Port Aransas

19 januari 2017 - Port Aransas, Verenigde Staten

We hebben het State Aquarium in Corpus Christi bezocht. Een prachtige dag om dit te gaan bezoeken, daar ineens de temperatuur weer flink omlaag gegaan zijn. Vond dit niet erg. Het is een mooi modern gebouw, wat weer uitgebreid wordt. Prachtig was het. Een gigant octopus, met 8 reuzen armen, 9 hersenen, 3 harten. Intelligentie van een kind van 4 jaar. Het mooie was dat op zeer veel plaatsen mensen stonden die uitleg gaven en waar je vragen aan kon stellen. Shows waaronder een dolfijnenshow,’s morgens eerst via de onderwater binnenruimte en ‘s middags via de buitenruimte werden door de dolfijnen kunstjes gedaan. Ineens zie je op de achtergrond een groot zeeschip voorbij varen. Op veel plaatsen mocht je de vissen aanraken, de pijlstaartrog voelt aan als fluweel. Een haai en kwal voelen weer heel anders. Prachtige kleuren. We hebben er de hele dag vertoeft. Daarna hebben we genoten van de Lemonpie die Elly “gebakken”heeft in de camper. Heerlijk. Wat een verwennerijen allemaal.

Daarna door naar Port Aransas en dit ligt op Musland Island, het vergeten eiland. Via een gratis ferry kom je er. We hebben hier op een camping gestaan met voorzieningen. Meteen een strandwandeling gemaakt. Gelukkig ook goed verhard. Op zoek naar sanddollars, echter ze zijn niet heel. We hebben een tochtje gemaakt met scootmobiel en fiets. Sommige huizen staan op palen i.v.m. orkanen/ hurricane zodat het water er onderdoor kan stromen.

De volgende dagen hebben we aan zee gestaan. Een kanaal waar grote schepen door heen varen en rondom de boeg zwemmen dolfijnen die uit het water omhoog springen. Een geweldig gezicht is dit. Ook zwemmende schildpadden en duikende pelikanen. De temperaturen gaan weer omhoog.

Mensen uit Beieren komen een praatje maken, ook zij hebben hun camper over laten zetten en zijn nu op weg naar een georganiseerde tour door Baha Californië. We wensen hun heel veel plezier en Good Luck. Ze blijken dezelfde camper als wij te hebben, alleen met een Fiat onderstel. We besluiten om nu gebruik te maken van de City camping, d.w.z. je mag langs de zee camperen, echter er zijn geen voorzieningen, je moet een permit kopen. Maken wandelingen op het strand en maken praatjes met vissers op de pier.

Trump wordt vandaag geïnstalleerd. Zelfs hier in Texas schaamt men zich diep! We koken op de beurten en we hebben zelfs snert met worst en hutspot gegeten. Heerlijk.

Het is raar weer, gisteren was het wat miezerig, vandaag te mistig om de schepen te kunnen zien dus we besluiten om de Marine Science Institute Visitor Center te gaan bezoeken. Het bevat 7 verschillende aquariums. Ook bakjes met zand van stranden van de wereld, zoals Katwijk in Nederland. Het is leerzaam en je kunt hier zien hoe de universiteit hun onderzoekingen verrichten. Op verschillende plaatsen op onze aardbol kun je zien hoe zoet en zout water, estuaries, bij elkaar komen en door de temperatuurverschillen zie je welke vissen er zwemmen o.a. bij The Golden Gate Bridge in San Francisco.

De volgende dag was het prachtig zonnig weer, genieten dus. Jan heeft als ontbijt de restjes van het eenpansgerecht van gisteravond verorberd.

1. Bram en Trienke:
    27 januari 2017
    Kon je daar ook harinkje happen of een bakje kibbeling kopen???? Of waren daar alleen mooie exotische vissen te zien. We lezen wel dat jullie het reuze naar de zin hebben, mooi geniet er lekker van.
  2. Carla Hoedemaekers:
    27 januari 2017
    Gezellig samen met de camper en om de beurt koken.
    Ook wij hebben deze week erwtensoep gegeten. Zie ik het goed dat jullie nog een flesje maggi uit Nederland op tafel hebben staan?
    Grappig. Geniet ze en de groetjes.