Amsterdam, Londen en Baltimore. AMERICA HERE WE CO

4 april 2011 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

Het is maandag 8.15 uur. Bij jullie 13.15 uur. Zondagmorgen werden we door Piet om 7.00 uur opgehaald en hij heeft ons naar Schiphol gebracht. Rustig op de weg en een beetje mistig. Toen we om 9.00 uur aankwamen brak de zon door. Hennie en Fons stonden ons al op te wachten om ons uit te komen zwaaien. Hartstikke lief. Eerst even inchequen. Dit werd ter plekke, on line, gedaan en kon je je bagage afgeven. Wij hadden alleen handbagage en natuurlijk onze rollator. We kregen te horen dat deze niet in United Kingdom, Heathrow, werd aangereikt. Dus werd er voor mij een rolstoel geregeld en assistentie. Tevens ook voor in Baltimore werd het een en ander geregeld. Eerst nog lekker een bakkie cappucino en dan is het toch daadwerkelijk afscheid nemen. Een traantje biggelt uit een ooghoek. Nog even achterom kijken en dan door de paspoortencontrole. We zijn meteen doorgelopen naar onze gate. Bleek een heel end te zijn. Even over de rollerbaan, wat ik natuurlijk met mijn rollator doodeng vond. Bezweet bij de gate aangekomen de laatste controle. Bleek best mee te vallen. Wel even de tassen controleren, we hadden toch wel wat ongebruikelijke spullen bij ons. Bij het instappen mochten wij als eersten naar binnen. De stewardes had een heel goed idee voor mijn rollator. Ze hadden nog een kast die leeg was en daar werd hij ingestopt. Paste net. Dus heel erg blij. De vlucht duurde 1.15 min. Met af en toe van die luchtzakkingen. Wat was het mooi om boven de wolken te vliegen en dan erdoor heen te kijken. Je ziet in de zee de schepen varen. Al gauw bereik je Engeland. We kregen onderweg nog een snack en drank aangeboden. Bij het uitstappen hebben we even gewacht totdat de meeste mensen weg waren en dan op ons gemakje naar de uitgang. Mister Chris stond klaar met de rolstoel. Dus dat was wel fijn. Jan heeft met de rollator gereden en de handbagage was daardoor ook gemakkelijk te vervoeren. Hier heb ik een bodyscan gekregen. Ze waren heel attent. Wat is dat een groot vliegveld. We kregen veel informatie te horen. Bleek grootste luchthaven van Europa te zijn. Daarna was het 3 uur wachten en vervolgens door naar Baltimore. In het vliegtuig werden we lekker verwend. De tijd verging snel, mooie films waar je uit kon zoeken. Ik heb naar de Black Swan gekeken.  In Baltimore om 19.45 uur aangekomen stond wederom een boy klaar en deze croste letterlijk met mij door de gangen. Jan kon het bijna niet bijhouden. Zo stonden we binnen een mum van tijd bij de Immigration Officer en de douane. In het vliegtuig hadden we al verschillende formulieren in moeten vullen. Ook hier werd ik apart genomen, samen met Jan deze keer. We kregen allerlei vragen te beantwoorden. We hebben ons Ämerikaans"opgesteld. We hadden doorgegeven dat we 1 jaar zouden blijven. Toen kregen we een geweldige verrassing te horen. HET MOCHT. We kregen meteen een verblijfsvergunning van 1 jaar. Nou dat komt zelden voor dat ze dat doen. Dus toch ons huiswerk heel goed gedaan. Scheelt ons heel veel geld, tijd en stress. Goh, Wendy hebben we dagen op die papieren liggen te broeien voor die verlenging en nu lukt het zo. Toch GEWELDIG. Daarna werden we door de shuttelbus naar ons hotel Comfort Suites gebracht. We stonden buiten te wachten komt Jan daar een bekende tegen. Bleek dat een ander Duits echtpaar Jan al bij het inleveren van de camper in Hamburg gezien te hebben. We zaten in hetzelfde hotel. Dus dat was best even klessebessen. Langzaam begon het te regenen en de bliksem verlichtte de horizon. Het deerde ons allemaal niets. We waren zo blij. Om 22.30 uur aangekomen in onze VIP Room, zo groot, met alles erop en eraan.  Snel naar bed, morgen gaan we de camper halen. SPANNEND.

