Mardi Gras

11 februari 2017 - Rockport, Verenigde Staten

Rockport was onze volgende stop. Het is hier zo mooi dat we blijven hangen. Het gratis aquarium hebben we bekeken. Best mooi en nog informatie over de omgeving gekregen. Beter als bij het visitor center. Er was o.a. een gigant hermit crab te zien en de red lions fish, deze komt voor in de Pacific en de Indische Oceaan. Kan 10 jaar oud worden. In de buurt staan mooie standbeelden en we hebben enkele uurtjes aan de beach doorgebracht. The Big Blue Crab is er opgesteld, deze heeft sinds 1957 op het dak gestaan van Del Mar Grill. Specialiteit krabcakes. In 1965 is de zaak gesloten en de krab is voor $200 verkocht en dient nu als blikvanger voor het stadje. In 2012 is door een local artiest een nieuwe en grotere krab gemaakt van aluminium.

De volgende dag zijn we de grote brug overgestoken en naar Lamar gereden. Hier was een parade van de Mardi Gras. Je kunt het vergelijken als bij ons met de carnaval in het zuiden des land. Ze doen bijna niets lopend, alles met gemotoriseerde voertuigen tot golfkarretjes toe. Alleen wordt hier een klein beetje snoep gegooid maar hoofdzakelijk beads. Dit zijn kettingen met kralen in verschillende kleuren en afmetingen. Het is een gezellige optocht met live muziek. Ook nu weer leuke mensen ontmoet uit verschillende andere staten.

De Big Tree in het Goose Island State Park bezocht. Wat een mooie 1000 jaar oude boom waarvan de takken ondersteunt worden om te voorkomen dat ze afbreken. Hij is 13,5 m. hoog en de kroon heeft een omvang van ruim 27 meter. Blauwe vlinders vliegen er omheen.

Dit is het gebied waar vele vogels voorkomen. We zien veel verschillende soorten. Geweldig. Roofvogels die een prooi gevangen hebben en zich tegoed er aan doen. Whoopie Cranes die op een afstandje aan het meer zitten. En roze lepelaars die in een boom zitten. De witte pelikanen op een pier. De Black Skimmer met zijn mooie rode grote snavel die veel plezier hebben in het water. Ze leggen 2 á 3 eieren in een nest op de grond! Het krijsen van de vele verschillende meeuwen. Het is zo mooi om dit spektakel te zien.

1. Piet van Gerven:
    Hallo Truus en Jan,

Zo hebben jullie eigen carnaval. Goed dat jullie nu niet aan de westkust zitten. Daar is nu zwaar weer. Schitterend foto's hebben jullie telkens. Ligt het nu aan het toestel, de omgeving of toch aan fotograaf?

Geniet ze!
  2. Nettie Achten:
    18 februari 2017
    Hallo Truus en Jan, Fijn om te lezen dat jullie nog steeds zo genieten. Een heel fijn vervolg van jullie reis en we kijken er naar uit jullie weer te zien in Blitterswijck.
  3. Carla Hoedemaekers:
    18 februari 2017
    Wat een exotische vogels zien jullie toch. Voor ons lijkt het te mooi om waar te zijn. Voor jullie al heel normaal denk ik.

Valt wel op dat hun feest ook op Carnaval hier lijkt. Grappig.
  4. Hennie:
    19 februari 2017
    nog steeds genieten, goed zo
  5. Anny Wijnen:
    20 februari 2017
    Wat een mooie foto van de optocht en de foto van jou Truus , en wat zijn jullie allebei bruin ( om jaloers op te worden ) dus jullie carnaval zit er op hier nog niet .
  6. Bram en Trienke:
    23 februari 2017
    Toch nog een beetje carnaval gevierd. Mooie foto's hoor!