Montana vervolg

3 juni 2011

Zijn jullie nieuwsgierig geworden?  Het bleek een rode vos te zijn die een prooi in zijn bek had, het bleek een gevogelte te zijn. Zij liep rustig langs de kant van de weg verder. Wij weer een stukje verder met de camper. Ineens stopt ze en er komen 2 puppies te voorschijn uit een hol. Nou dat was een leuk gezicht. Ze waren zo blij dat hun mamma weer terug was. Ze waren aan het ravotten. Ondertussen werd de prooi in het hol gesleept en moeders komt weer naar buiten en ze gaat de jongen zogen. Recht voor onze neus. We zijn in de camper gebleven en alles heel rustig bekeken. Er kwam verder geen auto's voorbij. Een klein stukje verder stond wel een camper, maar ook geen last van. De jongen gingen daarna hun hol weer in en moeders komt opzij van onze camper liggen om bij te tanken en van het zonnetje te genieten. Na een tijdje staat ze op en gaat ze weer op jacht. De jongen kwamen af en toe tevoorschijn. Nieuwsgierig dat ze waren. Nou wij waren sprakeloos dat we dit mochten zien. Onder de indruk zijn we doorgereden naar Pincher Creek. Hier hebben we uiteindelijk 3 nachten gestaan. De volgende morgen zijn we een stukje terug gereden om Waterton Lakes N.P. te bezoeken. Inmiddels zitten we in de staat Alberta. Onderweg allerlei soorten weer gehad, regen, hagel, sneeuw en gelukkig ook zonneschijn. Eerst zijn we naar The Red Rock Canyons gereden. Onderweg berggeiten gezien heel hoog op de berg. En herten. De vuurrode wanden van de canyon bestaan uit 1,5 miljard jaar oud sedimentgesteente. De kleur is het gevolg van geoxideerd ijzer. Het steekt fel af tegen de groene vegetatie. Op sommige plaatsen ligt er zelfs sneeuw. We hebben hier een trail gelopen en verschillende Nederlanders tegen gekomen. De tijd gaat ontzettend snel voorbij als je gezellig staat te kletsen. We zijn nog in een hagelbui terechtgekomen, maar na 1 uurtje waren we weer helemaal droog. Vele veldbloemen staan hier. Het pad was wel af en toe steil, de volgende dag had ik spierpijn. Het hotel Prince of Wales heeft een schitterende ligging. Het is een plaatje. Bighorn gezien waarop een ekster zat die hun huid aan het reinigen was. Heel apart. Jammer dat de route naar Cammeron Lake maar een gedeelte gevolgd kon worden. Erg mooi. We besloten om toch nog maar even een kraamvisite afteleggen bij de Fam Vos.