Penouille Forillon NP

29 mei 2016

Ook hier zijn ze volop bezig om alles in gereedheid te brengen voor het hoogseizoen, wegen worden opgeknapt. Maar we zijn zo blij dat we deze afsteker gepakt hebben. Het is zeker de moeite waard. Prachtige bossen, die nu in allerlei kleuren groen hun bladeren laten zien. De vennen waarin bevers dammen hebben gebouwd. Terwijl we naar de Cap rijden zien we onderweg een beestje. Waarschijnlijk een wasbeertje? Bij de Cap kijk je uit op de rotsen waaromheen dan honderden meeuwen zweven. Schitterend om te zien. Je kunt hier een trail van 8 km lopen, maar er is ook een prachtig uitzichtpunt waar ik volop van het schouwspel heb mogen genieten. De weg kronkelt van hoog naar laag. Aan de ene kant de rotsen met watervallen, dan weer bossen en aan de andere kant de Golfe du Saint Laurent. Vele watervogels zijn er te zien en het water speelt met eb en vloed. Prachtig.

1. Cisca Ingenpass:
    geniet maar lekker
  2. Cor en Tiny Dirkx:
    1 juni 2016
    Wat is dit voor jullie een en al genieten. Het is niet iedereen gegeven om zo van de natuur te genieten als jullie kunnen. Wat goed dat jullie deze reis hebben uitgezocht. Veel genot nog.
  3. Maria en Pierre Hendrickx.:
    1 juni 2016
    Wat een mooie plekjes zoeken jullie op geweldig .
    Geniet geniet geniet!!!!!!!
  4. Geert en Esther:
    2 juni 2016
    Wat een verhalen en belevenissen, geniet er lekker van, wel leuk om door deze verhalen een beetje te kunnen meegenieten.
  5. Chris / Martina:
    2 juni 2016
    Hallo Jan en Truus ,
    geweldig , wij genieten steeds weer met jullie mee !!!

groetjes en tot het volgende verhaal