Head Smashed In

3 juni 2011

De volgende dag zijn we naar Head Smashed In gereden. In Fort Macleod was niet zo veel te beleven. Wel mooie muurbeschilderingen en een tractor met 12 grote banden! Dat hebben ze hier wel nodig. Nog bizon met kalfjes gezien. Maar ze kregen ons in de gaten de wind stond verkeerd en weg holden ze. Head Smashed In is een klip aan de rand van de Porcupinne Hills (1981 Unesco). Aan de voet van de rots hebben archilogen een aardlaag gevonden met een dikte van enkele meters vol met beenderen, pijl- en speerpunten van de Blackfoot indiaanen. jarenlang zijn hier door de indianen bizons over de rand gedreven. Het is een museum wat in het landschap verwerkt ligt en met een lift kun je de 6 verdiepingen bekijken. Een heel indrukwekkende film wordt er vertoont. Nog grote marmotten op de rotsen gezien. Wat een uitzicht heb je hier over het omliggende landschap.Zeker de moeite waard om het te bekijken. Je leert er veel over de indianenstam. Daarna verder richting noorden naar Nanton. Hier hebben we een vliegtuigmuseum bekeken met bommenwerpers. Jan vond dit mooi om te zien. In Okotoks hebben we geslapen.

1. Wim en Carla:
    5 juni 2011
    Ha,

Schitterend wat jullie ogen allemaal te zien krijgen, je leeft nu ook echt in de omgeving met als gevolg dat je je inderdaad helemaal kunt inleven in de cultuur van de verschillende indianenstammen.

Groetjes
  2. tiny/kurvers:
    19 juni 2011
    hallo Jan en Truus prachtig wat jullie te zien krijgen geniet maar volop Dit neemt niemand jullie meer af groetjes jan en Tiny