Grassland NP

28 juni 2016 - Val Marie, Canada

Bij 30 graden het Grasslands NP bezichtigd. Prairie landscape to rolling hills. In het toeristenbureau werden we door een Zuid-Afrikaans meisje te woord gestaan en aangesproken in haar eigen taal, het lijkt veel op Nederlands. Ze vond het geweldig!  60 km gravelweg kris kras door het park met prachtige uitzichtpunten. Op een bijzondere plek kon je 360 graden over het dal met gras en bloeiende bloemen kijken. Een beek die meandert door het landschap. Hier kom je helemaal tot rust. Je hoort alleen de vogels om je heen en dan met dat wijds uitzicht. De prairiehondjes die vind ik zo leuk. Bizons daar heb je echt respect voor. We hebben de USA grens gepasseerd, de douaneformaliteiten verliepen zonder problemen. Bij een city camping hebben we overnacht. Peperduur, maar US$ 3.! Veel geregent die nacht, maar de volgende ochtend is het droog. De was gedaan, we hadden plenty water, en het begint al warm aan te voelen. Via Chinook, waar we boodschappen gedaan hebben, bleek dat je geen taks hoefde te betalen. Dat scheelt best veel. Meteen de tank ook maar vol gegooid. Door naar de Ort of Wild Horse voor de border naar Canada. Veel herten gezien onderweg. Ook nu geen problemen. Gelukkig hoefde we niet door de “sluis”met de camper, aangezien we toch wel het e.e.a. bij ons hadden wat niet ingevoerd mag worden. Ineens zeer donkere wolken, maar de thunderstorm drijft over. In Elkwater ettelijke uren heerlijk doorgebracht aan de waterkant. Prachtige omgeving. We zien heel veel trailers en campers aankomen, dit is het begin van een lang week-end i.v.m. 1-7 is het Canada Day. In Medicine Hat hebben we de SaamisTeepee bezocht. Hij is 3,6 meter hoog en heeft in 1988 bij de Olympische Spelen in Calgary gestaan. Hij vertegenwoordigd de First Nations Story met prachtige handbeschilderde borden. De laatste dag is aangebroken voor Niël en Marjon, we hadden het bijna gehaald om elkaar te treffen, maar helaas. Nog even en dan kun je Doortje weer in je armen sluiten. Via de app’jes hebben we begrepen dat jullie ook een prachtige tijd in dit AMAZING Canada hebben meegemaakt. Geniet nog lang na. P.s. Jullie zijn tijdens het plaatsen van de blog al thuis!

1. Daniel:
    2 juli 2016
    Hallo Truus en Jan,
    Zijn inderdaad weer thuis en Canada was echt Amazing !!
    Als we nog een week langer hadden gehad, hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen, echt jammer !! Waren ook weer blij om Doortje te knuffelen. We blijven genieten van jullie blog. Groetjes Niël en Marjon.
  2. Carla Hoedemaekers:
    3 juli 2016
    Weer geweldige foto's hebben jullie gemaakt.
    Prachtige natuur, onbeschrijfelijk mooi landschap met dieren en planten. Dat is genieten!
  3. Truus:
    4 juli 2016
    Hoi Jan en Truus ,ik zit aan mijn bord eten en lees jullie verhaal,wat geweldig om zoiets moois te mogen mee maken .ik geniet er zelfs van als ik zit te lezen ,geniet nog van zoveel moois,en tot de volvende reis blog
  4. Ellyvan dijck:
    11 juli 2016