Countdown

16 mei 2016 - Blitterswijck, Nederland

Ja, eindelijk is het bijna zo ver. Reisvirus is niet te temmen. We gaan voor de 2de keer de grote plas over met onze eigen camper en deze keer beginnen we in Canada m.n. in Halifax. Jan heeft op Koningsdag de camper naar Hamburg gereden en van hieruit werd hij verscheept met een roll on/off boot door Seabridge. Ook nu weer moeten er veel dingen geregeld te worden. Met heel veel plezier heb ik de voorbereidingen, vooral het leesmateriaal doorgespit en een “boek” van alle interessante dingen gemaakt. De voorlopige route is uitgestippeld. De eTA bevestiging voor toelating tot Canada hebben we binnen en voor de USA hebben we een 10 jarig visum dat al in ons bezit was. Veel mensen hebben meegewerkt om het e.e.a. mogelijk te maken. Adressen van mensen die in Canada en USA wonen, waar we terecht kunnen voor het geval dat we hulp nodig hebben. SUPER!.Veel nuttige tips gekregen. DANK. Wil proberen een blog bij te houden, dit zal niet altijd mogelijk zijn i.v.m. internetverbinding. Jan heeft de camper helemaal weer tip top in orde gebracht en alles zeewaardig ingeladen. Op 17-05-2016 vliegen we en gaan we het grote avontuur weer tegemoet en hopen op 19-05 de camper uit de haven te kunnen halen. Het rugzakje staat klaar.  Het zou fijn zijn om een reactie op onze blog te mogen ontvangen, maar we zullen niet altijd in de gelegenheid zijn om hierop terug te reageren. Na maanden, weken, dagen en nu vertrekken we al over 6 uur naar Schiphol. Wauw!

IMG_0016 20160319_120953

1. Riky en Jan Rutten:
    Dag Jan en Truus
    Wij wensen jullie een heeeele mooie reis toe, met als eerste een goede vlucht. Geniet wat jullie maar kunnen. Veel groeten
  2. Ruud en Sonja:
    16 mei 2016
    Goeie reis en geniet ervan. We gaan ultieme volgen op dit reisblog.
  3. Herman en Margo:
    16 mei 2016
    Hallo Jan en Truus, wij willen jullie een onvergetelijke reis toewensen met heel veel mooie ervaringen. Wij zullen voor jullie duimen dat het pechduiveltje deze keer aan jullie voorbij gaat. Jammer genoeg is er geen tijd meer om jullie persoonlijk te spreken, maar we gaan jullie blog zeker volgen. Veel geluk het komende jaar in Canada en de verenigde Staten.
    Veel lieve groeten van Herman en Margo
  4. Daniel:
    Lieve Truus en Jan,
    Héél veel plezier en een onvergetelijke reis wensen we jullie toe.
    We zullen jullie zoveel mogelijk "volgen" via deze website.
    Ook voor ons, omdat we in de maand juni, in het westen van Canada en de USA, reizen met een huurcamper, is: "Wanneer we internet hebben" van toepassing. Save travels!!
    Groetjes van Marjon en Niël
  5. Helmy Pirlo:
    16 mei 2016
    Heel veel plezier en toi toi toi. We kijken uit naar jullie verhalen.
  6. Gerard en Agnes van het Bolscher:
    Hallo Truus en Jan,
    Wij vinden het jammer dat jullie niet bij de handicamp aanwezig zijn, maar we wensen jullie een hele mooie reis.
    Veel plezier en geniet ervan.
    We gaan jullie zeker volgen.
  7. Maria:
    Hoi Jan en Truus
    Heel heel veel plezier en alle goeds. Heb het goed.!!!
    Volg jullie ! Leuk!
  8. Katrien:
    Jan & Truus,

