Montana

3 juni 2011 - Cardston, Canada

Via I 93 N gereden. Langs Flathead lake. Onderweg een nest zo langs de weg met een arend gezien. De Staat Montana bestaat uit 47 miljoen ha. land en maar 1 miljoen mensen. Het is het 4de grootste land van de U.S.A. Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Jan heeft veel gewandeld en ik heb mijn verslagen bijgewerkt. De volgende dag zijn we doorgereden naar het Glacier N.P., hier is het gebied van de Blackfeet stam. Overnacht in Polson waar we een museum hebben bezichtigd met allemaal oude voertuigen. In Kaspell hebben we 2 nachten gestaan. Regen. Veel geskypt. Door naar Whitefish. Hier bleek een autoshow van Corvettes te zijn. Kaasje voor Jan. Daarna wat winkeltjes bekeken en een "overheerlijke" pannekoek met capucinno gebruikt. Het blijft regenen!. Toch maar besloten om een gedeelte van de West Glacier, Going tot the Sun Rd te volgen. De Logan Pass is dicht, dit wisten we. We hebben een afsteker gemaakt naar Hungry Horse Reservoir. Ook hier was het verboden om te filmen en te fotograferen i.v.m. indianengebied. In Flathead Lake werd in 1948 gestart met de bouw van een dam en in 1953 is deze gereed gekomen. Hier wordt elektriciteit opgewekt m.b.v. een waterkrachtcentrale. Het Visitor Centre hebben we bezocht. Er was een aparte overloop in het meer gebouwd. Mooi traject. Daarna West Entrance van Glacier N.P. genomen. Onze anual pas laten zien en na informatie ingewonnen te hebben voor morgen hoe we het beste naar East kunnen rijden, omdat ook Hwy 49 dicht was. We reden langs Lake Mc Donald en in Avalanche Creek hebben we The Cedars Nature Traile gelopen over een hardboard pad.

1. Wim en Carla:
    4 juni 2011
    Ha Jan en Truus,

Ik ga lekker verder lezen, zie dat Truus weer erg veel HUISWERK heeft gemaakt, n.l. 6 verslagen!!!!!!

Groetjes Wim en Carla