Kraamvisite in Alberta

3 juni 2011

We bleken net op tijd te komen want het feestmaaltijd bestaande uit konijn stond vandaag op het menu. De jonge vosjes probeerde hem in het hol te trekken. En ineens zag je hem wegglijden naar binnen. Moeders bleek al weer op jacht te zijn. De jongen kwamen af en toe met hun kopjes uit hun hol te voorschijn. He mamma is er ook weer. Ze kijkt ons aan en gaat rustig opzij van onze camper zitten en later gaat ze liggen. Besloten om het jonge geluk niet langer te storen en we zijn terug gereden naar pincher Creek. De volgende dag was het stralend weer 20 graden. Eerst naar Frank Slide. Hier is op 29-4-1903 's nachts 82 miljoen ton kalksteen naar beneden van de top van de Turtle Mountain gestort. Er zijn 70 mensen om het leven gekomen. De aardverschuiving heeft maar 90 seconden geduurd. Het is een heel indrukwekkende plek. Overal om je heen zie je grote rotsblokken liggen zo ver als het oog reikt. Daaronder ligt een gedeelte van het dorp bedolven. Hier troffen we 2 mannen die uit Zwitserland kwamen en al 4 jaar onderweg zijn. En verhalen dat ze hadden, dank jullie voor de vele tips die we hebben mogen ontvangen. Super! We zijn ze onderweg al 2 keer eerder tegen gekomen. Daarna zijn we verder gereden en bij de Old Man River hebben we uren genoten van de ZON. Dit is een schitterende plek. Heel vredig. Om ons heen natuurlijk de prairiehondjes met jongen, voor ons een meer, daarachter grazende bizons met hun kalfjes en daarachter de sneeuwbergen. Die we nu volop konden zien. Onderweg zagen we een kudde herten in een geel paardenbloem weiland rond lopen. Het blijft een mooi gezicht. Ook nog een soort lama's gezien. Bij de dam aangekomen spoot het water eruit, ze hadden verschillende sluizen opengezet. De muggen zijn nu ook aanwezig. Wat ik natuurlijk niet leuk vind. Ze hebben mij al goed "geproefd."

1. Wim en Carla:
    5 juni 2011
    Hallo,

Wat uniek, mensen die al 4 jaar onderweg zijn!
    Daar moeten wel geweldige verhalen vanuit komen.
    Ik word nu al benieuwd, maar we moeten nog even geduld hebben.

Hoi, hoi