Pictou

24 mei 2016 - Pictou, Canada

Leeft van de kreeftenvangst en heeft een klein vissersmuseum dat een prachtige ligging heeft aan de havenfront. Het is nog vroeg en al warm. We hebben eerst een kijkje genomen in Grohmann Knives Outlet, een keur van messen en scharen. Vervolgens kregen we een privé rondleiding van een Schot in het nog gesloten “Hector” museum. Erg leuk en nog gratis ook. (wij zijn echte Hollanders!) 2 jaar geleden heeft Prins Charles met zijn vrouw hier ook nog gelopen. Prachtige houtsnijwerk beelden voor de driemaster worden hier o.a. gemaakt. De Hector is een replica van een Hollands schip welk 15-9-1773 arriveerde met 189 Scottish Highlanders aan boord, 2 ½ maand onderweg zijn geweest, waaronder 30 kinderen waren niet ouder dan 2!. Het schip wordt helemaal opgeknapt. Jan heeft ook een kijkje genomen in het schip. Daarna de Northumberland Eastern Shore gevolg, wegnr 6. Schitterend. Prachtige houten huizen met eromheen een zee van gele paardenbloemen. Ineens loopt alles uit en wordt alles groen. Witte krentenbomen, blauwe vergeet-me-nietjes. Het is een lust voor het oog. Rushton’s Beach Prov. Park is een must. In het Indiaanse plaatsje Tatamagouche, betekent 2 wateren, kwam bij het railstation een auto bij knipperende lichten tegen, hij was ons achtervolgt. Zag dat we Nederlanders waren, zij woonden al 29 jaar hier. We werden hartelijk uitgenodigd  in hun prachtige blauw houten huis, ligt aan een kreek in de bossen en daar tegenover de Atlantische Oceaan met in de verte Prince Edward Island. Een droom. 2 x per dag zie de getijde achter hun huis, we zagen dat dan ook de dieren kwamen. Vos, hert en een soort mol zitten er vaak. Koffie met zelfgebakken appeltaart smaakte voortreffelijk. Koetjes en kalfjes en met een dikke hugh afscheid genomen met cadeautjes en goede tips. Via Amherts, waar muurschilderingen te zien zijn naar de grens. Via visitor center welke nog 5 min open was. Boffen we maar weer. Overnacht net over de grens bij Fort Beauséjour, waar we een mooi uitzicht hebben over de Baai van Fundy. ’s Avonds zien we een prachtige zonsondergang en we krijgen een concert van de watervogels aangeboden. Ja dat is de kers op de taart om deze mooie dag af te sluiten .We hebben de staat NOVA SCOTIA verlaten en bezoeken nu de staat NEW BRUNSWICK.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla Hoedemaekers:
    29 mei 2016
    Wat een droomreis, super!
  2. Maria:
    Leuk die foto,s. ,!!.,
  3. Truus:
    30 mei 2016
    Hoi Jan en Truus het Konings schieten ,zit er weer op fijn weer gehad maar vandaag is het niks dan onweer en regen dus binnen blijven jullie hebben het beter getroffen zoals ik lees in je reis verslag geweldig wat jullie allemaal zien ik volg het allemaal .ik wens jullie heel veel goeds tot het volgende verslag
  4. Cisca Ingenpass:
    30 mei 2016
    jullie ontmoeten ook steeds weer andere mensen tot volgende keer