New Haven, Essex, Mystic,Providence en Boston

12 april 2011 - New London, Connecticut, Verenigde Staten

We hebben internet tot onze beschikking, dus kan ik jullie even op de hoogte houden. We zijn verder noordwaarts getrokken. Inmiddels hebben we al verschillende Staten doorlopen. Maryland, Delaware, Pennsylvania, New Jersey, Connecticuting, Rhode Island, Massachusettes, New Hampshire en tenslote Main. Dat wil niet zeggen dat we de hele tijd rijden. We maken vele tussenstops om van alles te gaan bekijken. Zo b.v. in New Haven. Dit vond ik een geweldige geordende stad, goed te doen. In 1717 werd de Yale University opgericht. Deze prachtige in Neogotische stijl gebouwen beslaan een groot gedeelte van de stad. Het heeft 4 presidenten en verschillende uitvinders groot gebracht. Er heerst een ontspannen studentensfeer. Op vele plekken zijn jongeren aan het zingen, dansen, jammen, noem maar op. Er werden tv opnames gemaakt. Werd door een groep aangesproken en ze hadden vragen over mijn rollator. Heb wat over mijn handicap verteld en wat we wilden gaan doen. Nou ze waren net zo enthiousiast als wij waren. Op een gegeven moment werd er voor ons een gebed uitgesproken en eindigden met de woorden Have a very nice trip en enjoy. God Bless You. Amen. We zijn ook nog de libary gaan bezichtigen. Erg indrukwekkend. Essex is een andere plek waar we door heen zijn gereden, hier was een stoomtrein museum. Natuurlijk closed. Maar we mochten gewoon over het terrein lopen om alles te gaan bekijken. Best mooi die oude stoomlocomotieven. Vaak een overnachtingsplaats zoeken, veelal zijn de campgrounds nog dicht. Vaak zie je wel een sheriff en navraag gedaan. Hij vertelde dat we in New London konden overnachten bij de Walmart. Reed een stukje voor ons en zwaaide ons daarna goededag. Vervolgens hebben we telkens gebruik gemaakt van een andere plaats met dezelfde winkelketen. Trouwens als je van boodschappen houd, dan zit je hier wel gebakken. Niet normaal.  In Mystic, een andere plaats hebben we een aquarium bezocht. Heel indrukwekkend met de begula, witte walvis. Leeft alleen hier. Ook embryo van viseitjes gezien. Dat was heel apart. Eveneens brilpinguins die grote vissen naar binnen slokten.  De stad Providence was niet voor herhaling vatbaar. Aangezien er grote criminaliteit heerst. Geen goede uitstraling. 's Nachts street-racing door jongeren. Veel alcohol en drugsgebruik. Maar daarentegen Boston was geweldig. Wat een stad. Wederom een prachtige skyline. En zoveel mensen op de been. Er is de hele tijd wel wat te beleven en zeer veel te zien. De Freedom trail was zeer indrukwekkend. Wat een hoge gebouwen! We hebben uren in de Common doorgebracht met duizenden andere mensen. Wat was het gezellig. We boffen ontzettend met het weer. In het begin was het chilly, maar nu rond de 15 graden. Zonnetje is de hele tijd aanwezig. Heerlijk. Opvallend is dat de mensen de hele tijd aan het eten zijn, ze zijn ook behoorlijk Fat. Ze zijn echter super vriendelijk en erg behulpzaam.

1. Wim en Carla:
    13 april 2011
    Goedemiddag Jan en Truus,

Opvallend lieve reacties van amerikanen, dat doet goed om te horen. Maar helaas is het in de stad Providence minder aangenaam. Maar in het algemeen krijg ik al een goed beeld van de gemiddelde amerikaan.

Groetjes Wim en Carla