Page

19 september 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We zijn 4 dagen in Page gebleven. Wat een schitterende plaats is dit. Er is veel te zien en te doen in deze omgeving. Jan zijn verkoudheid is inmiddels doorgebroken. Dus we doen het rustig aan. De klok is weer 1 uur verzet. We hebben bij Wahweap een 3 uur durende boottocht gemaakt over Lake Powell en zijn we door 2 canyons gevaren o.a de Antelope Canyon. Ik kan hem zelf niet bezoeken maar met de boot zijn we gevaren totdat de rotsen elkaar bijna raakte, elke bocht die we namen werd de hoorn gebruikt zodat de dagjesmensen in hun kano’s, waterscooters, motorbootjes weten dat we eraan komen en plaats moeten maken. Het is werkelijk schitterend. Met een shutteltreintje, voor mensen die moeilijk ter been zijn, naar de ingang van de boot gebracht. Natuurlijk waren de plaatsen boven op het dek al vergeven. Maar de kapitein zegt op die bank achterin kunnen 6 mensen zitten. Dus ik had geluk. Jan voelde zich beter in de schaduw en hij is beneden gaan zitten. Gigantisch uitzicht. De boot vaart af en toe kei hard en de golven schuimden om ons heen. Wel lekker hoor bij deze tropische temperaturen, 35 graden. Natuurlijk goed insmeren en we kregen drinken aangeboden. Wat een mooie canyons, rotsen rijzen stijl omhoog en met verschillende kleuren. Jan kwam af en toe kijken of alles in orde was.

Gelukkig gaat het al stukken beter met hem dan gisteren. Morgen houden we nog een rustdag. We hebben prachtige plekken ontdekt waar je aan het water kunt zitten. Bij de Hanging Garden Trail, met uitzicht op de Glen Canyon Dam. Mooier vind ik nog Lone Rock. Uitzicht over prachtige rotsformaties. Als de zon ondergaat kleuren de rotsen roze, oranje. Wij gaan niet met onze camper beneden staan, los zand. Zien verschillende auto’s die vast komen te zitten en los getrokken moeten worden.Hier hebben we de was gedaan. ’s Avonds heeft Jan bij de dam overlook foto’s gemaakt. Hier stroomt de Colorado River.

De volgende dag durfde hij het aan om de Lower Antelope Canyon te gaan bezoeken. Ben wel mee gegaan maar buiten bij de camper blijven zitten. Voor mij is het niet toegankelijk,maar dat wist ik al van te voren. $8 parkeergeld betalen p .p., verteld dat ik niet mee kon wandelen, was oké, hoefde geen parkeergeld te betalen.Tijd: 8.35 uur. De weg is ook hier weer slecht, losse zand met veel hobbels. Er zijn verschillende agentschappen, Jan heeft gekozen voor de Lower Antelope tours, $20. Betaald om 8.50  uur en om 9.10 uur kon hij al met een groep mee wandelen. Ruim 1 ½ uur heeft de rondleiding geduurd. De gids was erg goed, heeft voor eenieder de camera’s goed ingesteld om zo goed mogelijk foto’s te kunnen nemen en op een speciale plek heeft ze voor eenieder ook een foto genomen van de canyon. Jan was vol lof. Eenieder kreeg een flesje water. Ook nu weer hoge temperaturen 34 graden. Het houdt wel erg lang aan.

Daarna hebben we tot het vallen van de avond doorgebracht bij de Antelope Point  Marina. Weer een schitterende plek. Heb hier wat op de grote parkeerplaats rond kunnen lopen en schitterend uitzicht op de Anteiope Canyon beneden. Druk waterverkeer en heb nu iets gezien wat ik in een film op de tv wel eens gezien heb. Zal proberen het te omschrijven, een vrouw stond op een plateau wat in het water ligt en wordt een heel end meter omhoog gespoten,  een waterscooter met een slang die zorgt voor de waterdruk. Dan zakt zijj weer naar beneden en neemt een duik in het water zoals een dolfijn en komt met een sierlijke boog weer uit het water en gaat de lucht in en dat verschillende keren achter elkaar. De ranger had dit ook nog nooit eerder gezien. Hier is ook een speciale dumpstation aanweizg dus ook meteen gebruik van gemaakt. Terwijl ik dit aan het typen ben kijk naar buiten en de hemel kleurt dieprood. Denk aan liedje van Rowe Heze”de Piel stet in brand”. Wat een mooie afsluiting van de dag.

1. Carla Hoedemaekers:
    26 september 2016
    Prachtig, prachtig, wat een immens grote wereld om jullie heen, de campertjes vallen in niet niet bij deze gigantische rotsformaties.
    Een aantal foto's zijn net kunstwerken. Mooi.
  2. Bram en Trienke:
    27 september 2016
    Schitterende natuurfoto's, ga zo door.