1. Fons:
    Hééé die Jan en Truus,
    Mazzelkonten zijn jullie, geweldig dat je een verblijfsvergunning hebt gekregen voor een jaar.
    Dat spaart zeker stress etc. etc. liefs van Fons

Ze zeggen wel dat een goed begin het halve werk is, nou dat beloofd wat voor het komende jaar. Vandaag heb ik regelmatig aan jullie gedacht. Hoe zal het zijn, verloopt alles goed. Ja ,dus.
    Dikke kus Hennie
  2. Henk en Ine uit America:
    Hoi Jan en Truus,
    Hier een woordje uit het kleine America. We hadden jullie briefje van de kerstkaart op het prikbord laten hangen om er zodoende af en toe aan herinnerd te worden. Net hadden we even tijd om jullie site te bekijken. Nou leuk en spannend natuurlijk voor jullie maar vooral ook genieten! We wensen jullie een heel fijne reis toe en veel avonturen!

We zullen jullie zeker af en toe volgen via internet.

Groetjes uit America van Henk, Ine en Petra.
  3. Eddy en Wendy Lubbers:
    4 april 2011
    Super dat jullie een jaar mogen blijven!! Komt helemaal goed ;)
  4. Piet en Mariet:
    4 april 2011
    Heerlijk dat jullie alvast een fijne vliegreis hebben gehad.
    Geen tegenvallers, alleen een fijne meevaller.
    Een jaar mogen blijven zonder tussentijdse tijdrovende en geldverslindende toeren.
    Geniet van alle spannende avonturen.
    Groetjes Piet en Mariet.
  5. Wim en Carla:
    4 april 2011
    Zoals je zegt geweldig nieuws, zonder veel moeite een verblijfsvergunning. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en nu hopen dat met de camper alles goed verloopt en dan lekker genieten!!!!!!

Groetjes Wim en Carla
  6. Peter van de Water:
    Hey globetrotters!!
    Fijn dat het meteen voor 1 jaar geregeld is. Nu hebben jullie helemaal geen zorgen meer, is ook wennen ;-)).

Fijne voortzetting, en ik blijf het met interesse (en klein beetje jaloezie) volgen.

Groetjes vanuit de Poelenbos.

Peter.
  7. Pierre en Marie-Rose:
    Hoi Truus en Jan
    We hebben aan jullie gedacht toen je met zijn tweetjes zo vrij als
    een vogel naar de nieuwe wereld vlogen.
    Fijn dat deze reis goed verlopen is en dat jullie een jaar kunnen
    blijven.
    Groetjes Pierre en Marie-Rose
  8. toon en Nel camps:
    5 april 2011
    Gewldig dat jullie goed aangekomen zijn, en nu maar genieten. We volgen jullie.
  9. Cor en Tiny Dirkx:
    hallo Truus en Jan,
    Wat een geweldige, maar ook een spannende start hebben jullie gemaakt. En nu het echte leventje,met de camper. Ik vind het een prestatie en blijf jullie volgen. Geniet ervan.
    Zonnebloemgroeten van alle Maasbloemen.
  10. Ad en Hanneke Koets:
    Hallo Jan en Truus
    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad
    En dat alles zo goed geregeld is dat je gelijk jullie verblijfs vergunning voor een jaar hebben gekregen
    En nu maar heel veel genieten
    Groetjes
    Ad en Hanneke
  11. Dick en Tita van der Kraan:
    Hi Truus en Jan,
    Wij zijn al een paar dagen onderweg richting Noorden maar komen in de staat New York weinig campings tegen die open zijn. Staan dus veel op de parkeerterreinen van Wal-Mart. Bij de Wal-Mart kan je een kaart kopen van RandMc.Nally, daar staan alle Wal-Mart adressen in. In principe mag je bij elke Wal-Mart staan, tenzij er bordjes geplaatst zijn dat het niet mag. Als we twijfelen vragen we het gewoon, mag dan altijd, voorwaarde is dat de camper zover mogelijki verwijderd staat van de ingang.
    Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen.
    Groeten,Tita en Dick.
  12. Cisca Ingenpass:
    Hallo Truus en Jan
    Fijn dat julie al een goede start hebben gemaakt ,dan komt de rest ook wel goed.ik volg jullie....
    Groetjes Cisca
  13. Elly Minkenberg:
    7 april 2011
    Hallo Jan en Truus,

Heel veel plezier en alle goeds voor het komende jaar!
    Buggenumse groetjes van Sanne, Michiel,Pieter en Elly
  14. Nettie Achten:
    11 april 2011
    Hallo Truus en Jan,
    Wat fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen, geen stress en problemen, alleen genieten.
    Wij wensen jullie een fantastisch jaar.
    Natuurlijk blijven wij jullie volgen.
    Heel veel groetjes uit een zonovergoten Blitterswijck
    Hub en Nettie