Galveston

19 februari 2017 - Galveston, Texas, Verenigde Staten

We vertoeven een paar heerlijke dagen op Magnolia Beach, met zelfs warme douches. We hadden geluk, want daags van te voren was het hier noodweer geweest. Er was een weerallert uitgegaan. Heb nog een kleine tornado gezien. Alles heeft weer een grondige schoonmaakbeurt gekregen. Op sommige plaatsen zijn gecontroleerde vuurbranden te zien. We rijden langs National Wildlife Refuge met vele waterplassen. Ineens giet het. De roze lepelaars zitten op een paal in afwachting tot de bui over getrokken is. Kon er deze keer kort bijkomen.

Via de San Luis Pass, de weg die de baai met de Golf scheidt zijn we langs prachtige gekleurde houten huizen op palen naar Galveston gereden. Hier hebben we enkele dagen doorgebracht. Ook hier was Mardi Gras. Meer dan 20 parades trekken door de plaats gedurende 2 week-enden. We hebben 2 dagen er van genoten met prachtig weer. Zo hebben we Aquarius kick off om 12.00 uur gezien met mariniers in kakelwiite uniformen die in het midden over de Seawall liepen en aan weerszijde 20 gigantische politiemotoren. Helikopter vloog erboven. Daarna volgden de wagens en er tussendoor 15 marcherende bands, waaronder showbands. Er werden gigantisch veel beads gegooid, maar ook knuffels e.d. Na afloop zijn we een stuk over de zeeprommenade gaan lopen c.q. rollen in de rolstoel. Je weet niet wat je ziet, campers, trucks met aanhangwagens waar babeknoeis op staan, boxen voor kids of dieren. Het is een groot gezellige happening. Muziek klinkt uit grote boxen die de mensen mee hebben gebracht. Hier en daar een live bandje. Bijna geen etenskramen, je neemt alles zelf mee en maakt het ter plekke klaar. Alcohol mag niet in het openbaar gedronken worden, maar als je er een hoesje overheen doet wordt het getollereerd. Opvallend is dat de mensen niet dronken rond lopen. Om 18.00 uur hebben we Krewe of Gambrinus parade met lichtjes bekeken. Nu waren er mariniers helemaal in het zwart en deze werden vergezeld door politie te paard. Weer een hele happening. Toch mooi die lichtjes. Gelukkig konden we de camper kortbij parkeren en onze slaapplek was niet ver weg.

De volgende dag was er om 13.00 uur in het Zand, het historische downtown, afgezet met hekken, waar zeer streng gecontroleerd werd, je mocht niets mee nemen en op de plek zelf werden met honden en politie alles nog eens gecontroleerd. In de vuilnisbakken of er geen bommen in zaten. Dit hadden we nog nooit van zo kortbij mee gemaakt. Hier waren 2 parades te zien Luluac 151 Tejano gras. De legende van Latijns Amerikaanse ingezetenen. Ook nu weer veel kralenkettingen die gegooid werden vanaf de praalwagens en balconnen. Mooie kostuums van de dansende Mexicanen. Een beroemde groep Le Maffia uit Mexico deed er een optreden. Ze waren zeer gewild. Hier waren wel eet en drinkkraampjes. Daarna naar de Pleasant Pier gereden en hebben hier een strandwandeling gemaakt en van de zonsondergang genoten.

1. Jack en Elly:
    22 februari 2017
    Leuk zeg, dat jullie nu die parades meemaken. Hebben jullie nog veel beads gegraaid?? Erg leuk te lezen dat jullie nu daar zijn. Nog veel plezier!!
  2. Truus:
    22 februari 2017
    Tjonge tjonge wat jullie toch allemaalte zien krijgen en mee maken ,volgens mij komen jullie niet graag meer naar ons kleine dorpje terug ,want hier is niet zoveel te zien. We hebben wel een hele leuke carnavals middag gehad ,allemaal verkleed ,MiaThiesen was de. Mooiste verkleede vrouw ,en Gonnie Jacobs is Prinses geworden de kbo gr Truus
  3. Hennie:
    22 februari 2017
    maandag gaan wij (ook) naar de lichtjesoptocht in Well, hopelijk is het dan wat warmer dan vorig jaar. Maar het wordt zeker niet zo warm als bij jullie.
  4. Christa Bonfert:
    23 februari 2017
    Ihr Lieben! Ich freue mich über Euren Bericht aus Galveston. Wir sind auch dort gewesen und ich kann mir alles gut vorstellen.
    Hier in Bisbee AZ, geht alles gut. Wir verstehen uns sehr gut. Ich habe mir Tucson und Bisbee angesehen. Jeden Tag koche ich, vor allem vegetarisch, es schmeckt auch! Mina ist ganz lieb, spricht viel und malt schöne Bilder. Heute hat sie ihrer Mama Malunterricht gegeben. Ich schicke in einer zweiten Mail ein Foto.
    Viele liebe Grüße von Christa.
  5. Bram en Trienke:
    24 februari 2017
    Jullie maken wel veel mee, kan je dat allemaal wel onthouden, mijn harde schijf zou allang vol zijn, maar die van jullie nog niet.
    Geniet er maar lekker van.
  6. Annette en Richard:
    24 februari 2017
    Wat een heerlijke verhalen met wat jullie mee maken. Geniet Geniet Geniet!!! mensen...
    Groeten van alle 5 de hogenbomen

Annette Richard Rick Tim en Niels Hogenboom