Go, aankomst, Hi

17 mei 2016 - Halifax, Canada

De veiligheidsprocedure op Schiphol verliep zeer soepel. Om 9.45 uur met KLM vertrokken en 11.40 uur aangekomen in Toronto, waar we een tussenstop hebben, met een tijdsverschil van 6 uur. Dit is de grootste en drukste luchthaven van Canada. Je kunt uit liefst 180 bestemmingen in de wereld hier naar toe vliegen. Afstanden in de vertrekhallen zijn enorm groot. Gelukkig rolstoelservice aangevraagd. Ben zeker 5 keer door iemand anders verder begeleid en allemaal even vriendelijk. Hi dear, how are you!. Ze hebben het hier zeer goed geregeld. Via een nieuwe hal zijn we om 15.05 uur weer vertrokken met Westjet en 18.09 uur in Halifax aangekomen, met een tijdsverschil van 1 uur. Ook hier zeer goede service. Via shutteldienst naar Four Points by Sherdon hotel vervoerd. Geprobeerd om nog een extra overnachting te boeken, maar geen rooms meer beschikbaar i.v.m. soldiers brides en Victoria Day. We zijn erg moe, maar wat wil je na 24 uur in touw te zijn geweest. De kamer is enorm groot, met 2 Queensbedden. Als een blok geslapen. De volgende morgen heeft Jan de papierkraam geregeld bij expediteur en douane. Boven verwachting ging dit heel snel. Geweldig dat we de camper al op mochten gaan halen daar de vrachtboot maandagnacht om 1.00 uur pas was aangekomen! We zijn gezamenlijk met taxi naar harbour gereden en na korte tijd komt Jan al met de camper uit de haven aangereden. Zijn duim gaat omhoog. 2 andere campers hadden minder geluk. We zijn naar CAA gereden voor tourbook en map, hebben gas getankt en bij Walmart boodschappen gedaan en overnacht. We staan er net of een mooie sportwagen komt aangereden en een man heet ons welkom in Halfax en we krijgen zelfs een geschenk. Hij heeft meegeholpen om de fiets uit de camper te tillen. Wat een warm welkom.

1. Cisca Ingenpass:
    Dag Jan en Truus
    Fijn dat alles naar wens is verlopen ga zo door tot volgende keer groetjes
  2. Nettie Achten:
    22 mei 2016
    Wat prachtig om te lezen dat alles zo prettig verloopt, ik zou zeggen ga zo door. Heel veel groetjes uit een regenachtig Blitterswijck
  3. Maria:
    22 mei 2016
    Fijn dat de reis probleemloos is verlopen.Nu lekker ontspannen verder met de camper. Groetjes en tot de volgende keer.
  4. Maria en Pierre Hendrickx.:
    22 mei 2016
    Fijn dat het zo goed is verlopen nu weer verder.
    Tot het volgende bericht
    gr. Maria en Pierre.
  5. Piet en Mariet:
    22 mei 2016
    Super!! Wat een warm welkom en superservice.
    Geniet ze en tot de next time.
  6. Mark, Maartje, Evy en Ize:
    22 mei 2016
    Goed begin van een mooie reis!
  7. Daniel:
    22 mei 2016
    Mooi zo! Fijn dat het "smooth" ging ;-)
    Nu begint jullie reis. Fijn. Geniet.
    Gr. Marjon en Niël
  8. Els Keijsers Jakobs:
    Hoi Jan en Truus.
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Veel plezier met jullie reis avontuur.
    groetjes Els
  9. Philien Tax:
    22 mei 2016
    Fijn dat alles zo goed verlopen is. Geniet van jullie verdere reis.
    Gr. Philien
  10. Jan en Ria Pluk:
    22 mei 2016
    Geweldig, wat een start van jullie vakantie. Een goed begin is het halve werk zeggen ze toch?? Geniet er van.
    Groetjes Jan en Ria
  11. Maria:
    22 mei 2016
    Hoi Fijn dat alles zo goed verlopen is. Ga zo door!! Heerlijk toch.
    Tot het volgende verslag. Vind ik leuk. By by
  12. Cor en Tiny Dirkx:
    22 mei 2016
    Wat een super vriendelijke ervaring doen jullie daar op. Het is mooi te horen dat dit ook nog mogelijk is.
    Maar het ligt ook aan jullie. Jullie staan open voor contacten en dat wordt gezien.
    Geniet van de prachtige periode waarin jullie nu zijn.
    Groetjes, Cor en Tiny Dirkx
  13. Ad en Hanneke Koets:
    Hoi jan en Truus
    Fijn dat alles zo goed en snel ver lopen is jullie hebben dit echt verdiend
    we hopen dat het de rest van de reis ook zo blijft
    Groetjes Ad en Hanneke
  14. Ruud en Sonja:
    23 mei 2016
    Goed om te horen dat alles goed gaat. Geniet ervan.
    We blijven jullie volgen. We kijken uit naar jullie verhalen.
  15. Jan en Henny Wolters:
    Dag Jan en Truus,
    Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed is gegaan met jullie,
    Wat een vriendelijke en attente mensen wonen daar.
    Geniet van de reis en blijf gezond.
    Met een vriendelijke groet van Jan en Henny Wolters.
  16. Marly Baltissen:
    23 mei 2016
    Top dat alles zo vlotjes is gegaan.
    Nu gaat de echte reis beginnen voor jullie.
    Lekker laten gebeuren en genieten.
  17. Hans en Hanny:
    Hoi Jan en Truus,
    Heel fijn dat het allemaal zo soepel ging.
    Geniet van de rest, want er komt nog heel veel.
    Groetjes Hans en Hanny
  18. Anja:
    23 mei 2016
    Fijn dat de reis zo soepel verlopen is. Nu kan de rondreis beginnen. Have fun! Liefs, Anja
  19. Henny en Mia:
    Jan en Truus,
    fijn dat alles zover goed verlopen is en verder geniet nog van jullie vakantie.
    gr. Hennny en Mia
  20. Gonny van Genderen:
    Hoi Jan en Truus,
    't Gaat allemaal goed he Fijn!!
    Leuk om jullie te volgen!!
    Genieten maar!!
    Groetjes vanuit 'n regenachtig Hoogersmilde.
    Op de open dag was 't prachtig weer gelukkig
    Liefs Gonny
  21. Petra hofmans.:
    23 mei 2016
    Fijn dat de reis goed verlopen is .Wij wensen jullie een hele fijne vacantie.Gr.Petra en Lambert.
  22. Bram en Trienke:
    23 mei 2016
    Super mooi dat het goed is gegaan en nu maar genieten van de mooie natuur in dat land. Veel reisplezier en tot het volgende reisverslag.