Canyonland NP

12 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dit park hebben we in 2 dagdelen bezocht. Hoge temperaturen. Dus veel water gedronken. Eerst hebben we via 191 N, weg 211 W gevolgd naar the Needles. We kwamen langs de Newspaper Rock Monument. Dit is een reusachtige rotswand waar Anasazi indianen talrijke petrogliefen hebben achtergelaten. De steen ziet er bijna uit als een krantenpagina, zo dicht is hij met ingekraste tekeningen bedekt. Dikke gehoornde mensen, kronkellijnen en kuddes bergschapen. Je ziet onderweg een wirwar van rotsen. Daarna weer gedeeltelijk dezelfde weg terug en noordwaarts tot voorbij Moab.

Hier ligt een ander gedeelte van het Canyon NP. Weg 313. Dit park kun je weer onderverdelen in 3 secties: Island in the Sky, The Needles en the Maze. Dit laatste is een onherbergzaam gebied en bijna niet toegankelijk. Island in the Sky, de naam zegt het al. De weg gaat al slingerend omhoog via rotsen met veel groen en vervolgens veel grasland met adembenemende uitzichten over canyons. Het ene na het andere overlook volgt. Niet te beschrijven. Soms staan we met verschillende mensen bijelkaar en niemand zegt iets. Je hoort alleen maar klik, klik, klik van de fototoestellen. Zo onder de indruk zijn we. De Grand View leek net op een maanlandschap. Ook nu weer speelt de zon met schaduw en licht en telkens weer is het uitzicht anders.We zijn niet snel overdondert, maar nu is dit dus het geval. Jan heeft nog een trail gemaakt naar Mesa Arch. En dat bij 35 graden. Het is een geweldig canyonlandschap te zien bij de samenloop van de Colorado en de Green River met vele indrukwekkende uitzichtpunten. Het is een van de meest woeste gebieden. Een onafzienbare doolhof van kloven en ravijnen, die zich in een chaotisch patroon kilometers voortzet en abrupt eindigt bij steile rotswanden van 300 m hoog. En ook groeien hier bloemen, de gele rabbitbrush is volop aanwezig.

Daarna weer dezelfde weg terug en zijn we naar Moab gegaan. Hier door het gezellige plaatsje rond gelopen en een hapje gegeten bij Wendy’s. Lekker hoor. Ondertussen proberen al die indrukken te verwerken die we opgedaan hebben. GEWELDIG!

1. Christa Bonfert:
    Ihr Lieben! Canyonlands ist wunderschön, da könnte
    man bei angenehmeren Temperaturen auch länger bleiben. Alles Liebe wünscht Christa

an bei weniger Hitze auch länger bleiben. Ich freue mich über alle Eure Bilder un Reiseberichte. Alles Gute wünscht Christa.
  2. Carla Hoedemaekers:
    18 september 2016
    Ik kan het niet beamen maar het zal zeker gigantisch mooi zijn wat jullie zien zodat je er gewoon stil van wordt.
    Zoveel indrukken, zoveel nieuwe vergezichten, natuurlijk allemaal ongelooflijk inspirerend. Geniet er lekker rustig van..... zoveel natuurschoon.
  3. Jack en Elly:
    18 september 2016
    Een heel groot nadeel van de reis die jullie maken, en vooral van een reis naar de Four Corners Area, is dat je dan zo verwend bent met het ultieme mooie dat eigenlijk niets anders het daarbij meer haalt. Bewust blijven genieten dus!!Wij zijn nu al benieuwd waar jullie nu naar toe gaan.
  4. Sra Wijnhoven:
    21 september 2016
    Jullie raken inderdaad niet gauw overdonderd. Ik wel!
    Alleen al bij het lezen van het lezen van jouw reisverhalen Truus. Waar haal je het vandaan? Ik geniet er elke dag van. Ga zo maar lekker door en doe de groeten aan Jan.
    Sra