed zijn gekropen. Het was een warme dag van in de 20 graden en 's nachts koelde het ook niet echt af. De volgende morgen druppelde het. Was aangenaam. Meteen kwam er een Amerikaan, dat zijn dag vandaag zo goed was dat hij ons had mogen ontmoeten. Hij was helemaal verbijsterd wat we zoal wilden gaan ondernemen. Nadat we de nodige voorzieningen getroffen hadden zijn we met Christa en Heinz naar de AAA gereden. Ondertussen afscheid genomen van Ingrid en Heinz. Ook even moeten zoeken, maar we merken dat het al een stuk beter gaat. Hier werden we door een enthousiaste medewerkster te woord gestaan en ze belden even rond waar we met onze problemen terecht konden. Bleek dat het om de hoek was! Ondertussen ook van het ander stelletje afscheid genomen, omdat zij zuidwaarts verder reisden. Bij de garage aangekomen, je gelooft het niet de man heeft alles nagekeken en hij bleek gouden handen te hebben want ineens deed alles het. Wat fijn. Meteen gastank bijgevuld. Met een opgeruimd gevoel noordwaarts getrokken. Nu gaan we genieten. Prachtige route over de Bay Bridge door Queen Annes gereden. Scenic byway. Door landelijk gebied met veel historische plaatsen. Lieflijke huizen en mooie natuur. Veel roofvogels. Prachtige bloesems maaakte het plaatje compleet. Het zonnetje gaf er nog een extra tintje aan. In Elkton hebben wij bij een supermarkt geslapen. Als een blok. Tegen 20.00 uur kunnen we de ogen niet meer open houden en dan is het ronken.  De volgende dag zijn we naar Philadelphia gereden. Wat een pracht van een stad. Een skyline daar zeg je U tegen. Dat was even overweldigend. Hier hebben we een seesight tour gemaakt van een paar uur. Magnifiek. Vervolgens verder noordwaarts getrokken en bij een grote Mall overnacht. Echter om 4.45 uur werden we door de Security uit bed getrommeld en mochten we tot 6.00 uur blijven. Voordat het personeel en de mensen kwamen, anders kregen zij een probleem. Dus snel een bakkie koffie en zodoende waren we om zessen al aan het rijden. Tegen zeven bereikte we New York, jammer dat het nog niet echt licht was. Zo bijna geen opnames kunnen maken. Maar we hebben wel grote gebouwen zien liggen. Door Manhattan en over 2 tolbruggen gereden. Een keer door een tunnel. Oeps dat mag niet met gasflessen, maar we konden geen kant meer op. No problem. Wat een verkeer. Het is druilerig weer en een stuk kouder nu. Dat scheelt veel. Vandaag rijden we door tot New Haven. De reis verloopt voorspoedig. We zijn in het begin van onze reisroute afgeweken en daardoor hele mooie natuur kunnen zien in plaats van winkels na winkels naast elkaar.

1. Fons:
    7 april 2011
    Ha die Jan en Truus,
    Wat een verwikkelingen al op zo een korte termijn en uiteindelijk toch snel een oplossing gevonden dankzij de man met de gouden handjes.
    Ja, het zal overweldigend zijn, een heel andere continent, heel andere natuur, atmosfeer, landschap,: alles is anders. Dan zit je toch maar fijn lekker vertrouwd samen in een bekende omgeving (de camper) en wie doet je wat!!!!
    We genieten zo een beetje mee, dank je wel,
    Zondag wordt het vast een fijne dag voor ons, dank voor je felicitatie.
    liefs, Hennie en Fons
  2. Piet en Mariet:
    7 april 2011
    Hallo Amerikaantjes,
    Fijn dat het apparatenprobleem weer opgelost is.
    Kun je weer heerlijk genieten van alles wat aan jullie voorbij komt.
    Groetjes Piet en Mariet
  3. Wim en Carla:
    8 april 2011
    Ha Jan en Truus,

Gelukkig zie ik weer nieuws van jullie.
    Fijn dat alle problemen een beetje gelijktijdig opgelost worden door door die ene bij de garage. Ja, in de buurt van New York het zal allemaal groots en overweldigend zijn. Geniet ervan en tot weer!

