Calgary

3 juni 2011

Vandaag staat Calgary op ons programma. Het is een moderne stad met 1 miljoen inwoners en is in westernstijl. Met een gemiddelde leeftijd van 35 jaar. Het is de grootste stad van Alberta. Het ligt tussen de Oostelijke uitloper van de Rockies en de Prairies in. De stad is een verfijnd geheel van wolkenkrabbers, musea en theaters, maar de sfeer van een afgelegen plek, waar pick-up trucks en cowboylaarzen niet uit de toon vallen. In de winkelstraat stonden verschillende landbouwwerktuigen en sneeuwschuivers opgesteld. Maar eerst hebben we Bird Sanctuary bezocht. Het is een 32 ha groot vogel- en dierreservaat en ligt in een bosrijke omgeving aan de Bow river. Deze staat erg hoog. Hoe kan het ook anders met de vele regen die we gehad hebben. Je hoort de vogels, er zijn wel 250 soorten, volop zingen. Het gekke is dat dit park midden in het centrum ligt. De autoweg ligt er langs. Het geluid van het verkeer en de vogels gaan hand in hand samen. Ook hier hadden mensen weer belangstelling voor onze camper. We hebben mooie vogels en eenden met jongen gezien. Daarna zijn we downtown ingereden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim en Carla:
    5 juni 2011
    Ha,

Calgary, daar zijn toch de olympische winterspelen geweest he.
    Zo zitten jullie van ene in het andere uiterste.

Groetjes