Niagara Falls

14 juni 2016 - Niagara Falls, Canada

Vandaag  gaan we 1 van de Wereldwonderen bekijken. De camper hebben we gratis bij de Flower Clock kunnen parkeren, en vandaar uit zijn we op de fiets en scootmobiel, waar Jan zelfs een extra steun voor heeft gemaakt om de rollator achteraan te hangen, langs de Niagara Parkway, over de Niagara river recreation trail naar downtown “gefietst”, zo’n 10 km.  Wat een prachtig weer, 25 graden. Oh, een stukje verder bleek dat ik 2 veel te slappe banden had, maar de botanische tuin biedt uitkomst. Het bleek een school voor tuinieren te zijn, en 1 van de studenten heeft ons geholpen en meteen een kleine rondleiding gegeven en over zijn studie verteld. Zijn opa kwam uit Friesland! Daarna verder en we kwamen langs prachtige uitkijkpunten. Alleen je moet even de weg over, maar wat blijkt de mensen stoppen voor je, zelfs een bus met toeristen, om mij rustig over te laten steken! En dat zelfs zonder zebrapad.  De Whirlpool Aero Car zagen we boven een hoogte van ruim 75 m glijden over de Niagara Gorge. Helicopter vluchten, en vele boottochten van rustig tot ruig kon je maken. Je werd altijd wel nat! De draaikolken en stroomversnellingen behoren tot de mooiste en gevaarlijkste ter wereld. Er is een Amerikaansen en een Canadese waterval. De Falls wordt in 2  gedeeld door een Island. We hebben alleen van de Canadese kant de waterval bekeken. De Horse-shoe, die naar zijn hoefijzerenvorm is genoemd, is liefst 800 m breed en 50 m hoog. Deze wordt gevormd door het woest stromende water van de rivier Niagar, die zich over een halfronde klif onder een wolk van wit schuim omlaag stort. Op deze manier overbrugd de Niagara het hoogteverschil tussen Lake Erie en Lake Ontario. Het is een schitterende belevenis om dit te mogen aanschouwen, en te bedenken met mijn scootmobiel een tochtje naar de Niagara Falls!. We zijn allebei flink verkleurd door de zon. Nog een boedistische tempel bezocht. Terug bij de camper hebben we eerst even alles wijd wagen open gezet, het was een bakoven.

1. Annette en Richard:
    18 juni 2016
    Wat maken jullie een fantastische reis en wat zien en beleven jullie veel!!!!
    We genieten van jullie verhalen en belevenissen. Heel veel groetjes van ons allemaal! !!!!!!!!
  2. Els Keijsers Jakobs:
    18 juni 2016
    Wat een gaaf avontuur hebben jullie. Heerlijk genieten van al het mooie. Ik geniet hier met jullie mee. Groetjes Els
  3. Maria en Pierre Hendrickx.:
    18 juni 2016
    Wat mooi is het daar, we genieten gewoon mee met jullie.
    Groetjes.
  4. Ruud en Sonja:
    Beste Jan en Truus,
    Het lijkt nu al of we er zelf bij zijn. Over 3 maanden is het echt zover en gaan we zelf de Niagara falls bekijken. We hebben er zin in. Blijf gezond en geniet.
  5. Pjt.beckers:
    Beste Truus en Jan
    Wat hebben jullie toch een mooie reis en goed weer en laten ons hier in de regen zitten
    groetjes Marie-Rose
  6. Piet en Mariet:
    18 juni 2016
    Als we jullie verhalen lezen blijken er echt nog een heleboel mensen vriendelijk en behulpzaam te zijn. Super!
    Dus dubbel genieten.
  7. Wiel en Mariet van Rens:
    19 juni 2016
    Hallo Jan en Truus.
    Zo te lezen hebben jullie al heel veel leuke dingen gezien.
    Jullie laten wel doorschemeren in de verslagen dat jullie heel erg genieten. Ga vooral zo door.
    Veel plezier. Groetjes, Wiel en Mariet, en een dikke knuffel van Frank.