Montana vervolg

3 juni 2011

Zijn jullie nieuwsgierig geworden?  Het bleek een rode vos te zijn die een prooi in zijn bek had, het bleek een gevogelte te zijn. Zij liep rustig langs de kant van de weg verder. Wij weer een stukje verder met de camper. Ineens stopt ze en er komen 2 puppies te voorschijn uit een hol. Nou dat was een leuk gezicht. Ze waren zo blij dat hun mamma weer terug was. Ze waren aan het ravotten. Ondertussen werd de prooi in het hol gesleept en moeders komt weer naar buiten en ze gaat de jongen zogen. Recht voor onze neus. We zijn in de camper gebleven en alles heel rustig bekeken. Er kwam verder geen auto's voorbij. Een klein stukje verder stond wel een camper, maar ook geen last van. De jongen gingen daarna hun hol weer in en moeders komt opzij van onze camper liggen om bij te tanken en van het zonnetje te genieten. Na een tijdje staat ze op en gaat ze weer op jacht. De jongen kwamen af en toe tevoorschijn. Nieuwsgierig dat ze waren. Nou wij waren sprakeloos dat we dit mochten zien. Onder de indruk zijn we doorgereden naar Pincher Creek. Hier hebben we uiteindelijk 3 nachten gestaan. De volgende morgen zijn we een stukje terug gereden om Waterton Lakes N.P. te bezoeken. Inmiddels zitten we in de staat Alberta. Onderweg allerlei soorten weer gehad, regen, hagel, sneeuw en gelukkig ook zonneschijn. Eerst zijn we naar The Red Rock Canyons gereden. Onderweg berggeiten gezien heel hoog op de berg. En herten. De vuurrode wanden van de canyon bestaan uit 1,5 miljard jaar oud sedimentgesteente. De kleur is het gevolg van geoxideerd ijzer. Het steekt fel af tegen de groene vegetatie. Op sommige plaatsen ligt er zelfs sneeuw. We hebben hier een trail gelopen en verschillende Nederlanders tegen gekomen. De tijd gaat ontzettend snel voorbij als je gezellig staat te kletsen. We zijn nog in een hagelbui terechtgekomen, maar na 1 uurtje waren we weer helemaal droog. Vele veldbloemen staan hier. Het pad was wel af en toe steil, de volgende dag had ik spierpijn. Het hotel Prince of Wales heeft een schitterende ligging. Het is een plaatje. Bighorn gezien waarop een ekster zat die hun huid aan het reinigen was. Heel apart. Jammer dat de route naar Cammeron Lake maar een gedeelte gevolgd kon worden. Erg mooi. We besloten om toch nog maar even een kraamvisite afteleggen bij de Fam Vos.

1. Peter en Maaike:
    4 juni 2011
    Hallo,

We vonden het erg leuk om jullie bij de red canyon in Waterton te ontmoeten.
    Leuk om zo jullie verdere belevenissen te kunnen lezen,
    geniet van jullie rondreis!

Gr. Peter en Maaike
  2. Wim en Carla:
    5 juni 2011
    Hoi,

Wat leuk de natuur gaat gewoon zijn gangetje, moeder vos vindt jullie aanwezigheid zelfs prettig en beschermend denk ik. Ik sta er versteld van wat voor weer jullie steeds hebben, hier vallen vandaag bijna de mussen van het dak van de hitte.

Groetjes
  3. thea en jan:
    9 juni 2011
    hallo truus en jan, heb jullie nu gevonden, geweldig mooi daar,
    groetjes jan en thea.
  4. Wil en Conny Lamers:
    12 juni 2011
    Hallo Truus en Janneman,

We hebben veel aan jullie gedacht.
    Het was voor ons onbegrijpelijk mensen als jullie daar op die berg te ontmoeten.
    We zijn nu in Clearwater aangekomen, jullie wel bekend.
    Zijn 21 juni weer thuis, en zullen jullie dan wel uitgebreid bericht doen.
    Goede reis en we zien wel.

Hebben jullie ook een apart emailadres zodat ik onze contactgegevens kan sturen? Wij kennen jullie ook alleen maar als Truus en Jan Huppelpup en zo!

E-Mail: [email protected].

Hartelijke groeten van Ons Twee!
  5. Wil en Conny Lamers:
    13 juni 2011
    Ha die Truus en Jan.

We waren een een beetje erg kort, dat komt omdat we
    zeer snel moesten mailen.
    Nu zijn we aangekomen in de omgeving van Vancouver.
    Het hotel waar we nu zijn is niet vol, we kunnen nu in alle
    rust even mailen.
    Morgen gaan we naar Wistler. De bedoeling is om te gaan
    sleetje rijden als het weer het toelaat ha ha ha ha ha .
    Dinsdag vliegen we naar Las Vegas.

Hartelijke groeten van Conny en Wil.