Erie Lake en State Michigan

5 mei 2011 - Brockville, Canada

De volgende dag hebben we een drive gemaakt langs het Erie Lake. Vele Nederlandse namen zien we bij de bedrijven staan. Het contrast tussen rijk en arm is erg groot. Veel heeft het hier geregend en bomen en schuren zijn omgewaaid. Gelukkig hebben wij er niet zoveel van gemerkt. Verschillende havens hebben we aangedaan. In St. Thomas overnacht. De volgende dag zijn we via London naar Sarnia gereden. Grensovergang met de USA, allereerst de tolbrug over $3. Toen wij vanmorgen wilden vertrekken kregen we al meteen een zeer enthiousiasteling met veel vragen hoe wij het allemaal geregeld hadden met de camper e.d. Via de I. 69 naar Lapeer. Hier bij de public bib. geïnternet. Vervolgens door naar Flint en Lansing in the State Michigan. Vele dode wasbeertjes en herten langs de weg. Feest voor de roofvogels, ze hebben hun snavels vol. That's Live!. Maar ik heb er toch wat moeite mee. In Lansing hebben we bij Sams Club gewinkeld, achteraf bleek je een pasje nodig te hebben, wisten wij veel. Maar de manager leende even zijn pasje en wij kregen 20% korting. Super! Zoals jullie kunnen zien maken we de route anders. Het kaartje wordt nog aangepast. De volgende morgen zijn we naar Battle Creek gereden en hier hebben we onder stralend zonnetje het Leila arboretum bewonderd. Het is een mooi, goed onderhouden park met prachtige trails die ook voor mij goed te doen waren. Blauwe en rode vogels gezien en een soort prairiehondjes. Wat een koddige beestjes zijn dat. Prachtige bloeiende bloemen en bomen met hun witte en roze bloesems. Verder naar Kalamazoo, dit is een Native America woord voor kokend water. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt door het Bronson Park en the city met vele moderne gebouwen. Was erg rustig. Dat zijn we niet gewend na al die grote steden. Vervolgens South Haven, dit ligt aan de grote binnenzee Lake Michigan. Mooie boulevard waar we wederom een boardwalk hebben gemaakt. Onderweg kregen we weer de gelegenheid op water te tanken en te lozen, wc te ledigen. Opvallend is dat we nog nergens tegen problemen aan zijn gelopen. Vandaag hebben we rustdag. Dat wil zeggen, internetten en camper schoonmaken en verder vanmiddag in de zon aan het water, wel achter het glas hoor. Maar dat is goed toeven. Vele groetjes aan eenieder en tot de volgende keer.

1. Wim en Carla:
    5 mei 2011
    Dag Jan en Truus,

Dat is snel, dat jullie weer wat laten horen.
    Hartstikke fijn vind ik dat. Het valt op dat jullie zoveel mooie parken tegenkomen. Heerlijk, wat de natuur toch veel te bieden heeft.
    Zal natuurlijk alles te maken hebben met de uitgestrektheid van het landschap waar jullie doorheen trekken. Luitjes heel veel groetjes vanuit het zonnige Limburg!

Hoiiii, Tot de volgende keer,
    Wim en Carla
  2. Elly Minkenberg:
    6 mei 2011
    Hallo Jan en Truus,

Wat fijn om jullie zo te kunnen volgen. Mooie foto's, jullie genieten zichtbaar!
    Heel veel groetjes uit Buggenum van Sanne, Michiel, Elly en Pieter.
  3. Wiel Kunzler:
    7 mei 2011
    Hoi Jan en Truus , toch maar even de moeite genomen om even een berichtje te maken . Wat ik lees van jullie , hebben jullie het geweldig naar de zin. Dat is toch de bedoeling van de trip. Of moet ik zeggen van deze grootse onderneming. Voor het weer had je niet hoeven te gaan , want hier is het momenteel 24 graden. Ik las dat je tot nu toe nog geen tegenvallers hebt gehad, maar je bent nog maar een maand onderweg. Dus prijs de dag niet voor het avond is. Als je het nog niet weet,bij deze : Garage Janssen in Wanssum is afgelopen week afgebrand . Verder wensen Truus en ondergetekende jullie een voorspoedige voortzetting en tot het volgende bericht . Groetjes Truus en Wiel Kunzler
  4. Erica:
    9 mei 2011
    Ik heb vanmiddag jullie reisverslag op de webblog weer helemaal gelezen. Het was een heel verhaal. Wat hebben jullie weer veel gezien in een korte tijd. Het was erg leuk om te lezen waar jullie overal waren geweest, en wat jullie er allemaal hebben gezien. Het zijn weer vele mooie indrukken die jullie hebben opgedaan. Geniet van de reis, en van de vele indrukken die jullie daar op doen.
    Ik wens jullie nog veel plezier met de reis. Tot volgende keer.

Groetjes Erica.
  5. Lambert van Vegchel:
    9 mei 2011
    hallo truus en jan . hoe is het bij jullie.bij ons is alles goed. met boyke gaat het heel goed.met ons ook.....boyke is nog liever in leunen als bij mij thuis.dat is maar goed ook.als wij ons knuffelen is hij jaloers.was dat bij jullie ook zo.....?veel liefs lambert en petra.