Montreal

6 juni 2016 - Montreal, Canada

Een stralende dag, weer 10 graden warmer dan gisteren. Lekker hoor. Dan wordt het geen museum bezoek, maar we gaan naar buiten. Eerst een wasje gedaan. Montreal is veel chaotischer, komt doordat ze midden in het centrum op enkele plaatsen aan de weg bezig zijn. Op die plekken staan verkeersregelaars. Dit is zeker nodig! Toch hebben we sightseeing met de camper midden door de stad gemaakt. Super hoor Jan! De Basillique Notre Dame hier was het erg druk, Hotel de Ville, dit lag ook op de schop. In de verte zie je de 190 m hoge Tour Olympique. En daar tegenover ligt 73 ha grote Jardin botanique. Deze hebben we gedeeltelijk bezichtigd. Het is echt een juweeltje. Je weet niet waar je moet beginnen. Gelukkig hebben ze er shuttles rondrijden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Na uren rond gedoold te hebben en van al dat bloeiend natuurschoon te hebben genoten zijn we moe maar zeer voldaan de stad weer uitgereden en hebben op een rustigere plaats bijgetankt. De volgende dag hebben we rustig aan gedaan. Mooie binnendoor rte 148. Onderweg Carillon Canal Nat Hist Site bezocht. Een groot waterkrachtcentrale met 2 oude kanalen die anno 1813 zijn aangelegd. Bij Montebello hebben we Manoir Papineau Nat His Site bekeken. Door een prachtig varenbos gelopen en daarna uren aan de rivier in het zonnetje doorgebracht.

1. Christa Bonfert:
    9 juni 2016
    Liebe Freunde in Kanada! Mit dem Camper Sicherung in Montreal das ist gut, ich freue mich für Euch! Wie schön, dass Ihr auch gutes Wetter habt.
    Ich bin für eine Woche in Amsterdam. Jeden Tag geht ich in die Stadt und sehe viel an. Ich gehöre viel zu Fuß, meistens mehr als 10 Kilometer am Tag. Heute war ich im Rembrandhuis. Nun koche ich für das Abendessen und wenn alle am Tisch sind, gehen wir mit Ina in die Oper “Pique Dame“ von Tschaikowski. Alles Gute auch weiter von Christa
  2. Maria:
    9 juni 2016
    Even reageren mooi verhaal en heel mooie fotos hier is alles oke,
    warmweer geweest metveel onweer en wateroverlast. Hier gelukkig niet. heel veel groetjes . maria
  3. Truus:
    10 juni 2016
    Nou Truus die Jan van jou weet ook waar hij gaat zitten .maar rijden kan hij .als ik lees waar jullie komen geweldig ik wens jullie nog heel veel reis genot,en niet te grote afstanden rijden anders ben weer zo in Blitterswijck .gr .Tr .fr .
  4. Fons:
    11 juni 2016
    O,o,o wat zou ik graag ff meegeshutteld zijn door deze botanische tuin met al die bloemenpracht en toe maar als sluitstuk door een varenbos, wow!