Virgina

2 mei 2017 - Dahlgren, Verenigde Staten

Via Portsmouth, waar veel snelwegen zijn, zijn we naar Newport News gereden. Hier hebben we het Huntington Park bekeken, met zijn War museum, met veel oorlogsmateriaal buiten. Een Vietnam en Holocaust standbeeld waren aanwezig. Rozentuin met geurende bloeiende bloemen en een mooi standbeeld. Een groot meer, Lake Biggens, genoemd naar de City Manager 1925 tot 1965 met een speeltuin. Een mooie poes zat verscholen tussen het groen, terwijl een mannetjes eend verschrikt opkijkt. We hebben de hele dag aan James River gezeten daar het 29 graden was. Komende dagen wordt het nog enkele graden warmer.

Dus de volgende dag zijn we het News Park ingedoken. Het Visitor Center bezocht en bleek dat er een fietspad in de buurt lag. Hier hebben we een fiets/scootmobieltocht gemaakt, echter omgekeerd daar de grond door het bos erg drassig was. Besloten om met een stoeltje onder de bomen te gaan zitten. Zagen ondertussen reeën en heel veel verschillende  soorten schildpadden in het meer rondzwemmen. Een bever heeft een boom doormidden geknaagd. Een eekhoorn heeft een nootje te pakken. Het is een swamp gebied en er zijn vele boardwalks die je kunt maken. Een dikke spin maakt zijn entree. Een osprey duikt omlaag en vangt een visje in het water. Terwijl de vissers lijdzaam toekijken. Vele feestjes worden her en der georganiseerd daardoor zijn gedeeltes in het park afgehuurd. Het is afzien daar de temperatuur inmiddels de 35 graden is gepasseerd.

De volgende dag was Yorktown aan de beurt. Bij toeval kwamen we uit bij het Visitor Center met Battlefield. Dit was de plek waar Amerika Independence heeft gewonnen op 10-10-1781. Veel mensen komen deze plek bezoeken. In een museum kun je ook een film bekijken en in een namaak boot stappen, zoals het vroeger uitzag. Heel apart. Je kunt met de auto een hele tour maken over het terrein. Besloten om dit met scootmobiel/fiets te doen. Gelukkig rijden we vaak door bossen. Prachtige route met overal borden met uitleg. Mooie vogels hebben hun nestjes gebouwd in een van de gebouwen. Veel kanonnen en ander verdedigingsmateriaal zijn er te zien. Ook een swamp met dode bomen. Een groot Vredes Monument, een symbool voor de opoffering van vele levens tijdens de Revolutionary War, dat hier beëindigd is, is er te zien. Vervolgens zijn we met een gratis trolleybus, aangepast met een liftje, waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt naar downtown gereden. We hebben de Riverwalk gedaan en er waren “zeelui” aanwezig die het e.e.a. lieten zien, hoe het leven vroeger was. Best leuk. Zeker voor de kids. Veel zonneaanbidders die lagen te bakken op het strand. Het lijken net kreeften.

De volgende dagen hebben we in en rondom Gloucester doorgebracht. Gezellig centrum met een bronzen standbeeld van het Indiane meisje Pocahontas. Eerst hebben we het Beaverdam Ranger Station bekeken. Ligt aan een mooi meer wat als drinkwater gebruikt wordt, maar het is te steil voor mij. Besloten om naar Ware House Landing te gaan. Dit ligt aan de Ware River. Dit was een schitterende plek en hier hebben we de hele dag gestaan.

De volgende dag was Gloucester Point aan de beurt dit ligt aan de York River. Het is een strategische plek. Je hebt mooi uitzicht op de George P. Coleman Memorial Bridge, in 1952 geopend en was de langste dubbele swing bridge, 1200 meter, van de USA. Stukje verder is in 1998 een visserspier gebouwd welke druk bezocht wordt. Hier heb je geen visvergunning nodig. Een joekel van een Billfish lag op het strand. Er staan borden met uitleg o.a. ook over oesters. Ze zorgen ervoor dat het water gefiltert wordt. Vroeger was de baai binenn 4 dagen schoon, nu duurt het 1 jaar! Komt doordat er veel minder oesters zijn en de vervuiling door de mensen. Gelukkig staan er een paar bomen waar we dankbaar gebruik van maken daar het heet is en de invalideparkeerplaats ligt er langs. Wat willen we nog meer. Weer een heerlijke dag doorgebracht met uitzicht op zeilschepen. De volgende dag hebben we het strand bij Windmill Point vereerd met ons bezoek waar grote zwarte roofvogels zaten en ons nog even lekker laten vertroetelen door de zon.

1. Sjaak en Wilma:
    Hoi Jan en Truus,
    Weer genoten var jullie verhaal en de mooie foto's. Wij zijn in 2013 ook zo naar Baltimore gereden maar we zien niet veel herkenbaars. Mooie foto's Jan welk toestel gebruik jij.
    Wij zitten op dit moment in Fort Lauderdale en zelfs ietsje koeler als bij jullie zo te lezen. Het is hier zo'n 28 tot 30 graden
    Groetjes en prettige reis verder
    Sjaak en Wilma
  2. Wilbert & Mariëtte:
    6 mei 2017
    Wat weer een ontzettend mooi verhaal. Zo te lezen amuseren jullie je nog best. Dus genieten, genieten! Groetjes, Wilbert en Mariëtte
  3. Maria en Pierre Hendrickx.:
    6 mei 2017
    Wat een mooi verhaal is het weer en hele mooie foto,s
    Het is ook een mooi land.
    Nog een fijne reis en heel veel groeten.Maria en Pierre.
  4. Maria:
    6 mei 2017
    Fijn dat jullie het goed hebben. Met mij wat minder. Ben twee weken geleden met spoed opgenomen in het zieken huis vanwege een gesprongen blinde darm. Na een week weer een scan bleek dat er zich onder in de buik een abces had gevormd. Er is een drain geplaatst. Heb twee weken in het ziekenhuis gelegen. Ben nu weer drie dagen thuis en moet drie keer per dag door thuiszorg worden gespoeld.
  5. Bram en Trienke:
    6 mei 2017
    Schitterende foto's. Wilden jullie proberen om met die fiets dat kanon te verplaatsen of wilde jij dat beeld wegtrekken met je scootmobiel?
    En nog een aantal prettige dagen en de groetjes.
  6. Carla Hoedemaekers:
    6 mei 2017
    Inderdaad prachtige foto's maken jullie van de natuur en de dierenwereld. Maar het blijft fantastisch want het zonnetje blijft met jullie meereizen....... Geniet ervan, wij doen het ook!

Tot ziens Jan en Truus.
    Groetjes van Wim en Carla
  7. Anny Wijnen:
    7 mei 2017
    Wat een belevenis en mooie foto s geweldig en de schildpadden zo mooi . Het weer zit jullie wel mee met die temperatuur als je dat ook maar mee brengt als jullie naar huis komen jullie zullen hier echt moeten afkicken . We zullen de mooie verhalen wel missen . Jan/Truus groetjes
    van uit de Melderse
  8. Ireen Brooks:
    7 mei 2017
    Ik heb 34 jaren gewoond in DC/MD/VA. Heerlijk om het weer eens te horen en zien door jullie schrijven en ogen. Jammer, het zit er bijna op. Ik zal jullie reisverhalen missen.