Pipe Spring NM

22 september 2016 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Een afsteker gemaakt via weg 389 naar Pipe Spring Nationaal Monument. Dit park ligt tussen de Grand Canyon en de Vermilion Cliffs in. Het is woestijngebied en bijna geen water. Het water wat er valt in de vorm van regen of sneeuw wordt opgenomen door de zandsteen. Welke dit dan de rest van het jaar loslaat in het reservaat. Het National Monument ligt in het  Paiute-indianen-reservaat. In 1870 bouwden de Mormonen van zandsteen een fort- ranch. Winsor Castle genaamd. Nu kun je het museum bekijken en wat over de historie te weten te komen. Ook een interessante film is er te zien. Hoe de indianen met de mormonen probeerden samen te leven. Daarna hebben we de ranch bekeken. Er stonden koeien met enorme hoorns. En buiten werd gekookt. Een indiaan met 2 lange grijze vlechten legt het e.e.a. uit. Polygamie mocht in het begin nog wel, maar later niet meer. Maar één man had vaak vele vrouwen en massa’s kinderen. De vrouwen werden in het fort achtergelaten en als ze kwamen controleren, glipten ze via een speciale deur op de bovenverdieping weg. Jammer dat de ranch van binnen voor mij niet toegankelijk is. De vrouwen deden al het werk, ze maakte kaas en boter en verkochten deze. Van de opbrengsten bouwden ze een kerk in St. George. Leuk is dat we in Salt Lake City een stukje van de geschiedenis te horen hebben gekregen en nu zien we dat ze ook in Arizona vertegenwoordigt zijn.

Daarna zijn we via het prachtig gelegen Kanab met zijn rode rotsen. Mineralen en ijzeroxyden zorgen voor deze speciale kleur. Het wordt ook wel Little Hollywood genoemd, sinds 1922 zijn ook hier heel veel films opgenomen, Door naar het Coral Pink Sand Dunes. Onderweg kwamen we prachtige gekleurde struikjes tegen.

De volgende dag hebben we in Kanab het Visitor Center bezocht. We kregen een self drive map mee waarop e.e.a. uitgelegd stond over de Johnson Canyon, welke 16,2 mile, verhard is daarna gaat hij over in gravel. Voor ons zeker niet te doen, daar het veel geregent heeft en zelfs de rode grond die van de rotsen afglijden met een buldozer van de weg geschraapt is. Kleine wegen zijn veranderd in riviertjes. Dus we blijven op het verharde gedeelte. Het is bewolkt weer, maar daardoor komen de kleuren m.n. rood nog beter tot zijn recht. Wat we zoal gezien hebben: The Lion’s Head, Eagle Gate Arch, gebouwen waar films en tv series opgenomen zijn o.a. de Gunsmoke Set, 20 jaar gedraaid, de gebouwen vallen bijna uiteen en Pioneer billboard. Daarna Scenic Byway 12 gevolgd naar Escalante, met prachtige uitzichten onderweg. In De Red Canyon hebben we nog een stukje gelopen en deze keer met een zeer enthousiaste Duitser een praatje gemaakt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilbert & Mariëtte:
    1 oktober 2016
    Wat een avonturen maken jullie mee zeg!
  2. Daniel:
    1 oktober 2016
    Jullie camper zal ondertussen wel rood zijn ;-)
    Mooi zo, dat jullie het naar jullie zin hebben.
    En Jan .... Was die verkoudheid van je enige tijd geleden besmettelijk? Nou ik heb me toch ook wat zakdoeken zitten weg te snotteren ...
    Gr. Marjon en Niël
  3. Christa Bonfert:
    2 oktober 2016
    Mitten in der Nacht schreibe ich ganz begeistert. Schöne Farben habt ihr gesehen, herrliche Landschaft. Ich freue mich mit Euch. Viele Grüße von Christa
  4. Bram en Trienke:
    2 oktober 2016
    Hoe houden jullie al die namen, allemaal uit elkaar? Verder mooie rode natuur. Je mag inderdaad wel de camper wassen.
    Veel plezier nog en geniet ervan.
  5. Carla Hoedemaekers:
    2 oktober 2016
    Interessant om van dichtbij te zien waar zich vroeger de cowboyfilms afspeelden.
    Het lijkt me daar heel dun bevolkt met zo'n zanderige rotsachtige ondergrond. Maar wat een ruimte. Jullie zien alleen maar de wijde wereld. Onbeschrijfelijk.
    Groetjes Wim Carla en Erik en Ruud