Gaspésie NP

29 mei 2016 - Gaspé, Canada

Door naar Ste. Anne-des-Monts, hier hebben we wederom een zijweg genomen, nr.299 naar het Gaspésie N.P. naar het Chic-Chocs en McGerrigle gebergte. Hier komt ook de caribou voor. Deze heeft nog een grotere gewei als de eland. Bij Mont Albert, 1268 m, hebben we een paar uurtjes langs de salmon rivier gerust. Een ranger kwam een boekje brengen met informatie en was verlegen om een praatje. Dit is wederom een schitterende plek. Voor ons zijn de sneeuwbergen, het geraas van de snelstromende rivier achter ons en de zon laat ons niet in de steek, het is warm! Nog het Visitor Center bezocht, het was open!, en hier hadden we zelfs internet, zoals jullie wel gezien hebben. Meteen 3 reisverhalen verzonden! Veel plezier bij het lezen. Klein stukje verder gereden en bij Chue Sainte-Anne heeft Jan een trail gemaakt naar een waterval. Wederom terug gereden om route 132 verder te volgen. We zagen dat prachtige houtsculpturen die o.a. van het aangespoelde hout gemaakt zijn. Wat een kunstwerken. In Matana hebben we overnacht.