Pinalgebergte

25 november 2016 - Globe, Arizona, Verenigde Staten

We zijn via de prachtige route dus zuidwaarts getrokken. Via Hunt, Show Low waar we even gerust hebben bij het Fool Hollow Lake. Er zwommen waterhoentjes en een bald eagle kwam over gevlogen.We rijden door White Mountain Apache Tribe, bergie op en af naar de schitterende Salt River Canyon, 650 meter diep en tot de top 8 km. Heeft verticale wanden waar yuccastruiken bloeien. We zitten nog erg hoog, dus koud.

We rijden door tot Globe en rijden door verschillende Indianen reservaten. Het is een schitterende weg. In Globe hebben we gebruik gemaakt van het Chinees buffet en hebben hier ook mogen overnachten. De eigenaar vond het erg leuk dat we van zo ver kwamen.Ook in het restaurant werden we aangesproken door een grote forse jongeman. Hij vertelde dat hij een Apache was en was trots op zijn afkomst. Erg leuk. Kennis gemaakt met zijn vrouw. In 1876 is in Globe gedolven naar zilver en later naar koper.

De volgende morgen hebben we The Pickle Barrel bezocht. Een winkel met van alles en nog wat. Als je binnenkomt hangt er een groot op canvas geschilderd portret van een Indiaan op paard met geweer. Het bijbehorend geweer hangt eronder. Het is door een van Engeland afkomstige man geschilderd die nu in Globe woont. De vrouw van de eigenaar is van Amsterdamse afkomst. Een gezellig praatje gemaakt. Je komt ogen tekort als je hier rondloopt. Dank Elly voor de tip

We rijden langs de nog in werking zijnde kopermijn naar Superior. Opvallend dat veel mijnen hier kopermijnen heten, ondanks dat er zilver, goud of platina wordt gedolven. Dit doen ze i.v.m. de belastingen! We rijden door de prachtige Devil’s Canyon en komen langs Boyce Thompson Arboretum State Park.

Vlakbij ligt een prachtige woestijn met allerlei cactussoorten. Hier hebben we enkele dagen overnacht in een schitterende omgeving. Het Pinalgebergte ligt hier. Heb veel geschraveld met mijn rollator o.a. naar de Picketpost waar je weer een trail kunt maken, helemaal tot Utah! En 2 oude versteende bomen gevonden. Wauw! We zitten stukken lager dus de temperatuur zitten weer rond de 25 graden. Het is goed toeven hier.

We rijden weer richting Mesa, we zijn vlakbij zo’n 60 km. Besloten om toch nog even een bezoekje af te leggen   bij Jack en Elly. We hadden geen internet en onze telefoon had geen bereik, dus op goed geluk erheen. Onderweg nog wat lekkers gekocht voor bij de cappuccino. Ook nu weer met open armen ontvangen en wat een SURPRISE. Graag wilden we zeggen dat het de goede kant opgaat met mijn buik. Sommige mensen in het park hadden al een paar keer naar ons gevraagd. 1 uurtje geleden nog. Elly dacht dat we ondertussen in Tucson waren! Het was een heel gezellig weerzien en meteen werden we weer in de watten gelegd. Warme maaltijd Jambolaja met worst werd klaar gemaakt. Heb de stoel weer meteen uitgeprobeerd. Heerlijk! Daarna hebben Jack en Jan een mooi huisje gemaakt voor de kolibri’s waar ze hun honing in konden opslaan. Leuke en minder leuke dingen te horen gekregen. Jammer dat een ander paartje wegens omstandigheden eerder naar huis moesten gaan. Maar denk dat ze er verstandig aan doen. We denken aan jullie. ’s Avonds hebben we met zijn vieren bij China City Super buffet heerlijk gegeten. In mijn gelukskoekje zat een briefje met de tekst: Don’t be pushed by your problems. Be led by your dreams! Hoe toepasselijk, is dat wel niet.

De volgende dag na het lekkere uitgebreide ontbijt roerei met kaas, yoghurt en natuurlijk niet te vergeten de vers geplukte grapefruit, cappuccino met gebak hebben we hartelijk van elkaar afscheid genomen. Maar niet met lege handen. Een fles versgeperste sinaasappelsap, gebak, draagtas vol met sinaasappels en grapefruits vergezelde ons. Hopelijk dat we elkaar weerzien, waar dan ook!

Besloten naar ons favoriete plekje terug te rijden en hier hebben we nog enkele dagen doorgebracht. De weergoden zijn ons gunstig gezind. Heb mooie stenen gevonden. Jammer dat er veel geoefend wordt met pistool en geweer o.a. op glazen flessen die ze op een strobaal hebben staan. Het glas komt allemaal in het stro terecht of eromheen. Er lopen hier ook herten en koeien los rond. Maar het is hier prachtig vooral als de zon ondergaat kleuren de bergen rood.

1. Bram en Trienke:
    29 november 2016
    Mooi dat jullie weer zo goed zijn ontvangen.
    Jan heeft nu ook een indianen hoofdtooi van de kolibri veren zeker??? ha ha.
  2. Nettie Achten:
    30 november 2016
    Wat een prachtige voortzetting van jullie reis.
    Heel veel lieve groetjes vanuit een mooie winterse dag, vannacht onder het vriespunt en overdag een zonnetje en een mooie temperatuur.
  3. Truus:
    Hoi reizigers
  4. Truus:
    30 november 2016
    Even op jullie geweldige reis verhalen,
    Wat een mooie reis en mooie foto,s wat mooi alle maal jullie hebb en de
  5. Pjt.beckers:
    30 november 2016
    Gelukkig dat jullie weer verder kunnen reizen,met zo"n mooi weer.
    Hier is alles gelukkig goed
    Veel lieve groetjes van Pierre Ingrid en Marie-Rose
  6. Carla Hoedemaekers:
    4 december 2016
    Wat is de natuur toch magnifiek!!!!
    Ongelooflijk die foto's van jullie. Gewoon te mooi om waar te zijn.
    Het verveelt nooit maar steeds weer opnieuw zo inspirerend.

Dank je wel Jan en Truus dat wij dat met jullie mogen delen.