Baddeck

23 mei 2016 - Baddeck, Canada

Het is vandaag Victoria Day, een Nationale Feestdag. Baddeckt was de zomerresidentie van de wereldberoemde uitvinder Alexander Graham Bell. We zijn het museum gaan bezichtigen. Gelukkig is het open. En wat blijkt ze hebben er wifi. Dus hier meteen gebruik van gemaakt. Wat leuk dat er zo veel mensen ons willen volgen op de blog, dank voor de reacties. SUPER! Geniet lekker met ons mee. We hebben vernomen dat Handicamp zeer geslaagd is geweest. Volgend jaar zijn we als er niets tussen komt weer van de partij. Het “Bell” museum is interessant. Uitvoerige afbeeldingen tonen o.a. zijn pogingen om geluidstrillingen om te zetten in elektrische spanningsschommelingen, wat uiteindelijk zou leiden tot de ontwikkeling van het 1ste telefoontoestel. Maar hij was ook leraar op een dovenschool en heeft hier ook heel veel voor betekent. Ook heeft hij een constructie gemaakt van zijn sigaarvormige draagvleugelboot HD 4. Op het bevroren meer Bras dÓr heeft zijn 1ste vlucht met een vliegtuig plaats gevonden  en wel 1,5 uur met een snelheid van 65 km. Dit vliegtuig is te bewonderen. We zien filmpjes ook o.a. van zijn dochter die vertelde dat haar vader een echt buitenmens was, bij storm ging hij zelfs naar buiten. Hij vond dat geweldig. Ook over zijn weelderig grijze haardos, wenkbrauwen en snor. Hij was een familieman. Daarna door naar New-Glasgow. Opeens staan we stil op de weg, er blijkt een groot ongeluk gebeurd te zijn. 5 kwartier gewacht, toen de stoute schoenen aangetrokken en via zandweg, toch nog goed uitgekomen. We hebben bij Wendy’s een hapje gegeten, drinkbekers van ½ liter is hier normaal en dan te bedenken dat je ze bij kunt vullen. Even nog iets over de temperaturen, deze zijn zeer wisselend, zelfs binnen 1 uur! Van 26, naa16 graden. We hebben ook de Discovery Pass aangeschaft  $67.,70 en al 4 items bezocht. Amazing. Overnacht in New Glasgow.

1. Gonny van Genderen:
    28 mei 2016
    Geniet van jullie verhalen!!
  2. Caroline:
    28 mei 2016
    Hoi Jan en Truus. Inderdaad leuk om een stukje met jullie `mee` te reizen. Wat maken jullie weer een prachtige reis. Handicamp heeft jullie gemist en hopelijk volgend jaar tijdens het 30 jarige jubileum zijn jullie weer van de partij.
  3. Gerard en Agnes van het Bolscher:
    Hallo Jan en Truus,
    Wat een belevenis, geweldig. Leuk om te lezen.
    Ook wij hebben jullie gemist op de handicamp maar dit is natuurlijk veel mooier.

Groet, Gerard en Agnes.
  4. Maria:
    28 mei 2016
    hallo Jan en Truus ogen dicht en mee genieten.Zo leer je nog wat
    (geschiedenis).
    Tot het volgende verhaal.
    groetjes.
  5. Carla Hoedemaekers:
    28 mei 2016
    Leuk, weer wat geleerd dat Dhr. Bell uit Canada komt.

Niets is zo veranderlijk als het weer maar dat de omslag zo snel plaats vindt dat verwacht je niet.
    Wij genieten trouwens ook van het heerlijke zonnetje al een aantal dagen.
  6. Hans en Hanny:
    29 mei 2016
    Hoi luitjes dat jullie nog tijd hebben om alles op te schrijven het is fantastisch. Jullie genieten maar wij ook.
    Groetjes tot de volgende keer.
  7. Jan en Henny Wolters:
    29 mei 2016
    Wat een belevenis voor jullie beiden, geniet geniet.
    Vandaag processie in Blitterswijck,,een kleine wandeling biddend en zingend door het dorp.
    De zon schijnt nog maar hoelang moeten we afwachten.

Groet Jan en Henny
  8. Chris / Martina:
    wat geweldige verhalen,
    wij wensen jullie verder een goede reis met mooie verhalen.
    Wij genieten intens mee.
    Tot het volgende keer.
  9. Veerle G.:
    29 mei 2016
    Fijn om virtueel mee te reizen. Handicamp was weer 'thuiskomen'. We hebben jullie warmte en enthousiasme gemist maar volgend jaar zien we mekaar weer!
  10. Cisca Ingenpass:
    29 mei 2016
    Wij genieten met jullie mee