Sea to Sky

6 augustus 2016 - Parksville, Canada

Via de schiterende hwy 99, Sea to the Sky Highway naar Z.O. gereden naar Vancouver. Wij rijden hem dus andersom van Sky to Sea. Onderweg hebben we veel stops gemaakt en we hebben er enkele dagen over gedaan om de afstand te overbruggen.Eerst zijn we door Marble Canyon PP gereden. Hier hebben we aan het meer uren van de zon en de omgeving genoten. Het is weer een heel ander landschap als in het Noorden. Net voorbij Lillooet komen we een bord tegen met wegwerkzaamheden, dat de weg een paar uur afgesloten wordt en gravel road. Besloten om nu toch nog maar verder te rijden, inmiddels is een gedeelte van het werkvolk gestopt, dus het wordt wat rustiger. De weg wordt steeds bochtiger, maar is goed te rijden. We zien een glimp van sneeuwbergen. Een mooi plekje gevonden om te overnachten met op de achtergrond het stromen van de Fraser River.De volgende dag hebben we de was gedaan, binnen een paar uur was alles al droog. Ideaal. Jan heeft verschillende wandelingen gemaakt en ik moet het even door omstandigheden wat rustiger aan doen. Dus beentjes omhoog en eigenlijk is dat geen straf hoor. Genieten buiten van de natuur. Zo zie ik een mier die een hemelbeestje te pakken heeft gekregen en hem meesleept naar zijn nest.In Whistler hebben we in het Noordelijke gedeelte rondgelopen. Het is gezellig druk. Bandjes die spelen. Straatartiesten lopen rond. Veel winkeltjes en eetgelegenheden. Zelfs een bar “Amsterdam”. Je kunt met verschillende kabelbanen, gondel, stoeltjeslift naar de top van de berg en er is een mountainbike route. Met fiets en al met de lift naar boven en dan crossend naar beneden. Dit traject wordt dus in de zomer ook gebruikt! In 2010 werden hier de Olympische Winterspelen, de skiwedstrijden, gehouden. Natuurlijk hebben ook wij ons vast laten leggen op de gevoelige plaat. Prachtige sneeuwbergen zien we veel huurcampers zijn onderweg. De weg daalt sterk, onderweg even moeten stoppen om de remmen af te laten koelen.Bij de Shannon Falls was het zo druk dat we door zijn gereden en nu zijn we bijna in Vancouver beland

1. Bram en Trienke:
    11 augustus 2016
    Dus heelveel gezien en lekker rustig aan gedaan. Je wordt ook ouder Truus, al wil je het niet weten. De groetjes uit het regenachtig Nederland. Blijf daar maar mooi.
  2. Daniel:
    Hallo Truus en Jan,

Jullie hebben nu precies dat stuk gereden wat wij in juni reden, inclusief de wegeerkzaamheden en de gravelstukken :-)

En wat is het daar mooi hé. Whistler is ook heel leuk. De gondel konden wij toen niet nemen want het was die dag te nat en mistig, de peak2peak idem. Geniet ervan en doe inderdaad rustigaan.

Jullie hebben meer tijd om ergens tussendoor eens een dagje uit te rusten. Wij moesten ons iets meer aan ons schema houden.
    We genieten met jullie mee.

Groetjes, Marjon en Niël
  3. Carla Hoedemaekers:
    11 augustus 2016
    Dus jullie zijn bijna in Vancouver. Sjors van René en Germa heeft vanaf februari 4 maanden stage gelopen op Vancouver Island. Hij heeft een geweldige band opgebouwd met de eigenaar en zijn vrouw waar hij verbleef. De eigenaar heeft een Russische vrouw en gaat binnenkort 6 weken naar Rusland.
    Hij heeft Sjors gevraagd hem te komen vervangen.
    Sjors vertrekt deze maand nog voor een langere periode, nl t/m eind oktober. Leuk he.
  4. Piet en Mariet:
    16 augustus 2016
    Jullie zien veel verschillende fantastische landschappen. Jullie komen wellicht soms ogen tekort om al het moois te zien.