Calgary vervolg

3 juni 2011

Per toeval hebben we in het verlengde van Stephen Ave. Mall in Downtown een parkeerplek gevonden. Dit is een wandel-voetgangerszone. Eerst liepen we langs Olympic Plaza. In 1988 kregen de winnaars hier hun medailles uitgereikt. Het is een mooie groene omgeving met een rij zuilen en een mooie vijver. Veel bloemen staan overal in bloei. Het is middagpauze en veel mensen zijn op de been. Kraampjes, muzikanten, mensen op terasjes.  Het is erg gezellig. Jammer dat de Devonion Gardens dicht waren, wegens renovatie. Dit is een overdekte tuin die op de 4de verdieping ligt van een groot kantoren-winkelcomplex. Onderweg zien we nog de 190 m hoge Calgary Tower, Glenbow Museum en het Stampede Park met zijn Pengrowth Saddle Dome. Half juli vindt hier de 10 daagse rodeospektakel plaats. Er komen dan 1 miljoen bezoekers. Ook zagen we veel mensne die in de vuilnisbakken aan het graaien waren. Toen we bij de camper terug kwamen werd deze omringd door vele prairiehondjes. Wat een gezicht was dat. Daarna zijn we natuurlijk naar het Olympisch Park gereden. Je zag de 90 m hoge schans al van ver af liggen. Trouwens de skyline van Calgary was al op een afstand van 35 km te zien. Hier hebben we rond gelopen en daarna naar onze slaapplek. Calgary vonden wij beide niet zo indrukwekkend als de steden aan de Oostkust. Echter goed te rijden en niet erg druk. Morgen gaan we naar Banff.

1. Eddy en Wendy Lubbers:
    4 juni 2011
    Veel plezier morgen!
  2. Wim en Carla:
    5 juni 2011
    Hoi Jan en Truus,

Bedankt voor de leuke verslagen en veel plezier!

Groetjes Wim en Carla
  3. Jan & Tineke Hoogduijn:
    5 juni 2011
    Hallo Truus en Jan ,

Na 2 mnd wel een late reactie maar daarom niet minder gemeend .Het is fantastisch wat jullie beleven en zien ,wordt er een beetje jaloers op( niet zo gemeend ) Het is mooi dat zo mee te kunnen genieten . We blijven jullie volgen .
  4. bianca litjens:
    6 juni 2011
    wat geweldig wat jullie allemaal mee maken zeg.
    echt een tweede jeugd voor jullie. ze zeggen toch hoe ouder hoe gekker. jullie hebben lef om een jaar ertussen uit te piepen.
    nog heel veel plezier tot de volgende keer.
    groetjes bianca litjens tienray.
  5. Erica:
    8 juni 2011
    Hallo Truus en Jan,

Ik heb weer even jullie hele verhaal gelezen. Het was weer geweldig om alles te lezen, en heb weer genoten van het hele verhaal.

Groetjes Erica.
  6. maria en arie:
    9 juni 2011
    Wat een leuke foto's en verhalen.
    Groetjes.
    Maria en Arie
  7. Lambert van Vegchel:
    10 juni 2011
    holla truus en jan de mail is aan gekomen.hoe is het bij jullie. bij ons is alles nog dikke mik. met boyke gaat het heel goed. hij is liever in leunen als bij mij thuis.hij heeft dan zoveel lol,en kuurt zich helemaal als mafkees.maar wel leuk.eten doet hij hier ook beter. dus ik ga maar in leunen wonen.grapje----- wij wensen jullie nog een fijnen vacantie. gr. petra en lam en een pootje van boyke.
  8. Riky en Jan Rutten:
    19 augustus 2011
    Dag Jan en Truus
    Eindelijk weer eens een reactie van ons.
    Ik had jullie kaartje bij het opruimen van mijn kantoor helaas ergens tussen gestopt en wist de link niet uit mijn hoofd.
    Ik heb het kaartje weer en zal jullie toevoegen aan mijn favorieten(!), dan heb ik het altijd bij de hand.
    Ik heb niet alles gelezen, maar dat nemen jullie mij vast niet kwalijk. Ben behoorlijk bezig geweest met de Structuurvisie Dorpsontwikkelingsplan dat op 7 september gepresenteerd wordt.
    De Plek aan de Maas is inmiddels al geopend. Na & september het volgende project Ommetje Blitterswijck.
    Wij zijn wel erg geschrokken dat jullie zoveel pech hebben met de camper. Dat is wel heeeel erg vervelend. Hopelijk kunnen jullie dit een beetje handelen en van het overige veel genieten, maar leuk is anders.

Volgende week zaterdag houden wij het buurtfeest.
    Op het laatste moment zijn er toch nog een aantal mensen afgevallen, door bijzondere omstandigheden. Dat is natuurlijk altijd erg jammer, maar we laten het gewoon doorgaan. Ook met een klein gezelschap kan het erg leuk zijn.
    Jullie horen er nog van.
    Geniet zoveel mogelijk en tot de volgende keer. (Dan iets sneller)

groet Riky en Jan