Een hele fijne reis naar en in Amerika! Ik volg jullie op de voet ;)!
    Haje
  9. Maria:
    17 mei 2016
    Ik wens jullie een fijne interressante reis.
    Zal jullie verhalen met belangstelling lezen.
    Tot ziens.
  10. Manita en Bart:
    17 mei 2016
    Jan en Truus, wij wensen jullie een onvergetelijke reis. Geniet er van en we zullen jullie volgen.
  11. Marga:
    17 mei 2016
    Jan en Truus, ik wens jullie een goede en fijne reis toe.
  12. Marion:
    Beste Jan en Truus,
    Dank voor het ons laten volgen van jullie reisverhaal! Jullie ervaringen maken ons ook weer een stukje wijzer voor het geval we een keer naar Canada gaan.
    We wensen jullie een hele mooie reis, geniet ervan (maar dat hoef ik eigenlijk niet te schrijven :) ) en we kijken al uit naar het volgende verslag.
  13. Nettie Achten:
    Hallo Lieve Jan en Truus,
    Al weg voordat we de kans gekregen hebben om afscheid te nemen, zelf zijn we net terug van een kleine vakantie in de Eifel, (om te oefenen na een jaar vakantievrij).Wij wensen jullie een super jaar in Canada en Amerika en wij zullen jullie zeker volgen, Heel veel liefs en tot ziens.
  14. Truus:
    Hallo,
    Verhaal gelezen, wat leuk.
    W
    Ik wens jullie een hele fijne reis en kom gezond terug.
    Gr. Truus
  15. Wies Kiesbrink-Gielen:
    17 mei 2016
    Lieve Truus en Jan .ik wens jullie een hele fijne reis ,geniet ervan maar blijf boven alles gezond en kom ook gezond weer terug.
    Lieve groeten .Wies Kiesbrink
  16. Toni en Franz:
    Hallo Trus en Jan,
    wij wensen jullie een heel fijne tocht, geen schade aan de auto en dat jullie gezond blijven. Aan Halifax zijn we ook al twee keer gevlogen, ons heeft het oosten van Canada heel goed bevallen, verse lobster!!!
    Geniet ervan. Toni en Franz
  17. Ed en Leen:
    17 mei 2016
    Truus en Jan wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe en geniet van alle moois
    Groetjes Ed en Leen Kleeven
  18. Marly Baltissen:
    Lieve Truus en Jan,
    Heel veel toi toi en plezier tijdens jullie mooie avontuur. Het wordt zeker genieten voor jullie; dat doen jullie al altijd ook met kleine momenten van geluk dus dit groot avontuur kan al niet meer stuk.
    Wij blijven jullie volgen en pas goed op elkaar.
    Dikke knuf ook van onze Ukkie.
  19. Gonny van Genderen:
    Hoi Jan en Truus,
    Geweldig!!
    't avontuur gaat weer beginnen!!
    'n hele fijne tijd!!
    Liefs Gonny
  20. Maria en Pierre Hendrickx.:
    Hoi Jan en Truus.
    Fijn om te horen dat jullie vandaag zijn gevlogen opweg naar het mooie Canada.
    Een hele fijne tijd samen toegewenst.
    Groetjes Maria en Pierre.
  21. Cisca Ingenpass:
    17 mei 2016
    Wij wensen jullie een goede reis en hopen dat het nu wel lukt en kijken uit naar jullie verhalen groetjes
  22. Bram en Trienke:
    17 mei 2016
    Heel veel plezier en geniet de komende tijd. We volgen jullie.
  23. Carla Hoedemaekers:
    Hallo Jan en Truus,

Lekker genieten!!!!
    We volgen jullie, keileuk.

Liefs, Carla
  24. Els Keijsers Jakobs:
    Hoi Jan en Truus,

Heel veel plezier op weer een mooie reis, ik zal met veel plezier jullie blog volgen. Wens jullie een mooie en veilige reis .

Groetjes Els
  25. Ad en Els Hofmans:
    17 mei 2016
    Hallo Jan en Truus wij wensen jullie een hele fijne vakantie.
    Wij zijn blij dat wij jullie reis mee kunnen genieten.
    Groetjes Ad en Els
  26. Ad en Els Hofmans:
    Hallo Jan en Truus.
    Wij wensen jullie een hele fijne reis.
    Wij vinden het fijn dat wij jullie reis mee kunnen beleven.
    Groetjes Ad en Els
  27. Jan en Henny Wolters:
    Hallo Truus en jan.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en geniet van deze geweldige reis,
    wij zullen jullie reis volgen via blog volgen.
    Groetjes Jan en Henny
  28. Frans Broekmans:
    18 mei 2016
    Toy-Toi-Toj en keep going. Heel veel plezier.
  29. Cor en Tiny Dirkx:
    Hallo Truus en Jan,

Ook wij wensen jullie een heel geweldige reis. Jullie kennende hoeven we er niet aan te twijfelen dat jullie er volop van zullen genieten.Via jullie verhalen genieten wij dan mee.
    Groetjes Cor en Tiny
  30. Mariet en Huub Creemers:
    Ha Weltenbumler,
    Veel reisplezier gewenst! Blijf gezond en geniet!
  31. Veerle G.:
    18 mei 2016
    Graag wens ik jullie een heel fijne reis. Het is alvast uitkijken naar de verhalen zodat ik mee kan reizen ... virtueel dan toch. Liefs
  32. Jan en Tineke:
    19 mei 2016
    Jan en Truus , vanuit Honfleur aan de Seine heel veel plezier .
  33. Familie bindels:
    21 mei 2016
    Jan en Truus,
    heel veel plezier en geniet met volle teugen van jullie avontuur.
    Geweldig dat jullie dit doen. Wij zullen jullie verhalen volgen zodat wij ook een beetje mee kunnen genieten.
    Zonnige groetjes familie Bindels
  34. Gerda van den hoogenhof:
    22 mei 2016
    heel veel plezier,blijf gezond en geniet.
  35. Wiel en Mariet van Rens:
    Hallo Jan en Truus,
    Fijn dat jullie reis nu gestart is.
    Heel veel plezier en geniet van alle moois, wat jullie tegen komen.
    Groetjes, Wiel en Mariet.
  36. Helmy Pirlo:
    22 mei 2016
    Hallo Truus en Jan, wat een fantastisch begin. We wensen jullie veel plezier en nu gaan genieten van al het moois
    Groetekes Gerrit en Helmy