Groetjes Wim en Carla
  4. Ellyvan dijck:
    8 april 2011
    Ha die Truus en Jan
    gezien dat je goed bent aangekomen,wel een beetje vermoeit
    en niet zonder strubbelingen,maar bedenk alle begin is moeilijk!!
    Ik ben er van overtuigd dat jully alle problemen goed oplost.
    EN de eerste aanvang met mooi avontuur al gezien hebben.
    nu wij nog Amerika here we come!!
    Nog heel veel mooie dingen voor onderweg
    Hier in Blitterswijck is nog alles rustig
    groetjes Elly
  5. Truus Surminski:
    10 april 2011
    Hallo Truus en Jan
    Omdat ik jullie niet meer gezien heb wil ik jullie een fantastische vakantie toewensen, wat een avontuur!!
    In ieder geval blijf ik jullie via dit blog volgen!!
    Geniet ervan!!!
    Groetjes, Truus
  6. Manita en Bart:
    hallo Jan en Truus,

Ook ik heb jullie geen goede reis kunnen wensen. Ik wens jullie alle goeds en geniet er maar van. Wat een avontuur. Ik blijf jullie volgen. Het is hier nu ook heerlijk weer.(23 graden)

Groetjes van ons allemaal en van Forst
  7. Jan en Ria Pluk:
    Hoi vakantiegangers,
    Jullie opstartproblemen klinken ons niet vreemd in de oren, maar geloof ons, alles is op tot lossen en je bent heel snel gewend. En dan is het nóg meer genieten. Bewaar alle mooie indrukken en herinneringen goed, daar kun je straks nog heel lang op teren. Heel veel plezier,
    Groetjes Jan en Ria
  8. caroline:
    Hoi levens genieters,

Zoveel rompslomp in zo'n korte tijd. Gelukkig doet alles het nu en wie weet waren dit de laatste hobbels die je moest nemen. Ach en jullie zijn creatief genoeg en niet voor 1 gat te vangen.
    Ik blijf jullie volgen en hoop snel wat foto's te kunnen zien.

Blijf genieten!
    Caroline
  9. Anny Wijnen:
    Hoi Jan enTruus

Wat een pech maar gelukkig is nu alles goed bij jullie , dus de reis kan verder volgens jullie plan verlopen .
    hier is het weer ook goed net als bij jullie het is in een keer te warm verder is het hier nog allemaal het zelfde als dat Jac nu weer een stevige pretnison keur heeft gekregen van 10 dagen en het pufje is van 250 naar 500 gegaan hij mag als hij verkouden is en de 3 de dag niet minder is moet hij direct naar de longarts komen maar verder is het hier goed.
    Komendweekend weg met de pv naar .
    Geniet samen maar lekker
    tot wederhoren ik ga nu slapen.

Groetjes Anny en Jac
  10. Christa und Heinz:
    12 april 2011
    Hallo, hier sind Christa und Heinz in New Orleans! Wir haben nicht alles verstanden, aber von Tita und Dick wissen wir, dass es Euch gut geht. Wir haben es hier sehr warm, aber wir sind guter Dinge und freuen uns auf den morgigen Tag im französischen Viertel. Gute Nacht und schöne Träume! Das neue Nai von AAA ist prima!
    Liebe Grüße von Christa und Heinz. In Berlin werden wir dann vor fahren und Ihr hinter uns!
  11. Els Keijsers Jakobs:
    12 april 2011
    Hoi Jan en Truus,

Mooi om te zien dat het jullie goed gaat in Amerika en dat jullie het reuze naar de zin hebben.
    Geniet van jullie mooie reis, we zullen het op de voet volgen.

Groetjes Els