Tallahassee

8 april 2017 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

We rijden door kustplaatsen en langs vele baaien. Fort Walton Beach met zijn ongerepte duinen en stranden. Destin is erg toeristisch, er is veel entertainment langs de kant van de weg te zien.

In Point Washington hebben we Eden Gardens State Park bezichtigd. Een mooi plantagevilla uit 1897 omringd door live Oak Trees die overwoekert zijn met Spaans mos. Het is geen mos maar een bromeliad, en behoort tot de ananasfamilie. Het is een luchtplant. Ze hebben geen wortels. De villa behoorde tot de historische Wesley homestead. Ze hebben hier gewoond tot 1953, totdat zijn vrouw gestorven is. Tien jaar later werd Lois Maxon verliefd op dit huis en heeft het gekocht en tenslotte  in 1968 gedoneerd aan de Staat Florida. En nu lopen ook wij hier rond om alles te bezichtigen. De tuin met beelden en vele boom- en plantsoorten. De Kissing Tree, die uit 2 verschillende bomen bestaat en samen verder zijn gaan groeien. De Wedding Tree, dit is een live Oak Tree die minstens 600 jaar oud is. En toevallig dat er net een paartje werd getrouwd.

We rijden door Panama City Beach, ooit was het een welvarende kantoenhaven en nu is het een oestermetropool van Florida. De airconditioning werd hier uitgevonden door Joh Gorrie, was een dokter die de malariapatienten wilde helpen. Nu veel amusement. We zien het bordje Tyndall Air Force Base, de grootste luchtmachtbasis ter wereld.

We rijden nu landinwaarts naar Tallahassee. Bij Lake Talquin zijn we aan het meer gaan zitten en hebben van het uitzicht genoten. Ondertussen ben ik een heel spannend boek aan het lezen.

De volgende dag hebben we het oude Capitool Historic Capito museum bezocht. Het was een self guide tour. Bij de videoschermen en kreeg je veel uitleg. De House-  en de Senate Chamber zijn wel bijzonder. Hier werd veel beslist. Het is een mooi gebouw uit 1902. Daar achter ligt het nieuwe gebouw. Een flat met 22 verdiepingen en op de bovenste heb je een uitzicht over de stad. Vindt het gebouw niet mooi. Het centrum is klein en niet veel te beleven. En dan te bedenken dat dit de hoofdstad is van Florida.

Besloten om naar Goodwood Museum and Gardens te rijden. Het is een antebellum huis. Griekse en Italiaanse architectuur. Vele prominenten hebben hier gewoond, zoals senator William C. Hodges. Er was net een plantenverkoop. Mooie Oak Trees met Spaans mos.

Daarna zijn we naar Cascades Park gereden.  Bleek dat er een Word South Festival plaats vond. Vele schrijvers waren aanwezig om hun eigen boeken te promoten. Ze vertelden o.a. hoe hun boek tot stand gekomen was. Maar ook veel artiesten traden op. Het is stralend weer. Dus we hebben de hele middag en avond van vele optredens genoten. O.a. Lisa Loeb, het beroemde Milton Biggham and the Georgia Mass Choir. Dit was een gospelkoor. Het was 25 graden en je kreeg kippenvel als ze aan het zingen en dansen waren. Zo mooi. De mensen gaan staan en dansen en klappen mee. Dat was wat ik nog graag een keer wilden zien. En dat is nu uitgekomen. ’s Avonds was het hoogtepunt voor ons Joan Osborne met Harrison Scott Key. Klasse! Ze maakte ook een opmerking dat Amerika slechte tijden mee maakte. We snapten allemaal over wie ze het had. Er werd gea

1. Ireen Brooks:
    14 april 2017
    wat een reis! en op de beste tijd van het jaar bezoeken jullie het zuid-oosten van de USA. Ik wens jullie een fijne Pasenen probeer een Easter egg hunt te vinden!
  2. Truus:
    14 april 2017
    Nou ,nou wat krijgen jullie toch weer iets mooi te zien ,en een mooie tempratuur hier is het erg fris ,koud kun je wel zeggen afgelopen weekend ben met mein meiden weg geweesterg leuk,nZutphen en Deventer ,mooie steden erg genoten ik ben nu met de Paas eieren bezig die moeten mooi gelkeurt zijn .ik wens jullie ook een mooi Pasen
  3. Annette en Richard:
    14 april 2017
    Wat een kleurrijke personen komen jullie toch tegen. GENIET GENIET van alles. Je weet 't wij lezen mee!!
    Groetjes Annette en Richard en allen mannen hogenboom !!!!
  4. Wilbert & Mariëtte:
    14 april 2017
    Wat een avonturen! Zo te lezen krijgen jullie er nog geen genoeg van. Dus genieten! Heel veel groetjes. Fijne Paasdagen gewenst!