South+North Carolina

22 april 2017 - Surf City, Verenigde Staten

We rijden door Myrtle Beach, het mekka van amusement, vele minigolf bij piratenschepen met kleurrijk water. Gelukkig is het nergens druk. Het ene hotel volgt na het andere. We besluiten om vandaag helemaal niets te doen en gaan een dagje aan het strand liggen. We merken dat het erg moeilijk voor mij is om aan de zee te komen i.v.m. mulle zand. Maar we komen er op onze eigen manier. Er zijn veel hotelgasten aanwezig. Eigenlijk vinden we de drukte maar niets.

We merkten dat in de zuidelijke staten toch duidelijk een ander dialect hebben, de drawl, waarbij lettergrepen en klinkers uitgerekt worden en traag klinken, a southener talk music. De zuidelijke levensstijl is zichtbaar trager, ontspannen en bijzonder vriendelijk en gastvrij. Komt door de hitte en soms ondraaglijke vochtigheid. Veel big mama's en big papa's!  Daarna gaan we weer verder op pad. Veel golfterreinen o.a. Pines Lakes. In 1927 kwam hier het 1ste golfterrein.

Inmiddels zijn we weer terecht gekomen in een andere Staat North Carolina. We hebben eerst een rondje door het centrum van Wilmington gereden. Staan mooie oude gebouwen en we zien het oorlogschip USS North Carolina liggen, welke in W.O. II actief is geweest.

Vervolgens waren Greenfield Park en Gardens aan de beurt. We maken een prachtige scootmobiel/fietstocht over het terrein langs een groot meer. Het is swamp gebied, met prachtige live oaks met Spaans mos en cypress trees, azalea’s  en we zien vele schildpadden, zelfs hele kleintjes. alligators en mooie bloeiende struiken.

Daarna zijn we doorgereden via de kustweg langs stranden Carolina- Kure- en Wrightsville Beach naar Fort Fisher State Historic Site. Hier hebben we een film bekeken over de Civiele Oorlog die hier plaats gevonden heeft in 1765. Het fort ligt tussen Cape Fear River en the Atlantische Oceaan.

Tijd om uit te rusten en dat doen we bij Kure Beach. Een wandeling over de pier gemaakt waar mensen aan het vissen waren. De pelikanen keken smachtend toe in de hoop om op een gemakkelijke manier aan vis te komen.

De volgende dag hebben we bij Carolina Beach gestaan, waar een boardwalk, zonder trappen, was om aan zee te komen. Ideaal voor mij dus. Hier hebben we 2 dagen genoten van het strandleven bij temperaturen van 30 C. met zwemmende dolfijnen en zeekoeien voor onze ogen. Het is heel goed toeven hier. Er is veel te zien. Baby’s gaan aan de borst terwijl papa aan het surfen is. Anderen gaan weer geheel gekleed het water in. De branding is zeer sterk.

Vervolgens via Surf City door naar Jacksonville. In Surf City waren meerdere boardwalks met vispieren en plekken waar je de krabben goed kon zien. Ze hebben 10 poten, waarvan 2 op de rug die als “roeispanen” worden gebruikt,  en kunnen zich ook zijwaarts verplaatsen. Heel apart.

Er wordt een nieuwe brug gebouwd. Een weer een fotosessie met talrijke dames in avondtoilet. Onderweg zien we een vrachtwagentruck met 5th wiel erachter aan en in in de garage stond een mooie sportauto. Prachtige vergezichten over waterrijke gebieden zijn er te zien.

1. Jack en Elly:
    28 april 2017
    Prachtigte foto's!! Jullie blijven maar genieten. Nog even en jullie zijn weer in je geliefde Blitterswijk. Nog veel reisgenoegen en safe travels!!
  2. Maria:
    28 april 2017
    Hoi Truus en Jan. Ik heb vernomen dat jullie binnenkort weer terug zijn in Blitterswijck. Fijn jullie dan weer te zien. Ik wens jullie nog veel reisplezier en tot gauw .groetjes.
  3. Truus:
    28 april 2017
    Ik heb het weer allemaal gelezen wat moeten jullie toch genoten hebben van zo,n mooie tuin en jan van zijn omlmelet je ziet er goed uit Jannen wat ben je een geweldige chaffeur om zo overal te rijden ,maar met zo,n reisleidster kom ook nog is overal .zo ik wens jullie het aller beste ,en nog een goede gezondheid
  4. Piet van Gerven:
    28 april 2017
    Dit wordt onze volgende camper
  5. Jan en Ria Pluk:
    28 april 2017
    Wat een geweldige verhalen en mooie foto's. Het is maar goed dat we jullie nog af en toe op de foto's zien, anders zouden we jullie niet meer herkennen als je terug bent. Zo bruin en relaxed. Geniet er nog even van.
    Groetjes Jan en Ria
  6. Wilbert & Mariëtte:
    28 april 2017
    Super al die reisverhalen. Een fijne en spannende tijd beleven jullie.
    Groetjes, Wilbert en Mariëtte.
  7. Bram en Trienke:
    30 april 2017
    Schitterende foto's. Dus de laatste weken doen jullie het wat rustig aan.
    Tot gauw nog maar 2,5 week.
  8. Ireen Brooks:
    5 mei 2017
    Geweldig, het is heerlijk om eens alles te zien door jullie ogen. Jammer, de reis is bijna over. Ik hoop dat de verhalen verder gaan over het dagelijkse leven in Limburg. Als er vrienden van jullie zijn die New Orleans willen zien...altijd welkom.