Georgia

9 april 2017 - Valdosta, Georgia, Verenigde Staten

We besluiten om alleen door de Panhandle van Florida te rijden. Aangezien we het andere gedeelte al verschillende malen geweest zijn.

Dus na Tallahassee gaan we binnendoor naar Ashvile. Hier passeren we de grens met Georgia. Vervolgens naar Quitman. Een mooie weg door het heuvellandschap met bomen. Onderweg zwaaien de kinderen en de ouders. Hier komen niet veel toeristen. Veel oakbomen met Spaans mos. Paarden die grazen in grote weilanden met witte hekken afgezet. Quitman is best een leuke plaats.

Nu pakken we de grote weg naar Valdosta. Ook hier is het erg rustig. Het Barber Pittman House hebben we aan de buitenkant bekeken, gebouwd door de promotor van coca cola. De dochter erfde het in 1965 en in 1977 vermaakte ze het aan de stad. Een verwarde vrouw loopt rond. Een politiewagen komt aangereden en maakt een praatje met haar. Daarna wordt de ambulance geroepen. Ook hier staan zeer veel kerken. En ze worden druk bezocht. Het is zondag dus de mensen staan op zijn paasbest erop. Het Converse Dalton Ferell House, mooie residentie uit 1902 met een veranda er omheen.

Stukje verder gereden en hier was The Cresent te zien. Het is wederom een mooi huis uit 1898. De door zuilen omgeven residentie heeft een ronde veranda. Maar zondags gesloten. Toch even aan de buitenkant bekeken met leuke tuin. Maar 1 x per jaar is er een bloemententoonstelling en dat was vandaag, dus we hadden geluk. Bij het prachtige interieur stonden bloemenboeketten. Afgestemd op het servies en de omgeving. We vielen weer met onze neus in de boter. Stukje verder gereden en het  is ondertussen erg warm geworden. Aan de waterkant even bijgekomen van alle indrukken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline:
    15 april 2017
    Goedemorgen Jan en truus,
    Het grote aftellen voor jullie is weer begonnen. Alleen nu om weer huiswaarts te gaan. Wat zullen jullie straks weer moeten wennen thuis. Ben heel benieuwd hoeveel km jullie aan het eind van de rit gereden hebben. Geniet er nog even van.
  2. Maria en Pierre Hendrickx.:
    15 april 2017
    Goede morgen ook fijne Paasdagen toegewenst uit het verre Blitterswijck voor jullie .
    Vele Groeten Maria en Pierre.
  3. Carla Hoedemaekers:
    17 april 2017
    Ongelooflijk dat jullie zo gemakkelijk kunnen rondhuppelen tussen de aligatorss