Cape Breton Island

22 mei 2016 - Cape Bretoneiland, Canada

Vanmorgen werd ik pas om 6.30 uur wakker. Gaat steeds beter. Wederom een prachtige route die langs de East Shore gaat. Do you like the natur this is the place to be. Schitterend! We boffen met het weer 26 graden, dus we hebben lekker aan het water gezeten met de beentjes omhoog. Jammer dat er black flys zijn, en die vinden mijn bloed erg lekker. Bij NSLC in Sherbrooke hebben we wat alcohol ingeslagen. Jan heeft wel zijn pilsje verdiend! Dit is niet in de supermarkten te krijgen. Oeps je schrikt van de prijzen! Trouwens als je boodschappen gaat doen, alles is exc BTW. In Antigonish hebben we een stukje door het centrum gelopen. Mooi kunstwerken te zien. We rijden verder over de Canso Causeway over de diepste dambrug ter wereld, v.a. de zeebodem tot hoge muur is 66 meter. Heeft een draaibrug. Daarna langs de Bras dÓr, een groot binnenzee. Via Sydney, waar cruiseschepen aankomen naar Louisbourg waar we het Fort zijn gaan bezichtigen. Het is het beste historische openluchtmuseum van Canada. Vestingwallen uit aarde en stenen, ongeplaveide straten, huizen, tuinen en binnenplaatsen, opslagplaatsen en exercitiepleinen weerspiegelen het karakter van de stad door de Fransen in de jaren 1740. Er lopen schapen rond, de poep was terug te vinden op mijn banden van de rollzmotion. De ranger vertelde dat ze vorig jaar pas in juli voor het eerste buiten hadden kunnen zitten vanwege de kou. We boffen maar. Daarna hebben we de 298 km Cabot Trail gevolgd. Het is een rit door het ruige hoogland en is genoemd naar de Italiaanse ontdekker. De weg voert door rivierdalen, langs grillige en adembenemende mooie kustlijn, maar ook langs stijle rotswanden hoog erboven, door dichte bossen en over bergen. Soms zitten we zo hoog dat we sneeuw tegenkomen. Op veel plaatsen zijn ze de weg aan het verbeteren. Veel trails kun je lopen, eldorado voor wandelaars. Wordt gewaarschuwd voor wild, moose, we hebben er veel gezien, echter alleen op de gele waarschuwingsborden! Opvallend is dat we nog weinig dieren hebben gezien. 2 Bald Eagels en een parend kalkoen! In Cheticamp in de buurt van het vissershaventje hebben we overnacht.

1. Nettie Achten:
    26 mei 2016
    Lieve mensen, wat een avontuur, en Truus, wat schrijf jij dit prachtig, het lijkt wel of dat we erbij zijn. Geniet.
  2. Daniel:
    26 mei 2016
    Beste luitjes .... En Jan zit naast de kanon alsof hij niets anders doet ;-))
    Gr. Marjon en Niël
  3. Ruud en Sonja:
    26 mei 2016
    Geweldig die verhalen en wat fijn dat het weer meezit. We zien alweer uit naar het volgende verhaal. Blijf gezond en geniet samen.
  4. Carla Hoedemaekers:
    26 mei 2016
    Adembenemend mooie kust waar jullie reizen. Genieten!
  5. Maria:
    26 mei 2016
    Wat een mooi reisverslag, je kunt er wel een boekwerk van maken.
    Ik heb geen verhaaltje geschreven toen we naar het museum zijn geweest. Heel veel groetjes en genieten maar.
  6. Helmy Pirlo:
    26 mei 2016
    Prachtig , reis mee in gedachten
  7. Cor en Tiny Dirkx:
    27 mei 2016
    Wat en geweldige ervaring doen jullie op. En wat genieten jullie.
    Het is duidelijk een heel andere wereld.
    Prachtig verhaal Truus.
  8. Chris / Martina:
    27 mei 2016
    Wat een prachtig verhaal en de mooie foto's.
    Veel plezier verder.
  9. Maria en Pierre Hendrickx.:
    29 mei 2016
    Wat een mooie omgeving en wat zij jullie al heerlijk aan het genieten veel plezier.
  10. Petra hofmans.:
    29 mei 2016
    Nou we lezen het wel,dat het jullie na de zin hebben.Geniet er maar van.Groetjes.