Natural Bridges NM

9 september 2016 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

We zijn verder op pad gegaan door het landschap van canyons en vergezichten. Zoveel! Vandaag gaan we Natural Bridges NM bekijken. Eerst VC aangedaan en een korte film van 10 min. gezien. Jammer dat ze aan de weg bezig waren. We moesten een pilotcar volgen en we mochten van de weg afgaan in de pullout, maar moesten weer wachten totdat de volgende pilotcar kwam. Op 3 plaatsen stonden personen klaar om het e.e.a. te regelen. 2 van de 3 bruggen waren toegankelijk. Gravelraod. Al slingerend door het landschap van de White en Amstrong Canyons. Wat normaal nooit mag, was nu toegestaan, we hebben de weg via de verkeerde kant, wrong way, no enter, gevolgd. Het water van bv thunderstorm heeft de wanden van de stenen wanden van de canyons geërodeerd. Daardoor zijn er 3 massieve natuurlijke bruggen ontstaan. Er verdwijnen en komen weer nieuwe bruggen bij.We hadden geluk, we reden naar het beginpunt en de pilotcar stond klaar om te vertrekken. Er zit een wachttijd tussen van 30 tot 45 minuten. Eerst tot het eindpunt gereden. Via een goed breed pad naar beneden gelopen, niet zo ver waar een mooi uitzichtspunt was op de brug en de canyon. Kachina Bridge is massief, 210 feet hoog en 204 feet lang, 44 feet breed en 99 feet dik 1 foot= 30,48 cm. Je kon een trail volgen en helemaal naar beneden lopen. Ik heb een stukje over de weg gelopen en genoten van het uitzicht. En ineens was de pilotcar er al, dus snel terug gelopen en met andere auto’s terug gereden. Bij een ander pullout zijn we eraf gegaan en hier hebben we de 2de brug bekeken. Wederom een goed aangelegd pad en maar een klein stukje lopen en had je een fantastisch uitzicht op  de  Owachomo Bridge, dit is de smalste en de oudste brug, 9 feet dik en 27 feet breed. Spanning 180 feet. Deze brug staat op instorten. Ook hier weer troffen we mensen aan met allerlei vragen over onze camper e.d.

Daarna zijn we onder tropische temperaturen verder gereden naar Blanding. Het landschap blijft indrukwekkend. Zoveel te zien. We zijn bij een meertje gestopt en bijgetankt. Een Navarjo indiaan kwam langs en we hebben een zeer leuk gesprek gehad. Het is hier zo mooi dat we de volgende dag ook gebleven zijn. Was gedaan, camper van binnen gepoetst, Jan heeft remlicht weer gemaakt. En ook mijn voeten onder handen genomen. En heerlijk genoten van het water. Morgen kunnen we er weer tegenaan. Ook nu een man met hond getroffen met allerlei verhalen. Ben een stukje gaan lopen en stond oog in oog met een hert.

De volgende morgen zijn we eerst naar Visitor Center terug naar Blanding gereden en hier troffen we weer dezelfde man die ons gisteren aangesproken had en hij vroeg of we met hem mee gingen de mountains in en hij had een quad. Kon Jan gebruik van maken. Jan zag ervan af. Je kon maar met 1 persoon erop zitten en hij wilde het liefst verder gaan. In de bergen werd uranium gewonnen. In het V.C. was een klein museum. We kregen iets lekkers aangeboden voor onderweg. Leuk, hoor.

1. Wilbert & Mariëtte:
    15 september 2016
    Hoi Jan en Truus, wederom een prachtig reisverhaal en mooie foto's. Dit is genieten. Groetjes, Wilbert en Mariëtte
  2. Bram en Trienke:
    16 september 2016
    Mooie belevenis met die bruggen, de moeite waard.
  3. Carla Hoedemaekers:
    16 september 2016
    Zo te zien is het erg heet en dan is water een aangename afkoeling!!!
    Heerlijk hoor.
  4. Truus Franssen van LeendertN:
    23 september 2016
    Hoi Jan en Truus even laten weten dat ik weer appen ,ik kom op een ander tijd stip terug