Halifax

20 mei 2016 - Baddeck, Canada

Wederom als een blok geslapen, alleen ’s morgens ben ik al vroeg wakker, nog even wennen aan het tijdsverschil. Na ons ontbijt, Jan zijn gebruikelijk gebakken eitje met tomaat zijn we de hoofdstad van Nova Scotia gaan bekijken. Bij aankomst  viel het wat tegen, maar schijn bedriegt.                                                                                                           Eerst even de stad met de camper doorkruist. Te lopen is voor mij niet gemakkelijk en met de rolstoel, vanwege het hoogteverschil niet haalbaar. Op 4 verschillende plekken hebben we de camper geparkeerd en zijn vandaar stukjes gaan lopen. We konden met de camper tot bovenaan de Citadel komen en voor de ingang mochten we hem parkeren. Het Fort is rond 1740 gebouwd om de stad te beschermen tegen de Franse agressie. Je ziet o.a. de Town Clock. Om 12.00 uur wordt er een kanon afgeschoten en er is doedelzak-muziek. Ook zien we het wisselen van de wacht en een demonstratie met het laden en afvuren van een geweer uit de jaren 1700-1800. Wat een knal, je schrikt je rot. In het Army museum kregen we een persoonlijke rondleiding. Was zeer indrukwekkend en ze vertelde veel anekdotes. Ook hebben we 2 kerkhoven bezichtigd, the Old Burying Ground, hier ligt Generaal Robert Ross begraven, die het Witte Huis in Washington in de fik had gestoken, maar omdat de Amerikanen niet wilden dat de Engelsen dat zouden zien, werd het zwart geblakerde gebouw ’s nachts wit geschilderd. Een andere begraafplaats zijn de graven te zien van mensen die verdronken zijn op 15 april 1912, toen de Titanic gezonken is. Daarna wat luchtigers, terug naar Harbourfront en hier hebben we langs de binnenzee gelopen. Muzikanten, restaurants, terrasjes, allerlei soorten mensen kun je bewonderen. Even bijtanken, letterlijk en figuurlijk langs de waterkant. Het zonnetje schijnt, heerlijk. In de wijk Historic Properties kun je de oudste verzameling van pakhuizen zien van Canada. Bij Pier 21, hier begon het verhaal van 1,5 miljoen emigranten die hier aan land kwamen tussen 1928 en 1971. Achter het Martime Museum ligt het schip Arcadia, dit was een onderzoekschip dat de Oostelijke kust van Canada in kaart heeft gebracht. Er is nog zoveel te zien, maar we besluiten om de hangbrug Mackay te nemen en verder Oostwaarts te trekken. Overnacht in Spray Bay aan een meer. Schitterende rustige plek. Ondertussen hebben we onze winterjassen en dikke dekbedden absoluut niet meer nodig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ger en Marly:
    Hoi Truus en Jan

Mooie foto's en ik lees wel dat jij en Jan genieten van de reis.

Groetjes Ger en Marly
  2. Nettie Achten:
    23 mei 2016
    Wat mooi, lekker weer en alles gaat goed. Geniet mensen
    liefs
    Nettie
  3. Gonny van Genderen:
    Heerlijk he
  4. Cisca Ingenpass:
    23 mei 2016
    Jullie genieten wel en goed weer hier de hele dag regen groetjes Cisca
  5. Bram en Trienke:
    23 mei 2016
    Mooie foto's, ga zo door en geniet.
  6. ChrístaBonfert:
    23 mei 2016
    Hurra, Ihr habt die Tour begonnen und ich lerne nun von Euch Holländisch. Viele Grüße Christa
  7. Chris / Martina:
    Wat prachtig zeg !!
    Genieten jullie maar van elke dag .
    Chris en Martina
  8. Maria:
    23 mei 2016
    Leuk die foto,s.!!!!! En uiteraard ook de reisverhalen!!
  9. Truus:
    24 mei 2016
    Geweldig dat het tot nu toe goed is gegaan. Fijne reis verder, geniet ervan. We blijven in contact. Gr. Truus
  10. Marly Baltissen:
    24 mei 2016
    Jullie zijn wel echt aan het cultuur snuiven.
    Mooi weer, mooie mensen.
  11. Eddy en Wendy Lubbers:
    26 mei 2016
    Mooi! Leuke veel foto's van jullie samen. Veel plezier daar!!
  12. Carla Hoedemaekers:
    27 mei 2016
    Jan en Truus, wat een heerlijke verhalen om te lezen.
    We reizen met jullie mee en genieten van de prachtige foto's.

Groetjes uit Kessel.
  13. Carla Hoedemaekers:
    27 mei 2016
    Mooie verhalen en prachtige foto's, Jan en Truus.
    We reizen met jullie mee. Geniet ervan!

Groetjes uit Kessel