Murrells Inlet

17 april 2017 - Murrells Inlet, Verenigde Staten

Wij gaan vandaag een hele grote tuin bezoeken en wel Brookgreen Gardens in Murrells Inlet. Dank zij Sjaak en Wilma kregen we hun kaartjes aangereikt, die nog 6 dagen geldig zijn, waar we dus dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Het is een enorm groot terrein, meer dan 9000 acres. Vroeger was het een rijstplantage. Je kunt via een boardwalk langs de rijstvelden over de geschiedenis die door de slaven verteld worden in beeld en geluid veel te weten komen. Ook de huisjes waar ze gewoond hebben de fundering staan er nog. Hier zitten muggen! Mooie Living Oak Trees, ze noemen ze zo daar ze altijd groene blaadjes hebben vaak met Spaans Mos.

Er is een prachtige beeldentuin, meer dan 1200 sculptures, van klein tot heel groot verdeeld over de tuinen met vele waterfonteinen. Dit is gecreeerd door railroad eigenaar Archer M. Huntington in 1930. Zijn vrouw Anna Hyatt maakte schitterende sculpturen. Meer dan 200 verschillende plantensoorten komen hier voor.

Eerst hebben we het Visitor Centre bezocht en een fimpje bekeken. Je kunt verschillende excursies op het terrein maken o.a. vlindertuin hier was Ribbit The Exhibit  te zien, een larger than life frog sculptures by artist J.A. Cobb, voor kinderen erg leuk. Boottoer, bezichtiging plantagehuis, open bustoer en de zoo. Wij hebben ons beperkt tot de dierentuin, waar we met een treintje naar toe gereden zijn en lopend door de Sculpture Garden. We waren als enigste die een rondleiding door het natuurlijk gebied van de dieren kregen, die tevens gevoerd werden. Er was een muilezel, kruising tussen een ezel en een paard. Dat doet me meteen terug denken aan Frankrijk bij de molen bij Hennie en Fons. Geniet ze in France.

We lopen door het bos over goed bewandelbare paden en alles is keurig verzorgd. Wilde kalkoenen, eenden met blauwe snavel en gekleurde eenden, otter, vos, alligator, uilen en de Cypress swamp aviary met prachtige vogelsoorten. Geiten met jonkies. Dus het was best mooi om dat te zien en we kregen veel uitleg te horen. Alligator heeft een paar duizend tanden in zijn leven. Als hij een prooi gevangen heeft verliest hij vaak tanden om de prooi opgegeten te krijgen. Hij slaat met zijn kop.

Onderweg krijgen we weer aantaal en vertellen het e.e.a. De mensen kunnen het bijna niet geloven wat we zoal allemaal gezien en gedaan hebben.

We pauzeren lekker op een bankje in de schaduw en vervolgens lopen we door naar de sculpturen garden. Het is alleen erg warm. In een weids landschap staan de beelden opgesteld. Prachtige creaties, de een nog groter als het andere. Pegasus  spant de kroon. Andere beeldenformaties zijn o.a.: Don Quixote, Gazelle Fontein, Heron, Grouse and Loon, time and the Fates of Man, Diana of the Chase enz.

Een must was Brown Sculpture Court met zijn bronzen beelden. Mooie kleurrijke vingerhoedskruid erbij. Ook de tulpen ontbreken niet. Talrijke waterpartijen. Eveneens de alligators, schildpadden en slangen. Er komt een valk aangevlogen en landt in een van de bomen. Jammer genoeg ontbreken de steekvliegen ook niet en jawel ook zij zijn dol op mij. Besloten om weg te gaan. We hebben nog lang niet alles gezien.

We zijn een stukje noordelijk gereden en hebben een lekker plekje aan de zee gevonden waar we uitgerust hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Toni en Franz:
    25 april 2017
    Hij Trus, daar heb je een knappe vriend op dat bankstel gevonden! Verder veel plezier.
  2. Sjaak en Wilma:
    Hoi Truus en Jan,
    Leuk om Julie reisverhalen te lezen en dat jullie gebruik hebben gemaakt van de intree kaartjes voor Brook Green Gardens.De verslagen van Charleston en Savanah kwamen voor ons ook bekend over en riepen herinneringen op.
    Wij zijn in Carleston nog rondgeleid door die Amerikaan. We hebben de camper geparkeerd naast hun huis en daar overnacht. We staan inmiddels in Daytona Beach.
    Goedereis verder en geniet ervan
    Sjaak en Wilma
  3. Carla Hoedemaekers:
    25 april 2017
    Jullie behoren in Amerika tot the famous people want ook nu waren jullie de enigste die een rondleiding door het natuurlijk gebied van de dieren kregen. Jullie maken echt indruk in Amerika maar ook bij ons hoor. Ik weet zeker dat ik jullie verhalen heel erg ga missen als jullie weer thuis zijn. Maar goed, ik heb er altijd super van genoten!!!!!! Dank je wel hiervoor!

Liefs,
    Wim en Carla
  4. Hennie:
    26 april 2017
    Zo,Jan en Truus, de laatste 3000 km nog?
    Hou het genieten tot het laatst vol!!
  5. Bram en Trienke:
    26 april 2017
    Alweer mooie foto's en verhalen. Ga zo nog even door.
  6. Piet van Gerven:
    Schitterende foto's en verhalen. Tot gauw. De groetjes uit Wanssum
  7. Annette en Richard:
    28 april 2017
    Wat een heerrrrlijk verhaal weer!!!!
    Groetjes Annette en Richard Hogenboom en
    Rick Tim en niels